Najzásadnejšou zmenou prešiel interiér, kde zavládla masívna digitalizácia.
Ford už niekoľko mesiacov avizoval, že tento rok uzrie svetlo sveta úplne nová, v poradí už 7. generácia jedného z najslávnejších amerických vozidiel. Nový Mustang sa napokon predstavil v uplynulých hodinách a hoci na prvý pohľad možno nabáda k tomu, že ide len o dôkladný facelift, opak je pravdou – ikonický muscle car, respektívne, lepšie povedané pony car je od podlahy nový. Siedme pokračovanie opticky nadväzuje na predchodcu, medzičasom však naberá na hranách a ešte viac sa snaží odkázať na históriu.
Bočná silueta sa zásadne nemení, hoci zadné blatníky pôsobia svalnatejším dojmom, najväčšími zmenami ale prešli oba konce karosérie. Poznávacím znakom novinky je agresívnejší predok, ktorý podčiarkuje výrazná horizontálna hrana. Pod ňou sú užšie full-LED svetlomety, ktoré dostali trojdielny svetelný podpis. Ústredným bodom predku je značne širšia maska s rozmerným otvorom na prívod vzduch. Vzhľadom od verzie sa pritom nemení len tvar nárazníka a jeho otvorov, ale aj samotná maska – verzia GT má čelné partie o poznanie agresívnejšie, s väčšími otvormi a navyše pridáva dodatočný otvor aj na kapote.
Trojdielnu grafiku majú už tradične aj zadné svetlomety, ktoré však dostali tiež po novom o čosi hranatejší tvar. Veko batožinového priestoru zachádza nižšie, čím je docielený väčší otvor a súčasne aj členitejší tvar zadnej časti, na ktorý nadväzuje nový nárazník. Základná verzia má už tradične na veku batožinového priestoru logo koňa a dve okrúhle koncovky výfuku v spodnej časti, zatiaľ čo osemvalcové vyhotovenie má výfuky štyri a nápis GT uprostred. Do ponuky sa dostali nové 19" disky, nechýbajú brzdy Brembo, no hneď v úvode spoznávame oba karosárske vyhotovenia – kupé aj kabriolet s plátenou strechou.
Azda ešte zásadnejšou zmenou prešiel interiér, kde zavládla masívna digitalizácia. Súčasťou štandardnej výbavy je totiž obrovský panel pred vodičom, ktorý zlučuje dva displeje. Namiesto tradičného tvaru palubnej dosky rozdelenej do dvoch častí ta evidujeme veľké 12,4" digitálne budíky a na ne nadväzujúci 13,2" dotykový displej infotainmentu Sync 4.
Tým pádom sa z kokpitu vytratila aj väčšina fyzických tlačidiel, pretože aj panel ventilácie sa premiestnil priamo do displeja. Plne digitálny kokpit však predsa len dopĺňa aj hŕstka analógových riešení – okrem možnosti siahnuť po manuálnej prevodovke nechýba stále ani manuálna ručná brzda. Ford okrem technologickej výbavy a moderných technológii na palube vyzdvihuje aj samotné dielenské vypracovanie interiéru a použitie kvalitných materiálov – mäkčené plasty palubnej dosky, kožený volant aj športové sedadlá.
Najväčšia pozornosť pri novej generácii sa ale upriamuje pod kapotu, kde sa napokon predsa len objaví aj plnokrvný osemvalec. Za posledné roky sa totiž hovorilo o rôznych scenároch, ktoré už nielenže nepočítali s veľko objemovým motorom, ale dokonca do úvahy prichádzal hybridný, či čisto elektrický pohon. Nič z toho sa (zatiaľ) nedeje, pretože Mustang s poradovým číslom sedem, narozdiel od chystanej úhlavnej konkurencie, ostáva verný agregátu 5.0 V8, ktorý prichádza v novej generácii.
Na presné parametre si budeme musieť ešte počkať, kompetentní však prízvukujú, že nanovo vyladený osemvalec spolu s vyšperkovaným podvozkom MagneRide a plejádou šiestich jazdných režimov (Normal, Sport, Slippery, Drag, Track a Individual) zaručia doposiaľ najšportovejší zážitok z jazdy. Ford totiž vycibril riadenie, zlepšil odozvu na plyn a z vodičského hľadiska má byť pritom jedno, či pôjde o exemplár so 6-stupňovou manuálnou alebo 10-stupňovou automatickou prevodovkou. Nová generácia má totiž zastupovať ten vôbec najzábavnejší Mustang všetkých čias.
V USA bude nový Mustang v ponuke aj s vylepšeným štvorvalcovým motorom 2.3 EcoBoost, otázkou však zostáva, či sa táto jednotka, paradoxne, objaví aj v Európe. Na teraz totiž oficiálne nepoznáme ani to, kedy nová generácia príde na starý kontinent. Za veľkou mlákou by sa prvý kusy mali dostať k zákazníkom budúci rok v lete.