Stredne veľký Karoq sa po novom viac ponáša na svojho väčšieho súrodenca SUV Kodiaq.
České SUV Karoq je jedným z najdôležitejších modelov značky, a to aj napriek tomu, že aktuálna prvá generácia prišla len v roku 2017. Odvtedy však Škoda predala už vyše pol milióna kusov, preto v rámci polovice životného cyklu prichádza na rad modernizácia.
V zmysle aktuálneho estetického smerovania automobilky už aj Karoq dostal v rámci faceliftu šesťhrannú masku, ktorá zároveň nabrala na svojej šírke.
Najzásadnejšou zmenou novinky sú však predné svetlomety. Tie dostali decentne pozmenený tvar a kaskádovité denné svietenie. Štandardom sú LED svetlomety, do ponuky sa však už dostali aj príplatkové svetlá so špičkovou Matrix LED technológiou, ktorá má v prípade Karoqu premiéru.
Decentnými zmenami prešiel aj predný nárazník s novými kanálmi na usmerňovanie vzduchu ku kolesám. Zboku evidujeme len nové 17 až 19" disky v aerodynamickom vyhotovení s plastovými krytmi. Do ponuky sa zároveň začlenili aj odtiene oranžová phoenix a šedá graphite.
Koncové partie odhaľujú nový tvar štandardne dodávaných LED svetlometov s funkciou dynamických smeroviek. Zaujímavosťou je, že okrem vynoveného nárazníka sa Karoq po facelifte dočkal väčšieho zadného spojlera, za čím možno hľadať snahu o zlepšenie aerodynamiky.
V interiéri sú zmeny v detailoch. Škoda odteraz zákazníkom ponúka poťahy sedadiel a povrchy lakťových opierok z recyklovaných materiálov, ktoré imitujú kožu. Rovnako pribudli nové typy dekoračných prvkov a rozsiahlejšie zastúpené náladové osvetlenie so škálou 10 farieb. Nechýbajú digitálne budíky či centrálny dotykový displej v dvoch veľkostiach: 8" pri systémoch Bolero a Amundsen, prípadne 9,2" riešenie pre infotainment Columbus.
Paleta pohonných jednotiek je vskutku široká, vo všetkých prípadoch sa o pohon starajú výhradne vynovené agregáty s dodatkom Evo. V ponuke nechýbajú ani verzie so systémom 4x4 či 190-koňové TSI, ktoré je určené výhradne pre športovo strihnutý variant Sportline.
- 1,0 TSI Evo – 81 kW/110 koní a 200 Nm, 6-st. manuál
- 1,5 TSI Evo – 110 kW/150 koní a 250 Nm, 6-st. manuál/7-st. DSG
- 2,0 TSI Evo – 140 kW/190 koní a 320 Nm, 7-st. DSG, pohon 4x4
- 2,0 TDI Evo – 85 kW/116 koní a 300 Nm, 6-st. manuál/7-st. DSG
- 2,0 TDI Evo – 110 kW/150 koní a 340 Nm, 6-st. manuál/7-st. DSG s pohonom 4x4