Ikonický 5-litrový model v rýdzo okruhovom podaní.
Hoci Ford svoju legendu v 7. generácii predstavil už na jeseň minulého roka, až teraz sa úplne nový Mustang dostáva k prvým zákazníkom. Aj to platí len pre americký trh, pretože na ten európsky sa síce ikonický model opäť dostane, no ešte si naň musíme chvíľu počkať. Medzitým však spoza veľkej mláky prichádza správa o jednej z prvých výkonnejších verzií, ktorou Ford začína pomaly, ale isto rozširovať portfólio.
V tomto prípade sa však americký výrobca rozhodol opačne, a teda ešte predtým, ako nám predstaví silnejšie verzie určené na bežné komunikácie, spoznávame chuťovku, ktorá je určená výhradne na pretekárske okruhy. Novinka s názvom Dark Horse R totiž nedisponuje cestnou homologizáciou – ide o Mustang, ktorý v rámci zákazníckeho programu divízia Ford Performance vyvíjala na okruhové turnaje, ktoré sa v USA tešia čoraz väčšej obľube.
Základom pre okruhovú špecialitku je cestné vyhotovenie Dark Horse, čo potvrdzuje aj rovnaká karoséria, respektíve nárazníky. Exteriér však bol osadený o rozmerné krídlo, pár aerodynamických doplnkov a obutý na 19" diskoch so slick pneumatikami Michelin.
To, že ide o okruhovú záležitosť, naznačuje interiér, ktorý prešiel zásadnou úpravou. Moderná palubná doska so širokouhlým panelom síce na prvý pohľad ostáva v sériovej podobe, avšak pred vodičom je pretekársky prístrojový štít, ktorý strieda bežné digitálne budíky a displej infotainmentu chýba úplne.
Stredovú konzolu nahradili veľké tlačidlá na obsluhu kľúčových nastavení, zatiaľ čo vodič sedí v pretekárskych škrupinových sedadlách Recaro s viacbodovými bezpečnostnými pásmi a ruky mu podáva štandardne odnímateľný volant Sparco. Samozrejmosťou je napokon masívny ochranným rám. Kokpit tak spĺňa všetky náležité FIA normy.
O pohon sa nestará pochopiteľne nič iné ako slávny 5-litrový atmosférický motor V8 Coyote, ktorý je spárovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Výkon presahuje hranicu 500 koní, väčšiu pozornosť však Ford upriamuje na iné technické špecifiká – celok stojí na okruhových tlmičoch Multimatic DSSV, v závislosti od trate je pritom možné nastavovať odklony kolies aj samotné stabilizátory. Výfukový systém má na starosti firma Brola. Ford uvádza, že má ísť o najdostupnejší Mustang na okruhové pretekanie. Jeho cena je totiž 145-tisíc dolárov, čo naozaj v kontexte pretekárskych špeciálov nie je veľa.