EQT automobilka prezentuje hneď v troch vyhotoveniach.
Rok a pol po tom, ako Mercedes-Benz predstavil svoju víziu kompaktného elektrického vanu, nám automobilka ukazuje jeho sériové vyhotovenie. Ďalší elektromobil značky s trojcípou hviezdou v znaku navyše spoznávame hneď v troch podobách – klasické EQT, EQT s modulom Marco Polo na kempovanie a koncept EQT Marco Polo v kompletnej prestavbe na karavan. Spoločným znakom všetkých noviniek je nová maska, vďaka ktorej sa elektrické modely odlišujú od konvenčnej triedy T, z ktorej vychádzajú.
EQT, ktoré má v portfóliu hierarchicky miesto pod veľkým EQV, sa tak vizuálne viac podobá na elektromobily značky, hoci nemá tradične prepojené svetlá. Zaujímavé je, že v interiéri nechali manuálnu páku prevodovky, čo bežne elektromobily nemajú. Z technickej stránky už vieme, že zdrojom energie bude akumulátor s využiteľnou kapacitou 45 kWh.
Palubný systém podporuje 22 kW AC nabíjanie a 80 kW DC nabíjanie, takže pri použití rýchlonabíjačky má dobitie batérie z 10 na 80 % trvať len 38 minút. Daňou za vyššiu stavbu karosérie a nie práve najväčšiu batériu je nízky deklarovaný dojazd – v zmysle metodiky WLTP by plné nabitie malo predstavovať dojazd 282 km. Elektromotor, ktorý poháňa výhradne predné kolesá, má výkon 90 kW/122 koní, maximálna rýchlosť je pritom len 134 km/h. EQT by malo pritom štartovať s cenovkou na úrovni 49-tisíc €.
Modul Marco Polo pridáva do interiéru doplnky určené na kempovanie – posteľ s matracom, umývadlo, varič, chladničku a nové odkladacie priestory. Vo voliteľnej výbave budú aj kempingové stoličky či stolík.
Hlavným benefitom verzie Marco Polo má byť dlhší rázvor (pravdepodobne aj väčšia batéria) a výsuvný stan na streche, teda riešenie, aké poznáme z väčšej triedy V. Značne priestrannejší interiér tak bude mať o dve lôžka viac a aj zabudovanú kuchynku, ktorá z EQT spraví kompaktný karavan. Ten by sa mal do ponuky v produkčnej podobe dostať už budúci rok.