Európska Kia Sportage zo Žiliny je konečne realitou. Má svojský dizajn a moderný kokpit
Po odhalení americkej verzie sa 5. generácia obľúbeného SUV ukazuje aj v európskej špecifikácii.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Európska Kia Sportage zo Žiliny je konečne realitou. Má svojský dizajn a moderný kokpit
Po odhalení americkej verzie sa 5. generácia obľúbeného SUV ukazuje aj v európskej špecifikácii.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Keď automobilka Kia začiatkom júna predstavila úplne nový Sportage, mnohí si mylne mysleli, že ide o nástupcu európskeho SUV vyrábaného v Žiline. Pravda to však úplne nebola, pretože s európskou verziou síce má veľa spoločného, no bolo to globálne vyhotovenie, ktoré je určené primárne pre americký trh.
Európsky variant sa už na prvý pohľad líši predovšetkým kratšou a kompaktnejšou karosériou (až o 145 milimetrov), medzigeneračne však aj napriek tomu narástol do dĺžky o 35 milimetrov (4 515 mm). To, že je to súrodenec koncernového modelu Hyundai Tucson, prezrádza aj identický rázvor 2 680 mm. Dizajn vychádza z globálneho modelu, o čom svedčí najmä masívna predná maska s netypickými full-LED svetlometmi.

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 3663 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOMIch denné svietenie je v tvare vertikálne orientovaného bumerangu, a preto si ho na ceste rozhodne s ničím nepomýliš. Vskutku svojský tvar majú aj koncové, navzájom prepojené svetlá, pod ktorými sa vyníma nové veľké logo značky. V porovnaní s globálnym modelom je európsky derivát kompaktnejší vzadu, inak je esteticky rovnaký. Prvýkrát v histórii pritom Kia za príplatok ponúkne čiernu lakovanú strechu.
Centrom palubnej dosky je špecificky zahnutý displej, ktorý zlučuje digitálne budíky a multimediálny displej, oba s veľkosťou 12,3". Sportage tak v kokpite kombinuje prvky elektrického EV6 a väčšieho Sorenta. Kia sľubuje kvalitnejšie spracovanie, atraktívne farebné kombinácie a plejádu najmodernejších technológií. Batožinový priestor európskej verzie ponúkne 591, respektíve 1 780 litrov po sklopení sedačiek.

Okrem základného naftového motora majú všetky motorizácie Sportage istú formu elektrifikácie. Väčšina z nich je štandardne v mild-hybridnej konfigurácii, nechýba však ani 230-koňový hybrid (44,2 kW elektromotor a 1,49 kWh batéria) a 265-koňový plug-inový hybrid (66,9 kW elektromotor a 13,8 kWh batéria). Kompletná paleta motorov je nasledujúca:
- 1.6 T-GDI MHEV – 110 kW/150 koní
- 1.6 T-GDI MHEV – 132 kW/180 koní
- 1.6 T-GDI HEV – 169 kW/230 koní
- 1.6 T-GDI PHEV – 195 kW/265 koní
- 1.6 CRDi – 85 kW/115 koní
- 1.6 CRDi (MHEV) – 100 kW/136 koní
V závislosti od verzie je na výber 6-stupňový manuál alebo 7-stupňové DCT. Naftové motory je možné spárovať aj so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou (iMT) a nechýba ani pohon všetkých štyroch kolies. Auto predstavia na autosalóne v Mníchove. Do predaja sa novinka dostane začiatkom roka 2022, vyrábať ju budú v závode pri Žiline.
Zobraziť galériu 17

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.