Divíziu Renault Sport v budúcnosti nahradí značka Alpine.
Pojem Mégane sa dlhé desaťročia viazal s hatchbackom nižšej strednej triedy, ktorý bol odjakživa jedným zo základných modelov portfólia francúzskej značky. Renault sa však snaží využiť ikonický názov, preto ho od roku 2021 používa pre úplne nový, čisto elektrický crossover. Ten má úplne nahradiť doterajšie vyhotovenie, ktoré bolo na trhu od roku 1995.
Renault však stále aj na našom trhu konvenčný model predáva a teraz automobilka predstavuje špeciálnu edíciu jeho športovej verzie. Volá sa Mégane RS Ultime a ide o vôbec posledný model divízie Renault Sport v jej dlhoročnej histórii. Tú totiž v budúcnosti nahradí značka Alpine.
Finálna edícia športovej vlajkovej lode značky vznikne v obmedzenom počte 1 976 kusov, čo je odkaz na rok vzniku divízie Renault Sport. Všetky exempláre navyše podpíše Laurent Hurgon, testovací jazdec značky, ktorý sa podieľal na vývoji a je držiteľom mnohých rekordov hothatchov na okruhoch Nürburgring, Spa či Suzuka.
Špecifikom edície Ultime je polep karosérie, nápis 1976, o 60 mm rozšírené predné a o 40 mm zadné blatníky, a teda aj vetracie otvory, väčší spojler, centrálna koncovka výfuku a povestné svetlá RS Vision. Všetky exteriérové detaily sú pritom lakované v čiernej farbe. V interiéri sú sedadlá Recaro potiahnuté Alcantarou a s logami RS.
Novinkou sú nové lišty v rámci prahov dverí či kovový štítok na stredovom tuneli, kde je poradové číslo daného exemplára. Štandardom sú 10" digitálne budíky so športovou grafikou, 9,3" displej infotainmentu, audio-sústava Bose či head-up displej.
O pohon sa stará 1,8-litrový preplňovaný štvorvalcový motor, ktorý naďalej ponúka 221 kW/300 koní a 420 Nm. Na výber je ako 6-stupňová manuálna prevodovka, tak aj automat EDC (v EU len EDC). Vo výbave nechýba mechanický samosvorný diferenciál, brzdy Brembo s červenými strmeňmi, znížený podvozok Cup a riadenie všetkých štyroch kolies 4Control, ktoré je v tejto triede naďalej unikátom.
Mégane RS Ultime stojí na čiernych 19" diskoch Fuji Light, ktoré obúvajú semi-slick pneumatiky Bridgestone Potenza S007 vyvinuté pre vyhotovenie Trophy R. Žiaľ, cenové relácie zatiaľ automobilka nezverejnila, určite to však bude viac ako 42-tisíc, teda čiastka, na ktorú si Renault cení „klasickú“ verziu Mégane RS Trophy.