Rasizmus, diskriminácia aj falošné produkty v oficiálnych predajniach. Luxusné módne domy aj fast fashion značky majú na zozname niekoľko kontroverzných prešľapov.
V posledných týždňoch otriasla módnym svetom kontroverzná kampaň Balenciaga, v ktorej deti pózovali s plyšovým medvedíkom v BDSM výstroji. Balenciaga však rozhodne nie je jediná značka, ktorá si za roky pôsobenia na trhu prešla škandálom.
Viaceré luxusné módne domy aj fast fashion značky, ktoré každý rok udávajú trendy, majú za sebou temné obdobia a na zozname rasistické, nemorálne kampane. Toto je šesť módnych prešľapov, o ktorých si možno nevedel.
1. Louis Vuitton predával fejky vo svojich oficiálnych predajniach...
Louis Vuitton je najviac falšovaná značka na svete. Ak pôjdeš na akýkoľvek blší trh na planéte, pravdepodobne natrafíš hneď na niekoľko (aj naozaj vydarených) fejkov. Ako sa však zdá, istotu pri tejto značke nemáš nikde... a ani v jej oficiálnych predajniach.
Poďla WWD mala v máji tohto roka jedna z predajní Louis Vuitton v čínskom Hunane predať zákazníkovi napodobeninu kabelky za nemalú sumu – 3 350 dolárov. Ako uvádza portál CEOWORLD Magazine, napriek tomu, že nie je známe, prečo si dal nový majiteľ vuittonky jej pravosť overiť u tretej strany, model, ktorý si zakúpil, sa ukázal ako falošný.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Aké veľké odškodné musel Louis Vuitton zaplatiť poškodenému zákazníkovi.
- Prečo Kim Kardashian pobúrila Japoncov.
- Ktorá fast fashion značka predstavila produkty s hákovým krížom a so šesťcípou hviezdou.
- Ktorá značka najímala len vizuálne dokonalých zamestnancov.
- Ktorá značka vydala sveter pripomínajúci blackface počas mesiaca čiernej histórie v USA.