Ferrari s najmenším motorom pod kapotou prichádza už aj vo verzii bez strechy.
Ferrari predstavilo svoj úplne nový model 296 GTB len minulý rok v júni a už prichádza čas aj na jeho otvorený derivát pod označením 296 GTS.
Jeho pointou je skladacia strecha, s ktorou je možné manipulovať do rýchlosti 45 km/h a celý proces otvárania, respektíve zatváranie netrvá dlhšie ako 14 sekúnd. Vzhľadom na to, že automobilka musela do karosérie okrem samotného mechanizmu začleniť aj dodatočné vystuženie, 296 GTS je o 70 kg ťažšie než kupé – 1 540 kilogramov.
Pri vyloženej streche je navonok takmer nemožné rozoznať novú verziu od klasického 296 GTB, čím sa Ferrari podarilo zachovať veľmi ladné a dynamicky strihnuté krivky. Na pohľad tak aj 296 GTS pôsobí veľmi čistým dojmom, príliš nevystrkuje rožky dizajnovými kreáciami a zároveň nadväzuje na estetické smerovanie väčšieho modelu SF90 Stradale. Svedčí o tom aj koncepcia palubnej dosky v interiéri či rozloženie jednotlivých ovládacích prvkov.
Samozrejme, ako sa už stalo zvykom, vonkajšie tvary podliehajú aerodynamike, nechýbajú pritom ani aktívne prvky, ktoré usmerňujú obtekanie vzduchu v jednotlivých rýchlostiach.
Ako už možno vieš, za označením 296 sa skrýva kombinácia dvoch údajov – 2,9-litrový objem pohonnej jednotky a jej 6-valcová konfigurácia. GTS následne odkazuje na označenie Gran Turismo Spider.
V skutočnosti má však motor V6 objem presne 2 992 cm³, ide teda o 3-litrový agregát, ktorý disponuje výkonom 488 kW/663 koní. Okrem neho sa pod povrchom schováva aj elektromotor s výkonom 122 kW/167 koní. Celkový výkon sústavy tak je szm 610 kW/830 koní a 740 Nm. Sila putuje cez 8-stupňovú automatickú prevodovku DCT výlučne na zadné kolesá.
Keďže ide o plug-in hybrid, do úvahy pripadá aj čisto elektrická jazda. Vďaka prítomnému akumulátoru s kapacitou 7,45 kWh tak môže 296 GTS za ideálnych podmienok absolvovať až 25 kilometrov bez naštartovania šesťvalca, a to do rýchlosti 135 km/h. Zaujímavejšie sú však rýchlostne parametre. 296 GTS zvládne maximálku 330 km/h (rovnako ako 296 GTB), zatiaľ čo zrýchliť vie novinka z 0-100 km/h len za 2,9 sekundy a na dvestovke je za 7,6 sekundy. Prvý údaj je tak identický s kupé, druhý je o 0,3 sekundy horší.