Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
10. novembra 2022 o 15:30
Čas čítania 1:35
Martin Mičuda

Audi má novú elektrickú vlajkovú loď so 600-kilometrovým dojazdom. Vynovené Q8 e-tron chce na seba lákať pozornosť

Audi má novú elektrickú vlajkovú loď so 600-kilometrovým dojazdom. Vynovené Q8 e-tron chce na seba lákať pozornosť
Zdroj: Audi
TECH AUDI AUTOMOBILOVÉ NOVINKY ELEKTROMOBILY
Uložiť Uložené

Markantnou zmenou je najmä zásadne väčší akumulátor.

Písal sa rok 2018, keď Audi predstavilo svoj prvý sériovo vyrábaný elektromobil e-tron. Keďže prívlastok e-tron majú v súčasnosti všetky elektrické vozidlá z Ingolstadtu, v portfóliu začalo dochádzať k menšiemu chaosu. V rámci modernizácie počas tradičného generačného cyklu tak napokon nemecký výrobca podľa očakávaní upravil názov. 

Hoci Audi e-tron je veľkostne na rozhraní klasických SUV modelov Q5 a Q7, napokon sa po facelifte mení na Q8 e-tron, pretože označenie Q6 e-tron už má iný model. Najstarší elektromobil tak povýšili na vlajkovú elektrickú SUV loď značky. Modernizácia sa týka ako klasického vyhotovenia Q8 e-etron, tak aj štýlovejšieho variantu Q8 Sportback e-tron, ktorý sme mali nedávno možnosť vyskúšať.

Odporúčané
Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii? Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii? 16. februára 2022 o 9:30

Najzásadnejšie sa zmenila čelná časť, kde zväčšili tradičnú masku Singleframe, pričom v jej rohoch po novom zachádza až k samotným svetlám. Zmenila sa aj jej výplň, vo vrchnej časti sa nachádza už aj efektný LED pás, no a v zmysle nových trendov automobilky nahradila súčasné 3D logo 2G grafika.

Decentné zmeny urobili aj na prednom a zadnom nárazníku a na prahoch, čím sa zlepšila aerodynamika auta. Koeficient odporu vzduchu má po novom hodnotu len 0,27 (0,24 pre Sportback).

Audi, Q8 e-tron,
Zdroj: Audi

V ponuke sú aj nové odtiene karosérie či diskov kolies, vrcholné verzie SQ8 e-tron a SQ8 Sportback e-tron zároveň získali ešte dynamickejšie krivky. Novinka je prvým modelom značky, ktorý má názov modelu napísaný aj na B-stĺpiku. V interiéri rozdiely nie sú, Audi však tvrdí, že použilo viac recyklovaných materiálov.

Odporúčané
Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou 26. októbra 2021 o 9:30

Zásadnou novinkou je vylepšený akumulátor. Základné vyhotovenie má batériu s využiteľnou kapacitou až 89 kWh (doteraz 69), zatiaľ čo zvyšným verziám vzrástla využiteľná kapacita z 86 kWh až na 106 kWh (celková kapacita je až 114 kWh). Jednotlivé verzie majú nasledovné parametre:

  • Q8 50 (Sportback) e-tron – 2 el., 250 kW/340 k, 644 Nm, dojazd 491 km (505 km)
  • Q8 55 (Sportback) e-tron – 2 el., 300 kW/408 k, 644 Nm, dojazd 582 km (600 km)
  • SQ8 (Sportback) e-tron – 3 el., 370 kW/503 k, 971 Nm, dojazd 494 km (513 km)

Práve Q8 55 Sportback e-tron sa tak stáva elektrickým Audi s najväčším dojazdom v zmysle WLTP. Spomínaný maximálny výkon je k dispozícii krátkodobo v rámci funkcie Boost, v opačnom prípade je výkon jednotlivých verzií o niekoľko desiatok koní menší.

Palubná sieť v základom modeli podporuje 150 kW nabíjanie, verzie Q8 55 e-tron a SQ8 e-tron však odteraz ponúkajú až 170 kW nabíjanie. Z 10 na 80 percent sa tak dokáže obrovský akumulátor nabiť za približne 30 minút.

Audi, Q8 e-tron,Audi, Q8 e-tron,Audi, Q8 e-tron,Audi, Q8 e-tron,
Zobraziť galériu
(18)
Domov
Zdieľať
Diskusia