Ceny za jednotlivé produkty sa v ponuke resellerov vyšplhali do závratných výšin – box logo tričko s monogramom z retailu 390 eur na viac ako 800 eur, kožený opasok z 485 eur na približne 1 000 eur či spomínaná rifľová bunda s logom oboch značiek na 6 000 eur.
Vôbec nehyperbolizujeme, ak napíšeme, že ide o najviac vyhypovanú spoluprácu v histórii módneho priemyslu. Kolekcia Supreme x Louis Vuitton zmenila popkultúru.
James Jebbia vyhral ocenenie mužský dizajnér roka CFDA
Keď Jebbia v roku 1994 založil značku Supreme, nedúfal, že o viac ako dve dekády neskôr získa prestížne ocenenie mužský dizajnér roka 2018 CFDA (Council of Fashion Designers of America).
Ocenenie si prevzal v Brooklynskom múzeu, oblečený v elegantnom tmavosivom obleku. „Nikdy som nepovažoval Supreme za módnu spoločnosť ani seba za návrhára, ale vážim si uznanie za to, čo robíme,“ povedal v ďakovnej reči Jebbia.
25. výročie značky Supreme
Supreme oslávilo 25. výročie od otvorenia prvého obchodu na Lafayette Street v Manhattane vo veľkom štýle, keď predstavilo kapsulovú kolekciu tričiek s krátkymi rukávmi a mikín, ktoré pokrývali Swarovského krištále. V kampani zahviezdil režisér Larry Clark.
Značka sa najprv vyprofilovala ako silný podporovateľ miestnej skateboardovej scény, ktorý podporuje miestnych umelcov a začínajúcich jazdcov. V priebehu štvrťstoročia sa Supreme stalo známou značkou s obchodmi v Spojených štátoch amerických, Japonsku a Európe a rozšírila sa ďaleko za hranice sveta skateboardingu, aby vytvorila značku módy, umenia, dizajnu a životného štýlu.
Kolekcia so Swarovski® bola v predaji v roku 2019 a napríklad sivú mikinu s 1 201 krištáľmi z fotografie nižšie aktuálne kúpiš na StockX za približne 550 eur.
Kolekcia Supreme pre Burberry
Približne pred rokom sme videli zatiaľ poslednú veľkú dizajnérsku spoluprácu značky Supreme, keď vedenie predstavilo kolekciu pre módny dom Burberry. Dizajnérsky tím vychádzal z pôvodných princípov britskej ikony a medzi jednotlivými návrhmi je dominantný známy štvorčekovaný vzor aj historické logo Burberry, ktoré je súčasťou modelov „The Heritage“ od Daniela Leeho.
Kolekcia obsahuje trenčkoty vo viacerých farebných vyhotoveniach, rifľové bundy a nohavice, luxusné kožené súpravy, ľahké letné košele, denimovú šiltovku s vintage efektom a koženým remienkom či klobúky. Nechýbajú ani klasické tričká a mikiny s box logom alebo súprava skateboardov, ktoré boli vypredané za niekoľko sekúnd.
Spolupráca Supreme x Burberry má logiku – Jebbia nielenže pochádza zo Spojeného kráľovstva, keď vyrastal v západnom Sussexe, ale v predchádzajúcich rokoch bol tiež rozhodujúcou silou pri spájaní streetwearu a luxusu. V tomto prípade všetko spolu funguje na jednotku s hviezdičkou a veľké množstvo dizajnov by sme privítali vo svojej zbierke.
Nike Air Force 1 Low x Supreme
Záver článku venujeme teniskám, ktoré milujeme – modelu Nike Air Force 1 Low, ktorému malé, červeno-biele box logo Supreme náramne pristane.
Spoločná sila značiek Supreme a Nike je presne to, čo robí tento počin fascinujúcim. Firmy v minulosti experimentovali so všetkým možným – od armádnych tkanín NYCO v kolekcii jeseň/zima 2012 až po odvážne značkové motívy v kolekcii jeseň/zima 2014, ale spoluprácou z roku 2020 vstúpili na neprebádané územie tým, že sa vrátili k základom. Využili najikonickejšie farby Air Force 1 Low, pričom každá z nich je vybavená minimalistickou, ale neprehliadnuteľnou úpravou, a to spomínaným logom Supreme na päte.
Biely pár týchto tenisiek je dostupný v ponuke obchodu StockX od približne 150 eur, čo považujeme za veľmi férovú cenu.
Značku Supreme založil James Jebbia v roku 1994, keď mal pocit, že v New Yorku nie je žiadny poriadny skate shop. Prvý obchod s červeným box logom otvoril na Lafayette Street v Manhattane s cieľom osloviť najmä tých, ktorí sa o oblečenie zaujímajú viac ako len z funkčného hľadiska a boli by ochotní zaplatiť si viac za prémiovú kvalitu s originálnym dizajnom.
Spoločnosť Supreme má dnes obchody v celom svete vrátane Paríža, Milána, Londýna, Tokia, New Yorku alebo Los Angeles a patrí pod konzorcium VF Corporation. Tranzakcia mala v roku 2021 hodnotu 2,1 miliardy dolárov.