Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
25. októbra 2021 o 9:00
Čas čítania 6:52
Gabor Boros

Teraz môžeš investovať a vlastniť časť Refresheru. 8 dôvodov, prečo tak urobiť

REFRESHER
Uložiť Uložené

Najbližšie mesiace máš príležitosť stať sa čiastočným vlastníkom a investovať do Refresheru.

Najbližšie mesiace máš príležitosť stať sa čiastočným vlastníkom a investovať do Refresheru.

Rozhodli sme sa pre istú formu crowdinvestingu, zbieranie financií od viacerých menších investorov. Zvolili sme túto cestu z dôvodu, aby sme dali príležitosť našim dlhodobým fanúšikom a partnerom stať sa súčasťou nášho budúceho úspechu a taktiež získali čo najväčší počet inovatívnych firiem a inteligentných ľudí do tímu investorov a poradcov, ktorým bude záležať na našom úspechu.

refresher on pc
Zdroj: Crowdberry.eu

Kompletné finančné informácie a plány zašleme cez Crowdberry vybraným investorom, ktorí prejavia záujem. Ak ťa zaujíma prípadná investícia, choď na Crowdberry.eu, registruj sa a vyžiadaj si viac informácií. 

Zistiť viac o možnosti investovať do Refresheru

Nižšie opisujem dôvody, pre ktoré by si podľa mňa mal(a) investovať do Refresheru. To, nakoľko sme podľa teba dobrá ekonomická voľba, dobrý biznis a tvoje vložené financie sa zhodnotia, môžeš posúdiť z našich plánov a historických výsledkov.


1. Dokázali sme, že sa vieme učiť a rásť

Skromný začiatok

REFRESHER sme začali ako malý projekt na strednej škole. Dvaja spolužiaci na elektrotechnickej priemyselnej škole, ktorých bavilo robiť jednoduché weby. Začali sme bez kontaktov, podnikateľských skúseností, biznis plánu a financií. Náš projekt nedával ľuďom biznisový zmysel a trvalo nám roky presvedčiť naše okolie a trh, že z malého nápadu spravíme niečo trvácne.


Chyby na začiatku, ktoré nás posunuli vpred

Robili sme chyby, ktoré nás v minulosti stáli takmer celé podnikanie, napríklad kedysi často omieľané problémy s autorskými právami a preberaním fotografií/obsahu na internete. Tieto problémy sme riešili roky, až približne do roku 2017. Zaviedli sme interné pravidlá, procesy, ktoré sme neustále dolaďovali a stále vylepšujeme. S autormi fotografií sme riešili práva, robili „veľké upratovanie“. Uzavreli sme zmluvy s najväčšími spravodajskými agentúrami na Slovensku, v Česku, ale aj vo svete. Dnes produkujeme veľkú časť fotografického obsahu interne cez tím fotografov k nášmu unikátnemu a exkluzívnemu obsahu, textový obsah a zdroje sú dávno v poriadku.


Profesionalizácia a skvalitňovanie

Zo začiatku tvorili veľkú časť obsahu jednoduché novinky o móde a hudbe zo zahraničia. Postupne pribúdali ďalšie tematické kategórie a čoskoro sme pokrývali novinky z oblastí, ktoré mladých ľudí zaujímajú. Pokračovali sme vo zvyšovaní kvality a v predlžovaní obsahu, až sme sa časom prepracovali k plnohodnotným rozhovorom, reportážam až do dnešného stavu, k čiastočnej investigatíve. Obsah z popkultúry alebo aktuálneho diania z hudby, módy a filmov je stále súčasťou Refresheru, len je kvalitnejší a vytvorený štandardnými žurnalistickými postupmi. Dnes už nie je nezvyčajné, že REFRESHER bol citovaný v správach na Markíze, v SME alebo na Aktualitách. 


Obchodný model overený skúsenosťou

V začiatkoch sme sa bez podnikateľského plánu a znalosti odvetvia ocitli na trhu a v prostredí, do ktorého sme sa jednoducho nehodili. Médiá sa v čase nášho rozbehu nezameriavali na našu cieľovú skupinu a natívna reklama, náš zdroj príjmov, na Slovensku a v Česku prakticky neexistovala. Dokázali sme osobnostným aj profesijným rastom vybudovať tím a firmu, ktorá je priekopníkom natívnej reklamy na Slovensku. Vybudovali sme sieť partnerov a inzerentov, ktorí s nami fungujú už viac ako 6 rokov, ako Jägermeister alebo Adidas. Spolupracujeme prakticky s každou bankou, operátorom a značkou, ktorá má záujem zasiahnuť masovo cieľovú skupinu od 18 do 35 rokov.


