Šesťvalcový plug-in hybrid sa zaradí k osemvalcovému a dvanásťvalcovému vyhotoveniu.
Najnovšia generácia ultra luxusnej limuzíny divízie Mercedes-Maybach vznikla v roku 2021 s dvanásťvalcom pod kapotou. Bolo to prekvapenie, pretože práve táto automobilka ako jedna z prvých ohlásila koniec motorov V12 a v súčasnosti ich z nemeckej prémiovej trojice ponúka len ona.
Tak ako Mercedes-Benz, aj podznačka Maybach však už dlhšie oznamuje, že do roku 2030 prejde na čisto elektrický pohon. Prvý elektromobil značky naznačila aj prvotná štúdia, no a oznámili, že produkčnú verziu ukážu ešte tento rok. Teraz predstavili aktuálnu limuzínu v novej plug-in hybridnej verzii a ide o prvý elektrifikovaný model Maybachu v histórii značky.
Nejde o prevratnú novinku. K osemvalcovej verzii S 580 a dvanásťvalcovému S 680 zaradili vyhotovenie S 580e, čiže plug-in hybrid, ktorý už poznáme v klasickej triede S. Aj v ultra luxusnom Maybachu tak zastúpi kombináciu radového benzínového šesťvalca (270 kW/367 k) a elektromotora (110 kW/150 k), kde vo výsledku ponúka systémový výkon na úrovni 375 kW/510 koní a 750 Nm.
Akceleráciu z 0 na 100 km/h zvládne za 5,1 sekundy, maximálna rýchlosť je 250 km/h. Na čisto elektrický pohon je možné ísť rýchlosťou 140 km/h, pričom v zmysle metodiky WLTP by elektrický dojazd mal byť na úrovni 100 kilometrov. Veľkosť batérie automobilka neuvádza, pravdepodobne však pôjde o identickú hodnotu 29 kWh ako v plug-in hybridnom S-ku. Systém podporuje 11 kW AC nabíjanie a až 60 kW DC nabíjanie, vďaka čomu je možné dobiť akumulátor z 0 na 100 percent do 30 minút.