Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
13. apríla 2022 o 18:30
Čas čítania 1:37
Martin Mičuda

Predpoklady sa naplnili, BMW X7 po modernizácii stavilo na ešte kontroverznejšiu masku a len tri motory

Predpoklady sa naplnili, BMW X7 po modernizácii stavilo na ešte kontroverznejšiu masku a len tri motory
Zdroj: BMW
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY BMW
Uložiť Uložené

Prekvapivo veľkými zmenami prešla aj palubná doska.

Špekulovalo sa o tom už nejaký rôčik, no a uplynulé hodiny potvrdili, že prvotné správy sa naozaj naplnili. BMW totiž v rámci plánovanej modernizácie svojho najväčšieho SUV siahlo po radikálnej zmene čelnej časti modelu X7.

Mníchovčania zachovali veľkosť aj tvar toľko diskutovaných ľadviniek, no aby toho nebolo málo, pridali k nim netradične riešené svetlá. Pôvodné, relatívne úzke svetlomety dizajnéri horizontálne rozdelili, čím verejnosť ešte viac rozčlenia na dva tábory. Už aj X7 tak prišlo o povestné Angel Eyes, ktoré vystriedali Matrix-LED svetlá umiestnené do dvoch poschodí.

Odporúčané
400 koní, ultra-luxus a kontroverzný dizajn. Je nová 7-čka najlepšia limuzína na našom trhu? 400 koní, ultra-luxus a kontroverzný dizajn. Je nová 7-čka najlepšia limuzína na našom trhu? 29. júna 2020 o 14:21

Vskutku špecifický tvar napokon dostal aj predný nárazník, ktorý dotvára na pomery BMW veľmi nevídaný dojem. Maska chladiča môže byť po novom podsvietená, zároveň je k dispozícii aj jej čierne povrchové vyhotovenie.

Zvyšok X7 sa už mení iba veľmi decentne, okrem nových odtieňov karosérie a diskov kolies (až 23") tak odlišnosti evidujeme už len v zadnej časti – koncové LED svetlá dostali jemne pozmenený tvar a novú 3D grafiku, no a menšie retuše neobišli ani nárazník.

BMW, X7,
Zdroj: BMW

Prekvapivo veľkou zmenou prešla aj predná časť interiéru. BMW X7 totiž získalo úplne novú palubnú dosku, ktorá je akousi kombináciou súčasného vyhotovenia a modelu iX. Doterajšie dve osobitné obrazovky s tradičným konceptom palubovky strieda obrovský klenutý displej, ktorý zlučuje 12,3" digitálne budíky a až 14,9" displej infotainmentu iDrive novej, 8. generácie. Inak sú riešené aj výduchy ventilácie (už bez fyzických ovládacích prvkov) a čelo palubnej dosky, ktoré tvorí nová spleť dekórov.

Odporúčané
Je nový Mercedes-Benz GLS kráľom najväčších luxusných SUV? Zisťovali sme v podrobnom teste Je nový Mercedes-Benz GLS kráľom najväčších luxusných SUV? Zisťovali sme v podrobnom teste 19. apríla 2020 o 15:13

Zásadnou novinkou je aj volič prevodovky – predošlý konvenčný joystick totiž nahrádza oveľa kompaktnejšie riešenie, aké sme spoznali v spomínanom elektromobile iX. Zvyšné ovládacie prvky na stredovom tuneli ostávajú zachované. V rámci modernejších technológií spomeňme možnosť odomknúť vozidlo cez telefón, 5G pripojenie, vylepšené hlasové ovládanie či parkovací asistenti.

BMW, X7,
Zdroj: BMW

Zmeny neobišli dokonca ani motorové priestory. Tie môžu po novom vypĺňať už len tri agregáty, z toho iba jeden naftový. Všetky jednotky sú štandardne vybavené 48 V mild-hybridnou technológiou s dodatočným výkonom 9 kW a až 200 Nm, 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic Sport, pohonom všetkých štyroch kolies xDrive a vzduchovým podvozkom. Presné výkonnostné parametre sú nasledujúce:

  • X7 xDrive40d – 3.0 R6, 259 kW/352 koní a 720 Nm
  • X7 xDrive40i – 3.0 R6, 280 kW/380 koní a 540 Nm
  • X7 M60i xDrive – 4,4 V8, 390 kW/530 koní a 750 Nm

Nová vrcholná verzia navyše získava M športový diferenciál, novinkou je aj špeciálna funkcia Sprint – keď vodič sekundu podrží ľavé pádlo pod volantom, prevodovka okamžite podradí na čo najnižší stupeň a zároveň nastaví vozidlo do toho najšportovejšieho režimu, čím ho pripraví na najväčšiu záťaž.  

BMW, X7,BMW, X7,BMW, X7,BMW, X7,
Zobraziť galériu
(22)
Domov
Zdieľať
Diskusia