Vyhotovenie LWB predĺžilo rázvor náprav o 250 milimetrov, vďaka čomu pribudol v interiéri 3. rad sedadiel.
Volkswagen svoj elektrický ID. Buzz predáva už aj na našom trhu. Doteraz však veľkopriestorový elektromobil s kultovým dizajnom predávali len v jednej karosárskej dĺžke, výhradne v 5-miestnej konfigurácii. Najnovšie však automobilka predstavuje aj vyhotovenie s dodatkom LWB (long wheelbase), ktoré má predĺžený rázvor o 250 milimetrov. ID. Buzz LWB tak meria na dĺžku až 4 962 milimetrov, vďaka čomu sa do interiéru zmestí 3. rad sedadiel a k dispozícii bude 6- alebo až 7-miestna konfigurácia.
Doterajšie aj predĺžené vyhotovenie vyzerá identicky, odlišná je len dĺžka karosérie. Niekoľko noviniek je v interiéri – multimediálne prostredie má upravený vzhľad aj lepšiu plynulosť, zatiaľ čo panoramatické strešné okno už disponuje technológiou na reguláciu priepustnosti slnečných lúčov. Najväčšia sklenená strecha, akú Volkswagen doteraz použil, bola totiž bez klasickej rolety a interiér sa počas slnečných dní mohol prehrievať.
Dlhší rázvor umožnil použitie väčšej batérie, ktorá má až 91 kWh, z toho využiteľných 85 kWh (doteraz 77). Nový je aj zadný elektromotor, ktorý má výkon až 210 kW/286 koní. ID. Buzz LWB sa tak hrdí technikou, aká mala premiéru vo vlajkovej lodi značky, elektromobile ID.7. O papierovom dojazde Volkswagen zatiaľ neinformuje, je však jasné, že bude väčší než v „krátkom“ balení (423 km) s výkonom 150 kW. S vyšším výkonom súvisí aj vyššia maximálna rýchlosť, ktorá sa posunula zo 145 na 160 km/h, akceleráciu z 0 na 100 km/h zvládne za 7,9 sekundy.
Novinka sa na trh oficiálne dostane až v roku 2024, keď spoznáme aj viac športovo ladenú verziu GTX. Viac ako športové atribúty však zaujme skutočnosť, že práve tento variant ponúkne pohon oboch náprav, teda dva elektromotory. V zmysle aktuálnych koncernových modelov je zrejmé, že pôjde o výsledný výkon až 250 kW/340 koní. Takýto výkonný ID. Buzz zvládne akceleráciu za 6,4 sekundy.