Land Rover predstavil najvýkonnejšie vyhotovenie pre svoj model Range Rover Sport.
Pred niekoľkými týždňami automobilka Land Rover vylepšila svoju vlajkovú loď model Range Rover a už predstavuje ďalšiu, azda ešte zaujímavejšiu novinku. Je ňou viac športovo podkutý model Range Rover Sport, ktorý predstavili v jeho športovej verzii. Tá medzigeneračne už nenesie dodatok SVR, ale len SV, nič to však nemení na skutočnosti, že ide o to najlepšie, čo si môžeš v danom modelovom rade vybrať. Ide najmä o motor, kde došlo v rámci generačnej výmeny k zmenám.
Land Rover síce ešte nepresedlal na elektrický pohon, minulá generácia sa však spoliehala na 5-litrový osemvalec, ktorý v tej novej nahrádza 4,4-litrový agregát v mild-hybridnej konfigurácii. Ten pochádza od automobilky BMW, Range Rover Sport SV vďaka nemu disponuje výkonom až 467 kW/635 koní a krútiacim momentom 750 Nm. To je až o 44 kW/60 koní a 50 Nm viac, než mal predchodca väčšieho objemu. O čosi menší a modernejší motor sa však podpísal na zníženie emisií, ktoré klesli o približne 15 percent. Akceleráciu z 0 na 100 km/h zvládne vysokovýkonné SUV za 3,8 sekundy, čím sa radí medzi tie najrýchlejšie autá vo svojom segmente. Maximálna rýchlosť je 290 km/h.
Verzia SV vylepšuje aj ďalšie technické stránky vozidla. Špeciálnu pozornosť automobilka upriamuje na značne upravený podvozok, ktorý nielen znížili, ale dostal na mieru vyvinuté komponenty – dôkladným vylepšením prešla zadná náprava, kde pribudol pomocný rám. Odpruženie má na starosti systém 6D Dynamics, ktorý kombinuje adaptívne hydraulicky prepojené tlmiče so vzduchovým odpružením. Nechýba ani aktívny systém, ktoré reguluje náklony karosérie.
V rámci príplatkovej výbavy je možné inštalovať karbón-keramické brzdy, ktoré sú tie najväčšie, aké kedy značka použila. Tieto brzdy sú až o 34 kilogramov ľahšie, vpredu pritom získali až 8-piestikové strmene Brembo Octyma. Karbónové sú aj 23" disky, ktoré ušetria ďalších 9 kilogramov pre každé koleso. Obuté má pneumatiky Michelin Pilot Sport All Season 4.
Range Rover Sport SV je možné rozlíšiť aj podľa jemne pozmenených nárazníkov, zadnej štvorici koncoviek výfuku, novým športovým sedadlám či vycibrenej grafiky v digitálnych budíkoch. Land Rover svoju novinku sprvoti na trh uvedie výhradne v limitovanej verzii SV Edition One, ktorá automaticky počíta s bohatou výbavou. Tomu zodpovedá aj cena 208 520 eur.