Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
7. júla 2022 o 17:30
Čas čítania 2:12
Martin Mičuda

Nový Amarok je robustnejší, terénne zdatnejší, no zároveň luxusnejší a ponúkne až 5 motorov

Nový Amarok je robustnejší, terénne zdatnejší, no zároveň luxusnejší a ponúkne až 5 motorov
Zdroj: Volkswagen
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY VOLKSWAGEN
Uložiť Uložené

2. generácia obľúbeného pick-upu vznikla v spolupráci s automobilkou Ford.

Jednou z najväčších noviniek z dielne koncernu Volkswagen na tento rok je nepochybne nový Amarok. Druhú generáciu veľmi obľúbeného modelu, ktorého sa v predošlom vyhotovení predalo viac ako 830-tisíc kusov, nám automobilka postupne odhaľovala prostredníctvom upútaviek. Už na prvý pohľad je pritom jasné, že s predchodcom nemá nový pick-up prakticky nič spoločné.

Odporúčané
Vyskúšali sme slovenské Auto roka 2022. Je vizuálne atraktívny Peugeot 308 naozaj hodný prestížneho titulu? Vyskúšali sme slovenské Auto roka 2022. Je vizuálne atraktívny Peugeot 308 naozaj hodný prestížneho titulu? 15. júna 2022 o 14:30

Amarok bude možné kúpiť až v piatich (Amarok, Life, Style, PanAmericana a Aventura) stupňoch výbavy, podľa ktorých sa odlíši aj samotný exteriér. Ten pôsobí robustnejším a modernejším dojmom, za čo môže nielen citeľný nárast rozmerov (+ 96 mm do dĺžky), ale aj prítomnosť príplatkových iQ.Light Matrix-LED svetlometov s efektnou grafikou na oboch koncoch. Volkswagen súčasne vyzdvihuje nielen väčší šmrnc, ale aj lepšie schopnosti v teréne, pod ktoré sa podpisujú okrem iného aj kratšie previsy – nájazdový uhol je tak až 29 a odjazdový 21°.

Volkswagen, Amarok,
Zdroj: Volkswagen

Za robustnejší vzhľad môžu aj medzigeneračne hranatejšie blatníky a masívnejšia maska s početne zastúpeným chrómom. V podbehoch si miesto po novom nájdu až 21" disky, pre potreby terénnej zdatnosti však priamo Volkswagen ponúka aj 18" kolesá s terénnymi pneumatikami. Schopnosť utiahnuť príves s hmotnosťou až 3,5 tony zostáva, zlepšila sa však nosnosť korby, ktorá zvládne až 1,16 tony. Medzi zadné kolesá sa pritom na korbe stále zmestí štandardná europaleta. 

Praktik to zahrá na luxusnejšiu nôtu

To, že nový Amarok má byť ešte prémiovejším produktom, potvrdzuje najmä interiér, kde v závislosti od výbavy nebude chýbať kožené čalúnenie, hliníkové dekóry a veľké displeje – v základe to sú 8" digitálne budíky a 10" vertikálne orientovaný displej nového multimediálneho prostredia, zatiaľ čo vrcholná konfigurácia počíta až s 10" budíkmi a 12" centrálnou obrazovkou. Tie najzákladnejšie veci sú však stále obsluhované fyzickými ovládacími prvkami vrátane otočného voliča.

Odporúčané
Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou 26. októbra 2021 o 9:30

Klasický je aj volič prevodovky, ručná brzda je už elektronická. Za príplatok Volkswagen ponúkne aj kožou obšitú palubnú dosku, 360-stupňovú kameru, elektronické kožené a vyhrievané sedadlá, rad asistenčných systémov (dokopy vyše 30) či audiosústavu Harman Kardon.

Volkswagen, Amarok,
Zdroj: Volkswagen

Výsledok spolupráce značiek Volkswagen a Ford

Azda ešte zaujímavejší je pohľad pod kapotu, kde evidujeme prekvapivo veľký počet pohonných jednotiek vrátane šesťvalca (!), hoci nie všetky sa dostanú aj na náš trh. Najslabší 2-litrový diesel je totiž určený pre africký trh, rovnako ani benzínový agregát 2.3 TSI (v skutočnosti 2.3 EcoBoost) sa v Európe s určitosťou neobjaví. Práve paleta motorov pritom potvrdzuje to, čo nie je už dlho tajomstvom, a teda že nový Amarok vznikal v spolupráci s automobilkou Ford.

  • 2.0 TDI – 110 kW/150 koní a 350 Nm
  • 2.0 TDI – 125 kW/170 koní a 405 Nm
  • 2.0 BiTDI – 154 kW/210 koní a 500 Nm
  • 3.0 TDI – 184 kW/250 koní a 600 Nm
  • 2.3 TSI – 222 kW/302 koní a 452 Nm

Amarok 2. generácie tak stojí na spoločnej platforme s Rangerom, hoci ako Volkswagen tvrdí, ide o dva úplne odlišné pick-upy, ktoré len zdieľajú isté technické špecifiká. Jedným z nich je 10-stupňová automatická prevodovka, ktorá je štandardom pre Amarok s výkonom od 154 kW. Zvyšné motorizácie majú buď manuál, alebo 6-stupňový automat za príplatok.

Odporúčané
Na okruhu sme vyskúšali najzábavnejší RS model v histórii. Aké je nové Audi RS3? Na okruhu sme vyskúšali najzábavnejší RS model v histórii. Aké je nové Audi RS3? 25. mája 2022 o 14:30

V závislosti od jednotlivých trhov sa jemne líši nielen typ motorov, ich výkon, ale aj pohon. Amarok bude v ponuke aj s pohonom výhradne zadných kolies, prím však tvoria varianty s pripojiteľným alebo stálym pohonom všetkých kolies.

Ceny ešte nepoznáme, pretože Volkswagen Amarok novej generácie uvidíme v Európe až budúci rok. Samotná výroba v Juhoafrickej republike odštartuje ešte tento rok, prvé exempláre však zavítajú na mimoeurópske trhy.

Volkswagen, Amarok,Volkswagen, Amarok,Volkswagen, Amarok,Volkswagen, Amarok,
Zobraziť galériu
(27)
Domov
Zdieľať
Diskusia