Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Tech - Autá

Predpoklady sa naplnili, BMW X7 po modernizácii stavilo na ešte kontroverznejšiu masku a len tri motory

Prekvapivo veľkými zmenami prešla aj palubná doska.

Martin Mičuda
13. 4. 2022 18:30 Čas čítania: 1:37
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Predpoklady sa naplnili, BMW X7 po modernizácii stavilo na ešte kontroverznejšiu masku a len tri motory
Zdroj: BMW
Tech - Autá
1
Martin Mičuda
13. 4. 2022 18:30
Čas čítania: 1:37

Predpoklady sa naplnili, BMW X7 po modernizácii stavilo na ešte kontroverznejšiu masku a len tri motory

Prekvapivo veľkými zmenami prešla aj palubná doska.

Martin Mičuda
13. apríl 2022, 18:30
Čas čítania: 1:37
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Predpoklady sa naplnili, BMW X7 po modernizácii stavilo na ešte kontroverznejšiu masku a len tri motory
Zdroj: BMW
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.

Špekulovalo sa o tom už nejaký rôčik, no a uplynulé hodiny potvrdili, že prvotné správy sa naozaj naplnili. BMW totiž v rámci plánovanej modernizácie svojho najväčšieho SUV siahlo po radikálnej zmene čelnej časti modelu X7.

 

Mníchovčania zachovali veľkosť aj tvar toľko diskutovaných ľadviniek, no aby toho nebolo málo, pridali k nim netradične riešené svetlá. Pôvodné, relatívne úzke svetlomety dizajnéri horizontálne rozdelili, čím verejnosť ešte viac rozčlenia na dva tábory. Už aj X7 tak prišlo o povestné Angel Eyes, ktoré vystriedali Matrix-LED svetlá umiestnené do dvoch poschodí.

Vskutku špecifický tvar napokon dostal aj predný nárazník, ktorý dotvára na pomery BMW veľmi nevídaný dojem. Maska chladiča môže byť po novom podsvietená, zároveň je k dispozícii aj jej čierne povrchové vyhotovenie.

 

Zvyšok X7 sa už mení iba veľmi decentne, okrem nových odtieňov karosérie a diskov kolies (až 23") tak odlišnosti evidujeme už len v zadnej časti – koncové LED svetlá dostali jemne pozmenený tvar a novú 3D grafiku, no a menšie retuše neobišli ani nárazník.

 

Zdroj: BMW

 

Prekvapivo veľkou zmenou prešla aj predná časť interiéru. BMW X7 totiž získalo úplne novú palubnú dosku, ktorá je akousi kombináciou súčasného vyhotovenia a modelu iX. Doterajšie dve osobitné obrazovky s tradičným konceptom palubovky strieda obrovský klenutý displej, ktorý zlučuje 12,3" digitálne budíky a až 14,9" displej infotainmentu iDrive novej, 8. generácie. Inak sú riešené aj výduchy ventilácie (už bez fyzických ovládacích prvkov) a čelo palubnej dosky, ktoré tvorí nová spleť dekórov.

Zásadnou novinkou je aj volič prevodovky – predošlý konvenčný joystick totiž nahrádza oveľa kompaktnejšie riešenie, aké sme spoznali v spomínanom elektromobile iX. Zvyšné ovládacie prvky na stredovom tuneli ostávajú zachované. V rámci modernejších technológií spomeňme možnosť odomknúť vozidlo cez telefón, 5G pripojenie, vylepšené hlasové ovládanie či parkovací asistenti.

 

Zdroj: BMW

 

Zmeny neobišli dokonca ani motorové priestory. Tie môžu po novom vypĺňať už len tri agregáty, z toho iba jeden naftový. Všetky jednotky sú štandardne vybavené 48 V mild-hybridnou technológiou s dodatočným výkonom 9 kW a až 200 Nm, 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic Sport, pohonom všetkých štyroch kolies xDrive a vzduchovým podvozkom. Presné výkonnostné parametre sú nasledujúce:

 

  • X7 xDrive40d – 3.0 R6, 259 kW/352 koní a 720 Nm
  • X7 xDrive40i – 3.0 R6, 280 kW/380 koní a 540 Nm
  • X7 M60i xDrive – 4,4 V8, 390 kW/530 koní a 750 Nm

 

Nová vrcholná verzia navyše získava M športový diferenciál, novinkou je aj špeciálna funkcia Sprint – keď vodič sekundu podrží ľavé pádlo pod volantom, prevodovka okamžite podradí na čo najnižší stupeň a zároveň nastaví vozidlo do toho najšportovejšieho režimu, čím ho pripraví na najväčšiu záťaž.  

 

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: bmwgroup.comFoto: BMWNáhľadový obrázok: BMW
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.