M3 v karosérii kombi bude k dispozícii jedine vo vrcholnej verzii Competition s pohonom M xDrive a 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Už v čase predstavenia novej generácie športových modelov M3 a M4 automobilka BMW naznačila, že skôr či neskôr sa na scéne objaví aj najpraktickejší derivát, ktorý doposiaľ v ponuke nebol. Reč je o M3 Touring, ktorý napokon nemecký výrobca práve odhaľuje, vďaka čomu spoznávame vôbec prvú sériovo vyrábanú M3-ku vo vyhotovení kombi v histórii. Po vizuálne stránke exteriéru nejde pochopiteľne o žiadne prekvapenie. BMW de facto na dobre známe kombi strednej triedy implantovalo optické vylepšenia a zmeny so sedanu M3.
Ani M3 Touring tak nešetrí agresivitou – obrovská, vertikálne orientovaná maska, veľké postranné otvory na nárazníkoch, full-LED svetlá s laserová technológiou a prísnym tvarom prevzatým z M4, špecificky vyklenutá kapota, vytiahnuté blatníky, rozmerný zadný difúzor či štvorica veľkých koncoviek výfuku s priemerom 10 cm. Vzhľadom k tomu, že Touring prichádza podľa predpokladov výhradne vo verzii Competition, štandardom sú 19" disky vpredu, zatiaľ čo vzadu ide až o 20" obutie.
Pointou verzie Competition je zároveň aj štandardne dodávaný pohon všetkých štyroch kolies M xDrive, 8-stupňová automatická prevodovka a 3-litrový benzínový radový šesťvalec s výkonom až 375 kW / 510 koní a 650 Nm. Tieto parametre zabezpečujú novinke akcelerovať z 0 na 100 km/h len za 3,6 sekundy, zatiaľ čo rýchlosť 200 km/h za na tachometri objaví za 12,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je 250, respektíve s balíkom M Driver’s Package je to až 280 km/h. BMW už svoj pekelný kombík zobralo aj na Nürburgring a stanovilo s ním rekord medzi vozidlami tohto druhu – 7:35,06 s.
Azda najväčším prekvapením je však pohľad do interiéru. Narozdiel od karosárskych vyhotovení M3 sedan a M4 kupé, respektíve kabriolet, sa nové BMW M3 Touring v kokpite pýši novou palubovkou. Tá po vzore nedávno modernizovaného radu 3 už vsádza na klenutý panel zložený z dvoch displejov – digitálne budíky majú 12,3" a stredová dotyková obrazovka má až 14,9". Zásadnou zmenou prešiel aj samotný infotainment, ktorý zastupuje úplne novú, v poradí 8. generáciu systému iDrive. Vďaka použitiu výkonnejšieho hardvéru si BMW mohlo dovoliť vizuálne prostredie značne prepracovať, zrýchliť a osadiť novou, pokročilejšou grafikou a animáciami.