Niekdajšia najväčšia pýcha kórejského výrobcu v Európe sa pomaly lúči.
Keď Kia v roku 2017 predstavila model Stinger, išlo o vskutku veľkú senzáciu, najmä v našich končinách. Kórejský výrobca totiž aj na európsky trh priviedol zástupcu strednej triedy so šesťvalcovým motorom. S odstupom rokov nemožno hovoriť práve o predajne veľmi úspešnom počine, no ani samotná automobilka sa v čase uvedenia na trh netajila tým, že skôr ako predajný hit vníma Stinger ako vlajkovú loď značky, ktorá reprezentuje jej technickú vyspelosť.
Model Stinger sa už medzičasom dočkal aj drobnej modernizácie, v rámci ktorej jeho 3,3-litrový vidlicový šesťvalec vplyvom prísnych noriem prišiel o pár koní (presne 4), naďalej je však v ponuke aj u nás so silou slušných 269 kW/366 koní. Dokonca už z ponuky vypadli aj slabšie štvorvalcové verzie.
Tajomstvom však nie je, že Stinger čoskoro skončí úplne, a to bez priameho nástupcu, ostatne, nie nadarmo už automobilka za svoju vlajkovú loď prezentuje elektromobil EV6 GT. Pri príležitosti plánovaného vyradenia z ponuky nám preto Kórejci servírujú labutiu pieseň formou edície Tribute Edition.
Jej podstatou sú kozmetické úpravy, ktoré majú špecialitku odlíšiť sa od bežných vyhotovení. Špecifikom je matný sivý lak Moonscape, prípadne zelený Ascot Green, čierne 19" disky, brzdové strmene sústavy Brembo či kryty spätných zrkadiel. V interiéri prevláda hnedá koža a dekóry pripomínajúce uhlíkové vlákna.
Vzhľadom na to, že Stigner Tribute Edition vznikne v obmedzenej sérii len 1 000 exemplárov, každý z nich dostane plaketu s poradovým číslom. Z technickej stránky sa nič nemení, edíciu teda poháňa preplňovaný šesťvalec, ktorého silu na všetky štyri kolesá servíruje 8-stupňová automatická prevodovka. Cenovku finálnej verzie nepoznáme, predávať sa však bude celosvetovo. Samotná produkcia modelu Stinger sa má pritom skončiť už v priebehu budúceho roka.