Spoznávame tretí model značky Škoda vo vyhotovení odkazujúcom na úspechy v motoršporte.
Po úvodných počítačových vizualizáciách spoznávame štýlovo orientovanú Fabiu so športovým nádychom už aj na oficiálnych fotografiách so sériovou podobou. Škoda tak po modeloch Scala a Kamiq uvádza na scénu tretí aktuálny model, ktorý je možné zakúpiť v atraktívnom vyhotovení Monte Carlo. To sa za ostatné roky stalo neodmysliteľnou súčasťou portfólia, ktorým český výrobca odkazuje na svoje pretekárske úspechy.
V poradí štvrtá Fabia získava tradičné čierne doplnky, ktoré jej pridávajú opticky športovejší temperament. Základom je čierna strecha vrátane A-stĺpikov a krytov spätných zrkadiel, orámovanie masky chladiča, splitter v spodnej časti predného nárazníka, bočné prahy či naznačený difúzor na zadnom nárazníku. Štandardom sú full-LED svetlomety s tmavším podkladom, tmavšie okná od B-stĺpika, no a chýbať nemôžu ani ozdobné plakety na predných blatníkoch a štýlovejšie disky – 16" Proxima, 17" Procyon alebo 18" Libra.
Novinkou pre Fabiu Monte Carlo je nápis Škoda na veku batožinového priestoru v čiernom vyhotovení. Interiér sa nesie v červeno-čiernom podaní. Poznávacím znakom sú najmä štandardne dodávané športovo strihnuté sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami a výraznejším bočným vedením. Kokpitu dominujú červené doplnky, ktoré vizuálne oživia palubnú dosku, stredový tunel aj výplne dverí, pribudli zároveň aj časti s imitáciou karbónových vlákien.
Volant je 3-ramenný so zrezaným vencom v spodnej časti. Fabia Monte Carlo má štandardne vo výbave 8" displej infotainmentu Bolero, zákazník si môže taktiež zvoliť systém Amundsen s 9,2" obrazovkou či 10,25" digitálne budíky.
Po technickej stránke sa nič nemení, dá sa však objednať aj športový podvozok, ktorý je znížený o 15 milimetrov. Ako sa predpokladalo, Monte Carlo nemá dosah na pohonné jednotky. Hoci Škoda pre štýlové vyhotovenie neponúkne základné trojvalce MPI, ponuka zvyšných agregátov TSI je identická s klasickou Fabiou. Najmä v kombinácii so štvorvalcom 1.5 TSI a jeho maximálnou rýchlosťou 225 km/h môžeme hovoriť o akejsi baby Fabii RS. Presné parametre sú nasledovné:
- 1.0 TSI – 70 kW/95 k & 175 Nm, 5-st. manuál, 0-100 km/h za 10,6 s
- 1.0 TSI – 81 kW/110 k & 200 Nm, 6-st. manuál/7-st. DSG, 0-100 km/h za 9,7/9,5 s
- 1.5 TSI – 110 kW/150 k & 250 Nm, 7-st. DSG, 0-100 km/h za 7,9 s