Na pohľad sa elektrické GranTurismo od toho so spaľovacím motorom líši len absenciou výfukov.
GranTurismo je pojem, ktorý dlhé roky stelesňoval základné piliere automobilky Maserati. Slávne kupé s prenikavým a zároveň nezameniteľným zvukom však Taliani stiahli z predaja už v roku 2019 a aj to bolo viac ako 12 rokov od momentu, keď posledná generácia uzrela svetlo sveta. Avšak značka s trojzubcom v znaku na legendárny model napokon nezanevrela, pretože v uplynulých hodinách po viacerých upútavkách predstavila úplne novú generáciu, ktorá prichádza hneď v troch verziách – Modena, Trofeo a Folgore.

Ich spoločným znakom je prakticky takmer úplne identický dizajn, ktorý môžeme označiť ako spojenie tvarov predchodcu s modernejšie pojatými koncami karosérie. Predné aj zadné svetlomety vrátane kriviek nárazníkov totiž netaja inšpiráciu v modeli MC20. Vo výsledku tak máš pri pohľade na nové GT-čko pocit, že vo veci je len facelift predchodcu, opak je však pravdou. GranTurismo je od podlahy nové a potvrdzuje to aj samotná technika. Zaujímavé riešenie zaznamenávame vpredu – predná kapota zachádza až do bočných blatníkov, takže v jej hornej časti nie je tradičná medzera medzi jednotlivými časťami karosérie. Tento prvok nazýva značka ako Cofango.

Vzhľadom na to, že automobilka doposiaľ neposkytla náhľad do interiéru, presunúť sa môžeme pod samotnú kapotu. Tam sa napokon udiali veľké veci, pretože Maserati uvádza nové GranTurismo hneď s dvomi diametrálne odlišnými pohonnými sústavami. Zatiaľ čo verzie Modena a Trofeo zastupujú konvenčnú spaľovaciu techniku s benzínovým, dvakrát preplňovaným šesťvalcom 3.0 V6, Folgore je elektromobilom, o ktorého pohon sa stará až trojica elektromotorov. Na pohľad sa pritom elektrický derivát líši len absenciou výfukov.
- Modena – 365 kW/496 k a 600 Nm, z 0 na 100 za 3,9 s, max 302 km/h
- Trofeo – 410 kW/557 k a 650 Nm, z 0 na 100 km/h za 3,9 s, max 320 km/h
- Folgore – 560 kW/761 k a 1 350 Nm, z 0 na 100 km/h za 2,7 s, max 320 km/h
Práve Folgore tu zastupuje vôbec najvýkonnejšie a najrýchlejšie GranTurismo v ponuke, zaujímavosťou pritom je, že síce kombinovaný výkon sústavy je 761 koní, každý z trojice elektromotorov (jeden vpredu, dva vzadu) má výkon 300 kW/408 koní. Dodať však treba, že zatiaľ čo spaľovacie verzie vážia 1 795 kilogramov, elektrické Folgore až 2 260 kg! Všetky verzie majú štandardne pohon oboch náprav, spaľovacie vyhotovenia majú 8-stupňovú automatickú prevodovku.
GranTurismo Folgore pracuje na 800 V sieti, ktorej srdcom je 92,5 kWh akumulátor s využiteľnou kapacitou 83 kWh. Palubný systém podporuje až 22 kW AC a až 270 kW DC nabíjanie, takže za ideálnych podmienok je možné navýšiť dojazd o 100 kilometrov len počas 5-minútového nabíjania. Celkový dojazd však automobilka v súčasnosti neuvádza, rovnako tak samotné cenové relácie novej generácie. Vieme však, že novinka sa k prvým zákazníkom dostane budúci rok v lete.