Cadillac ukázal elektromobil Celestiq v sériovej podobe.
Americký Cadillac v lete ukázal svetu svoj majestátny koncept elektromobilu, ktorý sa mal do sériovej výroby dostať len s minimom zmien. Dnes už vieme, že výrobca nezavádzal, pretože Celestiq spoznávame v produkčnej podobe, ktorá vyzerá na prvý pohľad ako štúdia. Opak je však pravdou, pretože ide o veľkolepý elektromobil smerujúci do predaja. Novinka s futuristickým tvarom karosérie využíva množstvo karbónových dielov, ktoré majú docieliť výbornú tuhosť.
Najviac zaujme masívna predná zaslepená maska s digitálnou svetelnou technológiou Digital Micromirror, ktorú tvorí až 1,3 milióna mikrozrkadiel, či zadné partie s pretiahnutou strechou a so svetlami v zadných stĺpikoch. Cadillac navyše použil na streche sklá, ktoré sa dokážu v jednotlivých štyroch častiach stmaviť podľa potrieb, čím dochádza k regulácii svetelných lúčov. Celok stojí na až 23" diskoch, ktoré sú obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport EV.
V obdobnom estetickom rukopise sa nesie aj interiér, ktorému dominuje obrovský klenutý displej s 55" uhlopriečkou. Samotný štít je pritom rozdelený na dva displeje – budíky pred vodičom a centrálna obrazovka sú v jednom kuse, druhý displej je pred spolujazdcom. Ďalší, v tomto prípade 11" displej vystupuje zo stredového tunela. Aby toho nebolo málo, ďalšie dve 12,6" obrazovky si svoje miesto našli v opierkach predných sedadiel. Spolu s 8" displejom na nastavenie zadných sedadiel tak slúžia zadným cestujúcim.
Kokpit s horizontálne orientovanou palubovkou, 2-ramenným volantom, rozsiahlo zastúpeným náladovým osvetlením, ktoré tvorí až 450 LED žiaroviek, a so spleťou kvalitných materiálov je súčasne vybavený špičkovou audio sústavou AKG, ktorá zastrešuje až 38 reproduktorov.
O pohon sa stará dvojica elektromotorov, ktorých celkový systémový výkon je na úrovni až 447 kW/608 koní, zatiaľ čo krútiaci moment je 867 Nm. Tieto parametre sa majú podpísať pod slušnú dynamiku – aj vďaka pohonu všetkých štyroch kolies dokáže elektrický kolos akcelerovať z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy.
Zdrojom energie je veľký akumulátor s kapacitou až 111 kWh, ktorý má zaručiť dojazd vyše 480 kilometrov. Palubný systém pritom podporuje rýchlonabíjanie s výkonom až 200 kW. V priebehu 10 minút tak nabíjanie za ideálnych podmienok navýši dojazd o 126 kilometrov.
Celestiq využíva adaptívny vzduchový podvozok so systémom Magnetic Ride Control, s aktívnymi stabilizátormi, ktoré potláčajú náklony karosérie, a súčasne disponuje riadenou zadnou nápravou, ktorej kolesá sa natáčajú pod 3,5-stupňovom uhlom. Elektrická novinka tak má docieliť úžasný komfort a plavnosť, pod čo sa podpisuje aj podvozková platforma, ktorá bola vyvinutá výlučne pre tento model.
Cadillac plánuje spustiť sériovú výrobu budúci rok, nepôjde však o žiadnu masovú záležitosť. Výroba bude do veľkej miery ručná, každý z exemplárov tak bude jedinečný, no a to reprezentuje aj cenu – pohybovať sa má na úrovni od 300-tisíc dolárov.