Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Čítaš poslednú stranu článku:
11 TOP módnych momentov značky Supreme za poslednú dekádu. Lepšie už pravdepodobne nikdy nevzniknú

Ceny za jednotlivé produkty sa v ponuke resellerov vyšplhali do závratných výšin – box logo tričko s monogramom z retailu 390 eur na viac ako 800 eur, kožený opasok z 485 eur na približne 1 000 eur či spomínaná rifľová bunda s logom oboch značiek na 6 000 eur.

Vôbec nehyperbolizujeme, ak napíšeme, že ide o najviac vyhypovanú spoluprácu v histórii módneho priemyslu. Kolekcia Supreme x Louis Vuitton zmenila popkultúru.  

Supreme, Louis Vuitton
Zdroj: Louis Vuitton

James Jebbia vyhral ocenenie mužský dizajnér roka CFDA 

Keď Jebbia v roku 1994 založil značku Supreme, nedúfal, že o viac ako dve dekády neskôr získa prestížne ocenenie mužský dizajnér roka 2018 CFDA (Council of Fashion Designers of America).

Ocenenie si prevzal v Brooklynskom múzeu, oblečený v elegantnom tmavosivom obleku. „Nikdy som nepovažoval Supreme za módnu spoločnosť ani seba za návrhára, ale vážim si uznanie za to, čo robíme,“ povedal v ďakovnej reči Jebbia. 

James Jebbia na pódiu počas udeľovania CFDA Fashion Awards 2018 v New Yorku.
James Jebbia na pódiu počas udeľovania CFDA Fashion Awards 2018 v New Yorku. Zdroj: Theo Wargo/Getty Images

25. výročie značky Supreme

Supreme oslávilo 25. výročie od otvorenia prvého obchodu na Lafayette Street v Manhattane vo veľkom štýle, keď predstavilo kapsulovú kolekciu tričiek s krátkymi rukávmi a mikín, ktoré pokrývali Swarovského krištále. V kampani zahviezdil režisér Larry Clark.

Značka sa najprv vyprofilovala ako silný podporovateľ miestnej skateboardovej scény, ktorý podporuje miestnych umelcov a začínajúcich jazdcov. V priebehu štvrťstoročia sa Supreme stalo známou značkou s obchodmi v Spojených štátoch amerických, Japonsku a Európe a rozšírila sa ďaleko za hranice sveta skateboardingu, aby vytvorila značku módy, umenia, dizajnu a životného štýlu.

Kolekcia so Swarovski® bola v predaji v roku 2019 a napríklad sivú mikinu s 1 201 krištáľmi z fotografie nižšie aktuálne kúpiš na StockX za približne 550 eur.

Supreme, Swarovski
Zdroj: Supreme

Kolekcia Supreme pre Burberry

Približne pred rokom sme videli zatiaľ poslednú veľkú dizajnérsku spoluprácu značky Supreme, keď vedenie predstavilo kolekciu pre módny dom Burberry. Dizajnérsky tím vychádzal z pôvodných princípov britskej ikony a medzi jednotlivými návrhmi je dominantný známy štvorčekovaný vzor aj historické logo Burberry, ktoré je súčasťou modelov „The Heritage“ od Daniela Leeho. 

Supreme, Burberry
Zdroj: Supreme

Kolekcia obsahuje trenčkoty vo viacerých farebných vyhotoveniach, rifľové bundy a nohavice, luxusné kožené súpravy, ľahké letné košele, denimovú šiltovku s vintage efektom a koženým remienkom či klobúky. Nechýbajú ani klasické tričká a mikiny s box logom alebo súprava skateboardov, ktoré boli vypredané za niekoľko sekúnd.

Spolupráca Supreme x Burberry má logiku – Jebbia nielenže pochádza zo Spojeného kráľovstva, keď vyrastal v západnom Sussexe, ale v predchádzajúcich rokoch bol tiež rozhodujúcou silou pri spájaní streetwearu a luxusu. V tomto prípade všetko spolu funguje na jednotku s hviezdičkou a veľké množstvo dizajnov by sme privítali vo svojej zbierke. 

Kolekcia Supreme x Burberry ponúkla aj rifľovú súpravu s historickým logom britského módneho domu.
Kolekcia Supreme x Burberry ponúkla aj rifľovú súpravu s historickým logom britského módneho domu. Zdroj: Supreme

Nike Air Force 1 Low x Supreme  

Záver článku venujeme teniskám, ktoré milujeme – modelu Nike Air Force 1 Low, ktorému malé, červeno-biele box logo Supreme náramne pristane. 

Spoločná sila značiek Supreme a Nike je presne to, čo robí tento počin fascinujúcim. Firmy v minulosti experimentovali so všetkým možným – od armádnych tkanín NYCO v kolekcii jeseň/zima 2012 až po odvážne značkové motívy v kolekcii jeseň/zima 2014, ale spoluprácou z roku 2020 vstúpili na neprebádané územie tým, že sa vrátili k základom. Využili najikonickejšie farby Air Force 1 Low, pričom každá z nich je vybavená minimalistickou, ale neprehliadnuteľnou úpravou, a to spomínaným logom Supreme na päte.

Biely pár týchto tenisiek je dostupný v ponuke obchodu StockX od približne 150 eur, čo považujeme za veľmi férovú cenu. 

Minimalistický pár tenisiek Nike Air Force 1 Low zdobí malé box logo Supreme.
Minimalistický pár tenisiek Nike Air Force 1 Low zdobí malé box logo Supreme. Zdroj: Supreme
Anketa:
Má podľa teba značka Supreme budúcnosť? 
Áno, určite. 
Nie, časy najväčšej slávy má už za sebou.
Áno, určite. 
66 %
Nie, časy najväčšej slávy má už za sebou.
34 %

Značku Supreme založil James Jebbia v roku 1994, keď mal pocit, že v New Yorku nie je žiadny poriadny skate shop. Prvý obchod s červeným box logom otvoril na Lafayette Street v Manhattane s cieľom osloviť najmä tých, ktorí sa o oblečenie zaujímajú viac ako len z funkčného hľadiska a boli by ochotní zaplatiť si viac za prémiovú kvalitu s originálnym dizajnom. 

Spoločnosť Supreme má dnes obchody v celom svete vrátane Paríža, Milána, Londýna, Tokia, New Yorku alebo Los Angeles a patrí pod konzorcium VF Corporation. Tranzakcia mala v roku 2021 hodnotu 2,1 miliardy dolárov.

Odporúčané
Najviac fresh páry tenisiek, ktoré kúpiš za retail. Vyskúšaj novinky z dielní Salomon, New Balance či Mizuno  Najviac fresh páry tenisiek, ktoré kúpiš za retail. Vyskúšaj novinky z dielní Salomon, New Balance či Mizuno 3. apríla 2023 o 16:00
Čítaj na predchádzajúcej strane
Dočítal si celý článok
Strana 2 z 2
Domov
Zdieľať
Diskusia