Na autosalóne v Paríži značka Jeep odhalila detaily svojho prvého elektromobilu a naznačila príchod verzie 4 x 4.
Jeep v septembri oficiálne predstavil dlho ohlasovaný, svoj prvý elektromobil, až teraz sme sa však dozvedeli to najpodstatnejšie, teda podrobné parametre elektrického pohonu. Tak trochu prekvapivé je, že elektromobil Avenger má poháňané výhradne predné kolesá – nová generácia 400 V elektrickej siete totiž počíta len s jedným elektromotorom na prednej náprave, ktorý disponuje silou 115 kW/156 koní a 260 Nm. Energia pochádza z 54 kWh batérie, ktorú tvorí 17 modulov. Umiestnená pritom nie je priamo v podvozkovej platforme, ale pod prednými a zadnými sedadlami.
Jeep Avenger podporuje 11 kW AC nabíjanie a 100 kW DC nabíjanie, vďaka ktorému sa v priebehu troch minút na rýchlonabíjačke navýši dojazd o 30 kilometrov. Z 20 na 80 percent má nabíjanie za ideálnych podmienok trvať 24 minút. Automobilka uvádza, že 54 kW akumulátor zaručí v zmysle metodiky merania WLTP dojazd 400 km v kombinovanom cykle, pri jazde v meste má dojazd vďaka účinnej rekuperácii atakovať údajne až 550 kilometrov.
Na autosalóne v Paríži nám však Jeep naznačil, že do budúcna sa predsa len počíta aj s pohonom všetkých štyroch kolies. V ich stánku sa objavil aj koncept Avenger 4 x 4. Ten vychádza zo sériového vyhotovenia, akurát dostal nárazníky viac orientované na jazdu v teréne, čomu zodpovedajú masívnejšie plastové plochy. Štúdia súčasné obúva terénne pneumatiky, ktoré sa tiež podpísali pod vyššiu svetlú výšku – tá v tomto prípade presahuje 20 centimetrov.
Technické parametre nám však Jeep nenaznačil. Kompetentní potvrdili, že vyhotovenie s pohonom oboch náprav skôr či neskôr príde aj do produkcie. Jeep sa totiž chce stať lídrom v predaji elektrických SUV, no a bez pohonu 4 x 4 to veruže pôjde len veľmi ťažko.