Elektrické SUV kupé bude k dispozícii v dvoch výkonnostných verziách Endurance a EV.
Keď minulý rok nová automobilka Cupra predstavila víziu svojich budúcich noviniek, asi len málokto čakal, že model Tavascan bude reprezentovať takmer hotové vozidlo. Cupra totiž odhalila svoj druhý elektromobil v portfóliu, práve Tavascan v produkčnej podobe, a hoci ide o sériovku, vyzerá skôr ako štúdia. Mimoriadne atraktívne strihnuté SUV kupé zaujme svojimi vyzývavými a veľmi nápaditými tvarmi, efektnými LED svetlami s grafikou trojuholníkov na oboch koncoch či osvetlenými logami.
Tavascan s dĺžkou 4 644 milimetrov stojí na 19" až 21" diskoch, má adaptívny podvozok, množstvo kontrastných prvkov karosérie, ktoré sú lakované vo vysokom lesku, či zapustené kľučky. Ešte zaujímavejšia je elektrická novinka vnútri, kde je našponovaná palubná doska, ktorá pripomína chrbticu. Niečo podobné v iných sériových autách nenájdeme. Štandardom sú aj športové sedadlá, ktoré môžu dopĺňať škrupinové sedadlá CUP z ľahkej konštrukcie.
Vizuálny zážitok dopĺňa aj atraktívna farebná konfigurácia vnútrajška, ktorá počíta s paletou odtieňov Soul Black, Dark Night a Enceladus Grey Metallic. Pred vodičom sú 5,3" digitálne budíky, zatiaľ čo centrom palubnej dosky je až 15" displej s novým rozhraním HMI (Human Machine Interface) a veľmi úzke výduchy ventilácie pod ním. Celý kokpit okoreňuje početne zastúpené náladové osvetlenie. Batožinový priestor má 540 litrov.
Keďže Tavascan je technický príbuzný ostatných koncernových modelov, stojí na platforme MEB. Na rozdiel od ID.5 či Enyaqu, ale v zmysle tradície značky Cupra, Tavascan zastúpi najviac športovo orientovaný elektromobil z rodiny. K dispozícii budú dve výkonnostné verzie, pričom už základná ponúkne až 210 kW, a to výhradne z jedného elektromotora na zadnej náprave. Silnejšia verzia VZ k tomu pridáva ešte 80 kW predný elektromotor, vďaka čomu výkon poskočí až na úroveň 250 kW.
- Endurance – jeden el., 210 kW/286 koní a 545 Nm, dojazd 550 km
- VZ – dva el., 250 kW/340 koní, vpredu 134 Nm a vzadu 545 Nm, dojazd 520 km
Vyhotovenie VZ zvládne akceleráciu z 0 na 100 km/h len za 5,6 sekundy. V oboch prípadoch má akumulátor využiteľnú kapacitu 77 kWh, samotný systém pritom podporuje 135 kW nabíjanie. Na dobitie batérie na 80 percent by tak malo stačiť menej ako 30 minút.