Už len základná cena za hybridnú novinku prekračuje hranicu 200-tisíc €.
Štvordverové GT z divízie Mercedes-AMG prešlo minulý rok decentnou modernizáciou, v rámci ktorej sa sprvoti predstavili výhradne šesťvalcové verzie 43 a 53. Bolo však jasné, že vrcholný osemvalec z ponuky nevypadne, čo sa potvrdilo v septembri, keď automobilka predstavila pozoruhodne brutálny model.
Pod pomerne dlhým názvom GT 63 S E Performance 4-Door 4Matic+ sa skrýva nový plug-in hybridný variant. AMG totiž doplnilo 4-litrový osemvalec o elektromotor.
Ten sa prekvapivo nachádza na zadnej náprave, kde je integrovaný do elektricky ovládanej 2-stupňovej prevodovky a diferenciálu. Už i tak impozantný výkon 639 koní, ktorý bol vo verzii 63 S predtým k dispozícii, tak statočne narástol – na 620 kW/843 koní a vyše 1 400 Nm.
Nové GT 63 S E Performance sa tak stalo vôbec najvýkonnejším sériovo vyrábaným modelom značky, no a po novom ho bude možné kúpiť už aj na Slovensku. Nie je však zďaleka lacné. Odrazovým mostíkom je „základná“ cena od 207 246 €, s príplatkovými položkami však hravo prekročíš hranicu 250-tisíc €.
Stačí, ak siahneš po mimoriadnej edícii AMG s exkluzívnym lakom Green Hell AMG Magno, karbónovo-keramickými brzdami, 21" aerodynamickými diskami či interiérovým obložením z uhlíkových vlákien. S výslednou cenovkou sa tak brutálna novinka radí medzi to vôbec najdrahšie, čo sa dá na našom trhu kúpiť priamo od oficiálneho importéra.
Dodať však treba, že s výkonom 843 koní ide zároveň aj jedno z tých úplne najvýkonnejších áut, aké sú nielen na našom trhu poruke. Pripomeňme, že poháňané sú všetky štyri kolesá v rámci technológie 4Matic+ s režimom Drift Mode, nechýba riadená zadná náprava, vzduchový podvozok AMG Ride Control+ a 9-stupňová automatická prevodovka AMG Speedshift MCT.
Pozoruhodné sú aj rýchlostné parametre – akcelerovať na stovku novinka zvládne len za 2,9 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je až 316 km/h. Akumulátor, ktorý poháňa elektromotor, má kapacitu 6,1 kWh a na čisto elektrický pohon dokáže plug-in hybridné GT prejsť 12 kilometrov. V porovnaní s ostatnými verziami 4-dverového GT sa toto odlišuje agresívnejšími nárazníkmi a viečkom na nabíjanie v zadnom nárazníku.