Prekvapivo veľkými zmenami prešla aj palubná doska.
Špekulovalo sa o tom už nejaký rôčik, no a uplynulé hodiny potvrdili, že prvotné správy sa naozaj naplnili. BMW totiž v rámci plánovanej modernizácie svojho najväčšieho SUV siahlo po radikálnej zmene čelnej časti modelu X7.
Mníchovčania zachovali veľkosť aj tvar toľko diskutovaných ľadviniek, no aby toho nebolo málo, pridali k nim netradične riešené svetlá. Pôvodné, relatívne úzke svetlomety dizajnéri horizontálne rozdelili, čím verejnosť ešte viac rozčlenia na dva tábory. Už aj X7 tak prišlo o povestné Angel Eyes, ktoré vystriedali Matrix-LED svetlá umiestnené do dvoch poschodí.
Vskutku špecifický tvar napokon dostal aj predný nárazník, ktorý dotvára na pomery BMW veľmi nevídaný dojem. Maska chladiča môže byť po novom podsvietená, zároveň je k dispozícii aj jej čierne povrchové vyhotovenie.
Zvyšok X7 sa už mení iba veľmi decentne, okrem nových odtieňov karosérie a diskov kolies (až 23") tak odlišnosti evidujeme už len v zadnej časti – koncové LED svetlá dostali jemne pozmenený tvar a novú 3D grafiku, no a menšie retuše neobišli ani nárazník.
Prekvapivo veľkou zmenou prešla aj predná časť interiéru. BMW X7 totiž získalo úplne novú palubnú dosku, ktorá je akousi kombináciou súčasného vyhotovenia a modelu iX. Doterajšie dve osobitné obrazovky s tradičným konceptom palubovky strieda obrovský klenutý displej, ktorý zlučuje 12,3" digitálne budíky a až 14,9" displej infotainmentu iDrive novej, 8. generácie. Inak sú riešené aj výduchy ventilácie (už bez fyzických ovládacích prvkov) a čelo palubnej dosky, ktoré tvorí nová spleť dekórov.
Zásadnou novinkou je aj volič prevodovky – predošlý konvenčný joystick totiž nahrádza oveľa kompaktnejšie riešenie, aké sme spoznali v spomínanom elektromobile iX. Zvyšné ovládacie prvky na stredovom tuneli ostávajú zachované. V rámci modernejších technológií spomeňme možnosť odomknúť vozidlo cez telefón, 5G pripojenie, vylepšené hlasové ovládanie či parkovací asistenti.
Zmeny neobišli dokonca ani motorové priestory. Tie môžu po novom vypĺňať už len tri agregáty, z toho iba jeden naftový. Všetky jednotky sú štandardne vybavené 48 V mild-hybridnou technológiou s dodatočným výkonom 9 kW a až 200 Nm, 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic Sport, pohonom všetkých štyroch kolies xDrive a vzduchovým podvozkom. Presné výkonnostné parametre sú nasledujúce:
- X7 xDrive40d – 3.0 R6, 259 kW/352 koní a 720 Nm
- X7 xDrive40i – 3.0 R6, 280 kW/380 koní a 540 Nm
- X7 M60i xDrive – 4,4 V8, 390 kW/530 koní a 750 Nm
Nová vrcholná verzia navyše získava M športový diferenciál, novinkou je aj špeciálna funkcia Sprint – keď vodič sekundu podrží ľavé pádlo pod volantom, prevodovka okamžite podradí na čo najnižší stupeň a zároveň nastaví vozidlo do toho najšportovejšieho režimu, čím ho pripraví na najväčšiu záťaž.