Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
23. júna 2022, 7:30
Čas čítania 1:19
Martin Mičuda

Prvé sériové M3 Touring v histórii uzrelo svetlo sveta a hneď s ním BMW stanovilo nový rekord na Nürburgringu

Prvé sériové M3 Touring v histórii uzrelo svetlo sveta a hneď s ním BMW stanovilo nový rekord na Nürburgringu
Zdroj: BMW
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY BMW
Uložiť Uložené

M3 v karosérii kombi bude k dispozícii jedine vo vrcholnej verzii Competition s pohonom M xDrive a 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Už v čase predstavenia novej generácie športových modelov M3 a M4 automobilka BMW naznačila, že skôr či neskôr sa na scéne objaví aj najpraktickejší derivát, ktorý doposiaľ v ponuke nebol. Reč je o M3 Touring, ktorý napokon nemecký výrobca práve odhaľuje, vďaka čomu spoznávame vôbec prvú sériovo vyrábanú M3-ku vo vyhotovení kombi v histórii. Po vizuálne stránke exteriéru nejde pochopiteľne o žiadne prekvapenie. BMW de facto na dobre známe kombi strednej triedy implantovalo optické vylepšenia a zmeny so sedanu M3.

Odporúčané
Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné 2. januára 2022, 9:30

Ani M3 Touring tak nešetrí agresivitou – obrovská, vertikálne orientovaná maska, veľké postranné otvory na nárazníkoch, full-LED svetlá s laserová technológiou a prísnym tvarom prevzatým z M4, špecificky vyklenutá kapota, vytiahnuté blatníky, rozmerný zadný difúzor či štvorica veľkých koncoviek výfuku s priemerom 10 cm. Vzhľadom k tomu, že Touring prichádza podľa predpokladov výhradne vo verzii Competition, štandardom sú 19" disky vpredu, zatiaľ čo vzadu ide až o 20" obutie.

BMW, M3 Touring,
Zdroj: BMW

Pointou verzie Competition je zároveň aj štandardne dodávaný pohon všetkých štyroch kolies M xDrive, 8-stupňová automatická prevodovka a 3-litrový benzínový radový šesťvalec s výkonom až 375 kW / 510 koní a 650 Nm. Tieto parametre zabezpečujú novinke akcelerovať z 0 na 100 km/h len za 3,6 sekundy, zatiaľ čo rýchlosť 200 km/h za na tachometri objaví za 12,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je 250, respektíve s balíkom M Driver’s Package je to až 280 km/h. BMW už svoj pekelný kombík zobralo aj na Nürburgring a stanovilo s ním rekord medzi vozidlami tohto druhu –  7:35,06 s.

Odporúčané
Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou 26. októbra 2021, 9:30

Azda najväčším prekvapením je však pohľad do interiéru. Narozdiel od karosárskych vyhotovení M3 sedan a M4 kupé, respektíve kabriolet, sa nové BMW M3 Touring v kokpite pýši novou palubovkou. Tá po vzore nedávno modernizovaného radu 3 už vsádza na klenutý panel zložený z dvoch displejov – digitálne budíky majú 12,3" a stredová dotyková obrazovka má až 14,9". Zásadnou zmenou prešiel aj samotný infotainment, ktorý zastupuje úplne novú, v poradí 8. generáciu systému iDrive. Vďaka použitiu výkonnejšieho hardvéru si BMW mohlo dovoliť vizuálne prostredie značne prepracovať, zrýchliť a osadiť novou, pokročilejšou grafikou a animáciami.

BMW, M3 Touring,BMW, M3 Touring,BMW, M3 Touring,BMW, M3 Touring,
Zobraziť galériu
(19)
Domov
Zdieľať
Diskusia