Automobilka BMW začína písať svoju novú kapitolu v segmente luxusných limuzín.
Jedna z najväčších tohtoročných automobilových noviniek a zároveň vôbec najočakávanejší model od BMW pre tento rok je realitou. Úplne nová, v poradí 7. generácia radu 7. Ako už bolo avizované, vlajková loď z Mníchova prichádza nielen ako klasický rad 7, ale aj v čisto elektrickej verzii i7.
Na rozdiel od konkurenčnej triedy S a elektromobilu EQS značky Mercedes-Benz, v tomto prípade ide iba o jedno vozidlo, akurát s iným typom pohonu.
Naplnili sa aj predpoklady o tom, že BMW podľa vzoru nedávno predstaveného X7 staví na netradične delené predné svetlomety. Full-LED svetlomety s adaptívnou technológiou Selective Beam tak prichádzajú v rozdelenej podobe do dvoch poschodí – úzky pás tesne pod kapotou a hlavné svetlomety nízko v nárazníku. Má ísť o signifikantný rys najvyššieho radu značky. Vecou príplatkovej výbavy je napokon prvok Iconic Glow, teda svetlá s krištáľmi z dielne Swarovski.
Predná časť s obrovskými ľadvinkami vystupuje mimoriadne vysoko, podľa voľby optického paketu (elegantný alebo športový M) ponúka dva typy nárazníkov. Elektrický derivát i7 je odlíšený len modrastými detailmi, ktoré pokrývajú celú karosériu. Kľučky dverí sú zapustené do karosérie, BMW však vyzdvihuje aj tesnenie okolo okien bočných dverí, ktoré má priaznivo vplývať na aerodynamiku.
Zadná časť auta je dizajnovo veľmi čistá, dominujú jej úzke, horizontálne orientované svetlomety. Spaľovacie verzie sú naďalej vybavené koncovkami výfuku, elektrické i7, pochopiteľne, v nárazníku žiadne koncovky nemá. Istým prekvapením je, že 7. generácia limuzíny bude už celosvetovo k dispozícii len v predĺženej verzii, predošlý krátky variant z ponuky teda pravdepodobne úplne zmizne. Samozrejme, nová sedmička narástla vo všetkých smeroch (5 391 × 1 950 × 1 544 mm), k predĺženiu došlo aj v prípade rázvoru náprav.
Palubná doska nového radu 7 opticky nadväzuje na model iX, čoho dôkazom je najmä obrovský klenutý panel, ktorý združuje 12,3” digitálne budíky a stredový displej s uhlopriečkou až 14,9”. O multimediálne prostredie sa stará úplne nová, v poradí 8. generácia infotainmentu iDrive. Z kokpitu sa vytráca väčšina fyzicky ovládaných prvkov, ktoré nahrádzajú dotykové plochy či hlasové ovládanie. Súčasťou štandardnej výbavy je aj veľký head-up displej, ktorý za príplatok ponúka prvky rozšírenej reality.
Minimalistickému dizajnu palubnej dosky kraľuje masívna plocha dekóru a horizontálna sklenená lišta vybavená náladovým osvetlením. Už z fotografií je pritom zrejmé, že kokpit navodzuje mimoriadne luxusnú atmosféru a použité materiály spĺňajú najvyššiu kvalitu. Úplne nový je aj volant, ktorý bude opäť k dispozícii v dvoch vyhotoveniach.
Čerešničkou na torte interiérovej digitalizácie je napokon tzv. BMW Theatre Screen, teda obrovská, až 31,3" širokouhlá obrazovka, ktorá je zabudovaná v strope zadnej časti. BMW tak zadnej posádke ponúkne doslova kino s 5K rozlíšením, o ozvučenie sa pritom postará audiosústava Bowers & Wilkins s priestorovým zvukom. Do oka padnú aj dodatočné 5,5" obrazovky integrované v zadných dverách, ktoré slúžia na nastavenie teploty či komfortných prvkov výbavy.
Veľmi zaujímavé informácie so sebou prináša pohľad pod kapotu. Nový rad 7 prichádza so skutočne veľkolepou ponukou pohonných jednotiek. Na európskom trhu však bude nová generácia v čisto elektrickej verzii ako model i7 xDrive60 s dojazdom do 625 km. Spaľovacie agregáty sa v Európe objavia až budúci rok, aj to je otázne, či všetky, s ktorými automobilka počíta vo zvyšku sveta.
- i7 xDrive60 – 2 el., 400 kW/544 k a 745 Nm, z 0 – 100 km/h za 4,7 s
- i7 M70 xDrive – 2 el., 440 kW/600 k a 1 000 Nm, z 0 – 100 km/h pod 4 s
- 735i xDrive – 3.0 R6, 200 kW/272 k a 425 Nm, z 0 – 100 km/h za 6,7 s
- 740d xDrive – 3.0 R6, 220 kW/300 k a 670 Nm, z 0 – 100 km/h za 6,3 s
- 740i xDrive – 3.0 R6, 280 kW/380 k a 520 Nm, z 0 – 100 km/h za 5,4 s
- 750e xDrive – 3.0 R6 + el,, 360 kW/490 k a 700 Nm, z 0 – 100 km/h za 5,4 s
- 760i xDrive – 4.4 V8, 400 kW/544 k a 750 Nm, z 0 – 100 km/h za 4,2 s
- M760e xDrive – 3.0 R6 + el., 420 kW/571 k a 800 Nm, z 0 – 100 km/h za 4,3 s
Štandardom je tak pohon všetkých štyroch kolies xDrive, 8-stupňová automatická prevodovka, mild-hybridná technológia (pri šesťvalcových verziách) aj vzduchový podvozok na oboch nápravách. Vecou príplatkovej výbavy sú adaptívne stabilizátory pracujúce na báze 48 V elektromotorov, ktoré prediktívne nastavujú svetlú výšku a eliminujú nakláňanie v zákrutách.