8. Zvukové nahrávky
Už si si niekedy sadol a nahral zvukovú stopu o tom, ako sa ti nepodaril experiment, ako ťa opustila rodina či to, kde sa dá nájsť urýchľovač častíc? Videoherné postavy to robia bežne. Scenáristi a dizajnéri si pomáhajú takzvanými audio logs, ktoré rozširujú herný príbeh, dotvárajú minulosť postáv a posúvajú hráčovi informácie, ktoré im už mŕtve postavy nedokážu predať. Veľkú logiku to v skutočnom svete nemá, ale v hre sa nad tým hráč asi vôbec nepozastaví.
9. Zachránil si dedinu, no ublížil si pritom koze? Dedinčania ťa upália zaživa!
Pobil si desiatky nepriateľov, zabil si veľkého draka a zachránil celú dedinu či mesto pred smrťou a totálnou deštrukciou, ale trafil si pritom aj kozu či sliepku, ktorá sa pritúlala do súboja? Vedz, že ti nikdy nebude odpustené a dedinčania ťa vyženú s vidlami, respektíve s tebou odmietnu obchodovať. Alebo ťa rovno zabijú.
10. Neobmedzené množstvo zbraní v batohu
Aj hry, ktoré sa snažia držať pri zemi a odohrávať sa v skutočných svetoch, sa občas musia spoľahnúť na videohernú (ne)logiku. Napríklad, keď postava môže niesť desať zbraní, štyri typy granátov a všelijaké iné gadgety či dvanásť druhov brnenia. V tomto je vtipná hra Evil Within, ktorá ti povolí niesť celú plejádu zbraní, ale len päť zápaliek, pretože šiestu by už protagonista neodniesol.
Bonus: Bossovia v hororových hrách
Rozmýšľali bossovia v hrách ako Resident Evil, že po tom, čo sa transformujú do svojej finálnej podoby počas súboja s protagonistom, už nemôžu normálne existovať? Predstav si, že by Alex Wesker po finálnej transformácii porazil hrdinov a potom by chcel aj naďalej ovládnuť svet a megakorporáty. V takejto podobe by už však niekomu určite napadlo, že chystá niečo nekalé, či?