Ide o prvé tvorivé vyjadrenie nového kreatívneho riaditeľa britskej módnej značky Daniela Leeho, ktorý vo funkcii nahradil Riccarda Tisciho v septembri 2022.
Módny dom Burberry predstavil novú identitu. Ide o prvé tvorivé vyjadrenie nového kreatívneho riaditeľa britskej módnej značky Daniela Leeho, ktorý vo funkcii nahradil Riccarda Tisciho v septembri 2022. Nový vizuál sprevádzajú tenké nápisy, ilustračné spracovanie svojho klasického emblému rytiera na koni aj nové tváre.
Predchádzajúce logo v minimalistickom bezpätkovom dizajne bolo dielom britského umelca Petra Savilla, ktorý ho vytvoril na žiadosť Tisciho v roku 2018. Nové písmo naznačuje nielen výmenu stráží vo vedúcej pozícii Burberry, ale možno aj potencionálnu zmenu základov moderného luxusného brandingu.
Vizuálne identity luxusných výrobcov boli v minulosti veľmi bohaté na zdobenie, čím odkazovali na svoju históriu. Naopak, v posledných rokoch boli trendom minimalistické verzie s čistými líniami bez ozdobných ornamentov, emblémov a podobne – dokonalým príkladom sú módne domy Balenciaga, Saint Laurent, Balmain alebo Berluti. Bohužiaľ, všetky vyzerali, respektíve vyzerajú rovnako a móda sa tak stala helveticou.
„Burberry nesie vlajku britskosti, Spojeného kráľovstva a kultúry. Musíme teda využívať naše platformy, pretože máme zodpovednosť komunikovať tieto veci,“ povedal návrhár Daniel Lee v rozhovore pre Vogue Runway v decembri 2022. Svoje slová dodržal a výsledkom je začiatok novej kapitoly v bohatej histórii módneho domu.
Lee a nový CEO Burberry Jonathan Akeroyd sa rozhodli nielen znovu zaviesť logo s pätkami, ale obnovili aj ikonický emblém rytiera na koni, ktorý symbolizuje líniu „Prorsum“. Tento historický emblém bol prvýkrát predstavený v roku 1901 (samotný módny dom založil Thomas Burberry v roku 1856, pozn. red.) a teraz v kráľovskej modrej farbe. Ide o jasné rozhodnutie odkloniť sa od novodobej tradície, voči čomu nemáme žiadne výhrady.
Línia „Prorsum“ bola charakteristická pre Burberry počas celej prvej dekády tohto tisícročia, najmä pod vedením Christophera Baileyho. Vedenie ju zrušilo v roku 2015, keď bola pohltená hlavnou líniou. Zatiaľ dostupné informácie nasvedčujú tomu, že Lee ju pri návrate ku koreňom značky vracia späť – hoci Burberry túto informáciu ešte oficiálne nepotvrdilo.
Vedenie Burberry v novej kampani oslavuje množstvo britských tvárí vrátane raperov, ako sú Skepta, John Glacier a Shygirl, plus-size modelky Liberty Ross, futbalistu Raheema Sterlinga či Lennona Gallaghera (syn frontmana skupiny Oasis Liama Gallaghera). Súčasťou sú aj zábery z prirodzeného prostredia značky, medzi ikonickými londýnskymi pamiatkami, ako sú Trafalgarské námestie a Alberet Bridge. V skratke povedané, ide o ódu na moderné britské dedičstvo. O fotografie sa postaral Tyrone Lebon, s ktorým Lee spolupracoval niekoľkokrát aj v minulosti pre značku Bottega Veneta.
Vychutnaj si fotografie z novej kampane predtým, ako Lee predstaví svoj prehliadkový debut pod hlavičkou Burberry na nadchádzajúcom londýnskom týždni módy. Ak nadviaže na prácu z módnych domov Celine a Bottega Veneta, úspech je zaručený.
Produkty z kolekcie „The Heritage“ nájdeš v online obchode Burberry. Priprav sa na ikonické dizajny trenčkotov, košieľ, šálov aj doplnkov.