Košický samosprávny kraj už linku prevádzkuje viac ako 11 mesiacov.
Košický samosprávny kraj už viac ako 11 mesiacov prevádzkuje infolinku k očkovaniu. Za tento čas vybavila vyše 70 000 hovorov, ktoré podľa štatistík trvajú priemerne 15 sekúnd až dve minúty.
„Od začiatku pandémie sa pravidlá a opatrenia v krajine menili tak rýchlo, že sa v nich mnohí nedokázali zorientovať. To bol hlavný dôvod, prečo župa v spolupráci so svojím Dobrovoľníckym centrom Košického kraja spustila vlastnú infolinku. Nápor bol taký veľký, že činnosť infolinky počas prvých štyroch mesiacov zabezpečovalo až 36 zaškolených dobrovoľníkov z firemného prostredia,“ uviedol predseda KSK Rastislav Trnka.
Najväčší nápor prichádzal počas uplynulého leta, keď sa zavádzal covidpas. Ľudia chceli vedieť, ako sa vyhnúť karanténe pri návrate zo zahraničia, ako nájsť najskorší termín očkovania alebo to, kedy budú po očkovaní považovaní za plne zaočkovaných. Volajúcich zaujímalo aj očkovanie detí.
Momentálne operátori riešia v priemere 15 ľudí za hodinu, ktorých najviac zaujíma harmonogram očkovania, ako aj možnosť preočkovania treťou dávkou.
Napriek ťažkej situácii sa podľa Košického samosprávneho kraja volajúci vedia s operátormi aj zabaviť. Jeden z volajúcich sa pýtal, aké sú kontraindikácie očkovania, keď trpí alergiou na svokru. Ľudí zaujímalo aj to, či si môžu večer pred očkovaním vypiť alkohol. Iný volajúci chcel zistiť značku stoličky vo vakcinačnom centre, pretože sa mu zdala veľmi pohodlná.