Nový elektromobil vyššej strednej triedy bude globálnym modelom značky Volkswagen.
Pravdepodobne ti neunikla správa o tom, že Passat v podobe, v akej sme ho poznali takmer 50 rokov, končí. Volkswagen totiž síce usilovne pracuje na novej generácii, tá sa však na trhu objaví len v karosárskom vyhotovení kombi. Dôvodom toho, že nevyrobia aj sedan, je nielen rapídne klesajúci dopyt po vozidlách tohto typu, ale aj príchod elektromobilov. Slávny model teda nahradí chystaný elektromobil, ktorý doposiaľ niesol označenie ID. Aero.
To sa však v uplynulých hodinách zmenilo, pretože Volkswagen práve poodhalil úplne nový model ID.7, ktorý vychádza z konceptu ID. Aero a zastúpi konvenčný Passat. Vzhľadom na to, že oficiálna svetová premiéra bude až v druhom štvrťroku, automobilka pri príležitosti veľtrhu CES novinku ukazuje ešte v zamaskovanej podobe. Jednotlivé línie a kontúry však jasne napovedajú, v akom štýle sa nové ID.7 uberie, a rovnako tak netaja ani dizajnovú príbuznosť aktuálnej rodiny ID modelov.
Základom je aerodynamika, ktorej samotný dizajn podriadili – usmerňovače vzduchu v prednej časti majú uhladiť vzduch, ktorý obteká karosériu. Tá smerom vzad klesá veľmi pomaly, čo ma tiež zlepšiť prúdenie vzduchu. Oficiálny údaj súčiniteľa aerodynamického odporu vzduchu zatiaľ nepoznáme, do nemalej miery však stojí za deklarovaným dojazdom, ktorý má byť podľa WLTP na úrovni až 700 km.
Tak ako prakticky takmer všetky koncernové elektromobily, aj ID.7 pritom stojí na platforme MEB. Prítomnosť veľkých batérií napovie nielen vyššia stavba karosérie, ale aj obrovský rázvor (2,97 m) a krátke previsy. Čo nám však už teraz Volkswagen takmer komplet odhalil, je interiér, respektíve jeho palubná doska. Tá sa nesie v naozaj jednoduchom a minimalistickom štýle, ktorému kraľuje obrovská, až 15" dotyková obrazovka. Priamo pred vodičom sa tak nachádza len malinký displej budíkov, ktorý je integrovaný priamo do palubnej dosky.
Automobilka pritom ohlasuje značné zlepšenie v oblasti infotainmentu – jeho obsluha má byť intuitívnejšia, dotykové plochy pod obrazovkou sú už podsvietené, panel klimatizácie je vyvedený priamo do spodnej časti displeja, no a multimediálne prostredie má fungovať plynulejšie a rýchlejšie. Chýbať nemôže už ani head-up displej s prvkami rozšírenej reality či hlasové ovládanie.
Zaujímavým riešením disponujú inteligentné výduchy ventilácie Smart Air Vents, ktoré sú nenápadne integrované priamo do čela palubnej dosky. Vzduch tak bude v kokpite usmerňovaný tak, aby dochádzalo k jeho rýchlej a plynulej výmene. Vďaka inteligentnej funkcii systém dokonca dokáže upraviť teplotu v interiéri ešte predtým, ako do neho nastúpi vodič. Všetky zvyšné podrobnosti vrátane technickej špecifikácie sa dozvieme v nasledujúcich mesiacoch.