Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Čítaš článok:
Vtipná herná (ne)logika, ktorá v skutočnom svete nedáva zmysel: Všade sú výbušné sudy a šprintovať sa dá iba 5 sekúnd

Preskočiť 3 metre širokú priehlbinu je už však nemožné. Vtipné sú aj obyčajné drevené dvere, ktoré by hrdinovia v skutočnom svete vylomili, ale namiesto toho sa vydajú tunelmi plnými zombíkov a kadejakej inej hávede. 

Herná logika
Zdroj: Gameology

4. Šprint trvá len niekoľko sekúnd

Obmedzenie šprintu v hrách je často otravné, nehovoriac o tom, že je nelogické. Každý hráč pozná situáciu, keď sa potreboval peši niekam rýchlo dostať a každých niekoľko sekúnd musel spomaliť, lebo sa jeho postava unavila.

Aj človek úplne mimo formy a s nadváhou dokáže šprintovať rýchlejšie a dlhšie. Vycvičený vojak v akčnej hre to však zvládne za maximálne 8 sekúnd. 

videoherná logika
Zdroj: Activision/Capcom/Take-Two

5. Zbrane v RPG hrách sú slabšie ako fyzické útoky

Platí to obzvlášť pre japonské RPG. Strelné zbrane a zbrane na veľkú vzdialenosť sú tu paradoxne najslabšie. Aj obyčajná drevená dýka niekedy spôsobí viac škody ako automatická puška či raketa. 

6. Smrť spôsobená skokom z troch metrov

Skočiť do vody z 200-metrovej výšky či z lietadla vznášajúceho sa kilometre nad morom je úplne v poriadku. Ale opováž sa skočiť zo skaly tri či štyri metre na zem. V lepšom prípade prídeš o polovicu zdravia, v horšom prípade zomrieš. Túto funkcionalitu „zbožňujú“ najmä hráči RPG hier na čele s titulmi od štúdia From Software (Bloodborne, Dark Souls). 

7. Nelogické odmeny za zabitie nepriateľov a nezmyselné dungeony

Zabil si v opustenej jaskyni na kraji sveta legendárneho vlka? Určite ťa neprekvapí, že mu v z kožucha následne vypadne dvojmetrový epický meč predchádzajúceho kráľa všetkých ríš, však? Nelogické je aj to, keď napríklad Lara Croft z Tomb Raidera otvorí kryptu, v ktorej nikto nebol stovky až tisícky rokov, a nájde v nej mechanické vylepšenie zásobníka na automatickú pušku.

Odporúčané
FOTO: Značka Yenkee v spolupráci s World of Tanks predstavila novú limitku. Toto príslušenstvo osloví nielen gamerov FOTO: Značka Yenkee v spolupráci s World of Tanks predstavila novú limitku. Toto príslušenstvo osloví nielen gamerov 27. septembra 2024 o 9:00

Jaskyne a miesta s pokladmi vo videohrách (takzvané dungeony) často nedávajú logiku. Už len tým, že v celom hernom svete sú ich desiatky až stovky, no všetky sú nedotknuté a nikto v nich pred hráčom nikdy nebol a nič neobjavil. 

Čítaj na ďalšej straneČítaj na predchádzajúcej strane
Článok končí na ďalšej strane
Strana 2 z 3
Domov
Zdieľať
Diskusia