Markantnou zmenou je najmä zásadne väčší akumulátor.
Písal sa rok 2018, keď Audi predstavilo svoj prvý sériovo vyrábaný elektromobil e-tron. Keďže prívlastok e-tron majú v súčasnosti všetky elektrické vozidlá z Ingolstadtu, v portfóliu začalo dochádzať k menšiemu chaosu. V rámci modernizácie počas tradičného generačného cyklu tak napokon nemecký výrobca podľa očakávaní upravil názov.
Hoci Audi e-tron je veľkostne na rozhraní klasických SUV modelov Q5 a Q7, napokon sa po facelifte mení na Q8 e-tron, pretože označenie Q6 e-tron už má iný model. Najstarší elektromobil tak povýšili na vlajkovú elektrickú SUV loď značky. Modernizácia sa týka ako klasického vyhotovenia Q8 e-etron, tak aj štýlovejšieho variantu Q8 Sportback e-tron, ktorý sme mali nedávno možnosť vyskúšať.
Najzásadnejšie sa zmenila čelná časť, kde zväčšili tradičnú masku Singleframe, pričom v jej rohoch po novom zachádza až k samotným svetlám. Zmenila sa aj jej výplň, vo vrchnej časti sa nachádza už aj efektný LED pás, no a v zmysle nových trendov automobilky nahradila súčasné 3D logo 2G grafika.
Decentné zmeny urobili aj na prednom a zadnom nárazníku a na prahoch, čím sa zlepšila aerodynamika auta. Koeficient odporu vzduchu má po novom hodnotu len 0,27 (0,24 pre Sportback).
V ponuke sú aj nové odtiene karosérie či diskov kolies, vrcholné verzie SQ8 e-tron a SQ8 Sportback e-tron zároveň získali ešte dynamickejšie krivky. Novinka je prvým modelom značky, ktorý má názov modelu napísaný aj na B-stĺpiku. V interiéri rozdiely nie sú, Audi však tvrdí, že použilo viac recyklovaných materiálov.
Zásadnou novinkou je vylepšený akumulátor. Základné vyhotovenie má batériu s využiteľnou kapacitou až 89 kWh (doteraz 69), zatiaľ čo zvyšným verziám vzrástla využiteľná kapacita z 86 kWh až na 106 kWh (celková kapacita je až 114 kWh). Jednotlivé verzie majú nasledovné parametre:
- Q8 50 (Sportback) e-tron – 2 el., 250 kW/340 k, 644 Nm, dojazd 491 km (505 km)
- Q8 55 (Sportback) e-tron – 2 el., 300 kW/408 k, 644 Nm, dojazd 582 km (600 km)
- SQ8 (Sportback) e-tron – 3 el., 370 kW/503 k, 971 Nm, dojazd 494 km (513 km)
Práve Q8 55 Sportback e-tron sa tak stáva elektrickým Audi s najväčším dojazdom v zmysle WLTP. Spomínaný maximálny výkon je k dispozícii krátkodobo v rámci funkcie Boost, v opačnom prípade je výkon jednotlivých verzií o niekoľko desiatok koní menší.
Palubná sieť v základom modeli podporuje 150 kW nabíjanie, verzie Q8 55 e-tron a SQ8 e-tron však odteraz ponúkajú až 170 kW nabíjanie. Z 10 na 80 percent sa tak dokáže obrovský akumulátor nabiť za približne 30 minút.