Hodnotový a kvalitatívny posun

Našu úprimnú a viditeľnú snahu skvalitňovať obsah oceňovala aj odborná verejnosť. V priebehu roku 2019 sme oslovili Lukáša Dika, bývalého šéfa publicistiky a spravodajstva RTVS, ktorý sa ako externý konzultant podieľal na realizovaní našej stratégie skvalitňovania obsahu. Počas tejto spolupráce sme vypracovali etický kódex Refresheru aj reklamný kódex, ktorý nám dáva jasné pravidlá pre obchod a zabezpečuje nezávislosť redakcie. Vďaka zmenám sa nám podarilo do redakcie obsadiť skúsených editorov, ale s moderným mindsetom, z tradičných médií, ako je SME, .týždeň alebo RTVS, ktorí ocenili a naďalej oceňujú prístup k práci a možnosti ďalšieho rastu. 

2. Vytrvalosť

Po spustení projektu sme viac ako 3 roky bez víkendov a sviatkov pracovali na projekte, ktorému málokto veril a nepredpovedal mu svetlú budúcnosť. Nemali sme absolútne žiadny príjem z práce na Refresheri a financie sme suplovali prácou na iných projektoch. Čiastočne sme ťažili z výhod, ktoré život vysokoškoláka ponúkal. 


Po troch rokoch práce sme dokázali získať prvých inzerentov a založili firmu. Trvalo až pol dekády, kým nás práca na projekte dokázala uživiť natoľko, aby sme sa jej mohli venovať na 100 %. Dostať firmu do finančnej stability a zdravého rastu trvalo ďalšie roky. 


Veríme, že 10 rokov nepretržitej práce, rastu a zlepšovaní sa hovoria o našej vytrvalosti.

3. Technologické riešenia a nástroje

Vďaka našim technologickým znalostiam máme za roky vybudované nástroje, ktoré ponúkajú unikátne a škálovateľné riešenia. Máme vlastný unikátny systém predplatného, analytické nástroje spojené s predplatným a výkonom článkov. Nástroje na optimalizáciu výkonu článkov. Vlastný redakčný systém, REFRESHER CMS, ktorý obsahuje interaktívne prvky a nástroje, ktoré je možné ďalej rozvíjať. Okrem toho v zálohe filmovú databázu, platformu na trhovisko, špeciálny odmeňovací systém napojený na redakčný systém.


To, kde sme dnes, sme dosiahli len s kapacitou dvoch developerov, ktorí sa starajú o technický chod a vývoj webu. Venujeme developerskú energiu tam, kde je interný vývoj výhodnejší alebo predstavuje vhodnejšie riešenie ako open-source alternatívy. Všetky tieto nástroje sú unikátne a predstavujú kompetitívnu výhodu, na ktorej plnohodnotné využitie, rýchlejší vývoj potrebujeme o niečo väčší developerský tím, ktorý vybudujeme aj vďaka investícii. 

4. S malými financiami vieme spraviť veľké veci

Vďaka tomu, že sme celú firmu rozbehli bez akýchkoľvek štartovacích financií, náš mindset je vždy nastavený na šetrnú prácu s peniazmi a maximálne efektívne využitie dostupných investícií a financií. 


Za roky fungovania sme zistili, čo funguje a kde vieme dosiahnuť návratnosť vynaložených zdrojov. Hlavne v priebehu posledného roku sme sa naučili ešte lepšie identifikovať priestor na rast a monetizáciu. To znamená, že investované peniaze pôjdu primárne do overených aktivít, a aj to, že peniaze neminieme bezhlavo a neefektívne. Drvivá väčšina zdrojov bude využitá na budovanie tímu, ktorý bude pomáhať tvoriť a šíriť náš unikátny a exkluzívny obsah naprieč viacerými trhmi.

5. Firemná kultúra a tím

Jednou z najsilnejších stránok firmy a najčastejšou pozitívnou spätnou väzbou od zamestnancov je firemná kultúra a kolektív. Sme na ľudí dostatočne prísni, ale vždy ľudskí a hlavne féroví. Ľudia u nás majú voľnosť a priestor osobnostne aj profesijne rásť. Sú u nás ľudia, ktorí začali prispievať vo voľnom čase, prípadne prišli na stáž, a dnes sú na manažérskej pozícii. 


Darí sa nám obsadzovať pozície a budovať rôznorodý tím, s ľuďmi s rôznym pozadím, zmýšľaním, ale s rovnakou integritou charakterov a hodnotami. Aj bez vedomej snahy máme rovnomerný pomer mužov a žien vo firme, máme ženy v riadiacich pozíciách, máme vo firme ľudí viacerých národností, rás a etník. Bez akejkoľvek zvýšenej snahy a hrozieb sme dosiahli 100 % zaočkovanosť. Sme hlasom, ale aj súčasťou modernej generácie, to reflektuje firemná kultúra, firma, ale aj zamestnanci.


6. Zo Slovenska do sveta

Slovensko potrebuje ďalšie nové firmy, ktoré sú lokálne vlastnené, ale fungujú a sú známe po celom svete. Ich finančné výsledky a dosah sa nepočítajú v meradle domácich trhov, ale v desať-, sto-, tisícnásobne väčšom – v globálnom meradle. 


