Zatiaľ spoznávame ID.7 v karosérii liftback, o rok sa však ponuka rozrastie o karosársky variant Shooting Brake.
Po tom, ako nás Volkswagen pozval dovnútra svojej novej vlajkovej lode, ukazuje automobilka nové ID.7 do posledného detailu. Rodina elektrických modelov ID sa tak rozrastá o nového člena, ktorý prichádza ako priamy nástupca modelov Passat aj Arteon. Zatiaľ síce spoznávame ID.7 len v karosérii liftback (fastback), o rok sa však ponuka rozrastie o druhý karosársky variant, ktorý zastúpi Shooting Brake.
Takmer 5-metrová novinka sa pýši výbornou aerodynamikou, keďže jej koeficient odporu vzduchu má hodnotu len 0,23. Tomu zodpovedá aj zaoblený tvar karosérie, ktorého strecha klesá pozvoľna, zatiaľ čo disky majú pomerne plný tvar. Stĺpiky aj strecha sú štandardne v čiernom lesklom laku a karoséria tak pôsobí znížene. Auto je totiž celkovo vyššie (o cca 7 cm vyššie než pri modeli Passat), za čo môže batéria, ktorá je umiestnená v podlahe. Na oboch koncoch sa nachádzajú prepojené svetlá, ktoré v najvyššej výbave zastupuje Matrix-LED technológia iQ.Lights.
Veľké rozmery na čele s obrovským rázvorom (2,97 m) majú zaručiť nadštandardný vnútorný priestor, čo ostatne naznačujú aj oficiálne fotografie. Palubná doska je jednoduchá a kraľuje jej obrovská, až 15" dotyková obrazovka. Priamo pred vodičom sa nachádza len malý displej budíkov, ktorý je integrovaný priamo do palubnej dosky. Aj jeho malé rozmery naznačujú, že najdôležitejší bude veľký head-up displej.
Volkswagen navyše ohlasuje aj značné zlepšenie v oblasti infotainmentu – jeho obsluha má byť intuitívnejšia, dotykové plochy pod obrazovkou sú už podsvietené, panel klimatizácie je vyvedený priamo do spodnej časti displeja a multimediálne prostredie má fungovať plynulejšie a rýchlejšie.
Zaujímavým riešením disponujú inteligentné výduchy ventilácie Smart Air Vents, ktoré sú nenápadne integrované priamo do čela palubnej dosky. Vzduch tak bude v kokpite usmerňovaný tak, aby dochádzalo k jeho rýchlej a plynulej výmene. Vďaka inteligentnej funkcii systém dokonca dokáže upraviť teplotu v interiéri ešte predtým, ako do neho nastúpi vodič.
ID.7 stojí na elektrickej platforme MEB, jej základom je však nový elektromotor na zadnej náprave. Jeho výkon je až 210 kW/286 koní, navyše ide už o motor, ktorý vyvinula priamo značka Volkswagen. Zatiaľ automobilka ohlásila len 286-koňovú verziu s výhradne zadným pohonom, v pláne je však aj vyhotovenie s dvomi elektromotormi a výkonom okolo 340 koní.
Na výber budú dve veľkosti batérie – doposiaľ už rozsiahlo používaný akumulátor s kapacitou 82 kWh (využiteľných 77) a nový 91 kWh (využiteľných 86) akumulátor v rámci verzie Pro S. Zatiaľ čo menšia batéria podporuje 270 kW nabíjanie a sľubuje dojazd 615 kilometrov, väčšiu batériu je možné nabíjať výkonom až 200 kW, zaručiť pritom má za ideálnych podmienok 700-kilometrový dojazd.
V oboch prípadoch tak potrvá len cca 25 minút dobitie akumulátorov z 10 na 80 percent.
Samotná výroba kľúčového modelu bude prebiehať v nemeckom meste Emden, k prvým zákazníkom sa pritom dostaví na jeseň.