5,2-litrový agregát disponuje výkonom 515 kW/700 koní a 753 Nm.
Keď v roku 2017 značka Aston Martin predstavila po dlhých 12 rokoch úplne novú generáciu modelu Vantage, verejnosť ju prijala vskutku vlažne. Dôvodom bola najmä skutočnosť, že o samotnú techniku sa postaralo prevažne AMG, čo vo výsledku znamenalo, že Vantage bol de facto Mercedes-AMG GT (S) v inom obale, čím najmenší britský model značky stratil istú výnimočnosť. S odstupom času sa však na svetlo sveta predrali nové vyhotovenia, ktoré predsa len dodávajú nemalú exkluzívnosť.
Dôkazom toho je aj práve odhalená limitovaná edícia Vantage V12, ktorá už aj samotným označením napovedá, čo je vo veci. Aston Martin totiž predošlý osemvalec od AMG v štandardnom vyhotovení nahrádza v novom variante vlastným dvanásťvalcom. 5,2-litrový agregát disponuje výkonom 515 kW/700 koní a 753 Nm. To je až o 190 koní viac, než ponúka osemvalcový Vantage. Novinka tak zvládne akceleráciu z 0 na 100 km/h len za 3,5 sekundy a maximálna rýchlosť je až 322 km/h.
O sprevodovanie a prenos na výhradne zadné kolesá sa postará 8-stupňová automatická prevodovka ZF. Na rozdiel od predošlej generácie tak zákazník už nebude mať možnosť zvoliť si manuálnu prevodovku. S príchodom verzie V12 prichádza aj nový bodykit a jeho jednotlivé časti. Okrem nového a agresívnejšieho tvarovania však výrobca stavil na uhlíkové vlákna – predný i zadný nárazník, širšie blatníky, vystupujúce prahy, strecha či časť kapoty sú z kompozitného materiálu.
Nové sú aj odľahčené 21" disky, ktoré obúvajú pneumatiky Michelin Pilot 4S s rozmermi 275/35 R21, respektíve 315/30 R21. K celkovému odľahčeniu prispieva nielen použitie karbónu, ale aj nová antikorová výfuková sústava s centrálnymi koncovkami a karbónovo-keramické brzdy – vpredu kotúče s priemerom 410 a vzadu 360 milimetrov. Aston Martin následne uvádza, že celá karoséria aj podvozkové komponenty boli dodatočne vystužené. Štandardom sú adaptívne tlmiče s tuhšími pružinami, inak nastavené sú aj samotné stabilizátory.
V neposlednom rade do očí bije do strán zasahujúci zadný difúzor, široký zadný spojler, ktorý pri maximálnej rýchlosti generuje prítlak až 240 kilogramov. V kokpite si miesto našiel nový volant, početnejšie zastúpená Alcantara či nové kožené sedadlá Spot Plus. Vecou voliteľnej výbavy však sú aj karbónové škrupiny, ktoré tiež zhodia z celkovej váhy vyše 7 kilogramov.
Ceny automobilka nezverejnila. Dôvodom je azda skutočnosť, že nový Vantage V12 je už v tomto momente kompletne vypredaný. Aston Martin totiž plánuje vyrobiť len 333 exemplárov, ktoré sú už rozchytané. Ako totiž kompetentní dodávajú, ide o labutiu pieseň, pretože limitovaná edícia zastupuje vôbec posledný model Vantage s dvanásťvalcom pod kapotou. Aj britský výrobca sa teda pomaly, ale isto zbavuje dvanásťvalcových motorov. K prvým zákazníkom sa novinka dostane už v nasledujúcich mesiacoch.