Chceme sa časom prepracovať medzi firmy, ako je Eset, Sygic, Slido, prípadne Exponea, Footshop. Naše odvetvie digitálnych médií je špecifické a čelíme iným výzvam, trh funguje úplne odlišne. Zatiaľ sa úplne nemôžeme porovnávať s menovanými firmami.

V čom sa chceme porovnávať, je medzinárodný dosah a úspech. Máme k dispozícii stratégiu a plán, ako obdobný rast ako na Slovensku zrealizovať aj v medzinárodnom meradle na anglicky hovoriacom trhu, prostredníctvom domény refresher.com, ktorú vlastníme. 


Máme pripravené ľudské zdroje, prispôsobené procesy a systém na expanziu. Okrem anglickej verzie vieme relatívne ľahko, rýchlo a lacno spustiť aktivity, výrobu a obchodné zastúpenie aj na ďalších zahraničných trhoch.


7. Čím sme väčší, tým sme efektívnejší

Štruktúra ľudských zdrojov, procesov, ale aj technológií je nastavená tak, že dokážeme spustiť v krátkodobom horizonte ďalšie jazykové mutácie a obchodne aj obsahovo pokrývať nový trh. 


Dnes sme prítomní v Českej republike, kde máme takmer neexistujúcu konkurenciu. Máme dobre nastavený základný tím a ťažíme z firemného a obchodného nastavenia medzi našimi česko-slovenskými entitami. Nemalú časť financií chceme využiť na posilnenie českých aktivít, ešte viac posilniť našu českú pozíciu a ťažiť zo vzájomnej spolupráce medzi slovenským a českým tímom.


Klientom na slovenskom alebo českom trhu dokážeme vďaka investícii ponúknúť cez jeden kontaktný bod efektívnu kampaň na dvoch trhoch. Poskytujeme kvalitnú produkciu a zásah na dvoch – a v budúcnosti viacerých – trhoch, čo znamená pre klientov ušetrené financie, ale hlavne aj čas a nervy.


Prípadné spustenie nového trhu predstavuje len minimálny nárast nákladov a prakticky okrem nákladov na tvorbu a správu obsahu iba jednorazovú investíciu vo výške pár stoviek eur. Každý ďalší performujúci a funkčný trh znamená nižšie náklady pre už rozbehnuté trhy.


8. Robíme Slovensko a Česko lepším a budujeme modernú generáciu

Na prelome rokov 2019 a 2020 sme sa začali hlbšie venovať aj témam priamo sa dotýkajúcim politiky a celospoločenského diania na Slovensku. 


Medzi naše obsahové hodnoty patria dlhodobo: slušnosť, pravda, nenásilie, pomoc slabším, tolerancia, udržateľnosť a ekológia, zodpovedný prístup k drogám a podpora lokálnych umelcov, podnikateľov. 


Často sa témam blízkym mladým ľuďom venujeme ešte predtým, ako sa stavajú do popredia celospoločenskej diskusie a odvážia sa im venovať aj ostatné veľké médiá. 


Či už ide o starostlivosť o zovňajšok mužov a žien, obliekanie, ktoré sa vyniká normálu, práva a život ľudí s rôznymi sexuálnymi orientáciami a preferenciami, otvárame tabuizované témy spojené so sexom, sexuálnym zdravím, tému drog a zodpovedného prístupu k drogám. Niektoré z týchto tém sú súčasťou celospoločenskej diskusie. Súčasne niektoré z tém, ktorým sa venujeme už roky a nie sú menej dôležité, sú mimo Refresheru stále málo diskutované a otvárané.


Jazykom blízkym cieľovej skupine vysvetľujeme celospoločenské problémy, politické dianie doma a v zahraničí. Motivujeme mladých ľudí k tomu, aby sa zaujímali o dianie, ktoré sa ich dotýka. Vysvetľujeme historický kontext a edukujeme mladých ľudí, suplujeme vedomosti, ktoré nezískali počas svojho školského života. Tento edukatívny obsah je súčasťou nášho obsahového mixu a zjavuje sa popri témach, ktoré sú ľahšie stráviteľné a prirodzene bližšie mladým ľuďom.


Dlhodobo sa venujeme témam, ktoré sú alebo by mali byť pre mladých ľudí dôležité, a naším cieľom je byť hlasom modernej generácie, ktorá nevníma svet čierno-bielo. O túto pozitívnu zmenu sa snažíme s naším obsahom.


V prípade, ak do nás investuješ, stávaš sa súčasťou a hybnou silou tejto pozitívnej zmeny.


Na crowdberry.eu máme otvorenú investičnú kampaň. Investorom v Refresheri môžeš byť aj ty. Registruj sa a vyžiadaj si viac informácií. 

Zistiť viac o možnosti investovať do Refresheru
Pozor! S každou investíciou je spojené riziko a výnos nie je garantovaný. Investuj po dôkladnom zvážení svojej situácie a len sumu peňazí, ktorú si ochotný riskovať.
Domov
Zdieľať
Diskusia