Na akých luxusných športiakoch sa vozia slovenskí influenceri a čo bol pre nich rozhodujúci faktor? Pýtali sme sa Sajfu, Duklocka, Mateja Zrebného či Yakshu.
Sú rýchle, luxusné, výkonné a stáli ich poriadny balík. Aj takto by sa dal v skratke opísať vozový park známych Slovákov. Mnohí z nich sú vášniví milovníci áut, a tak je pochopiteľné, že si na svojom štvorkolesovom tátošovi dávajú záležať. My sme nahliadli do ich garáží a zisťovali sme, čo v nich skrývajú.
Oslovili sme influencerov, o ktorých sme vedeli, že sa rozhodne majú čím pochváliť, a pýtali sme sa, čo bol pre nich rozhodujúci faktor pri kúpe aktuálneho vozidla, aké bolo ich úplne prvé auto a aký je ich vysnívaný model, ktorý by raz chceli vlastniť.
Na otázky nám odpovedali Sajfa, Duklock, Yaksha, Matej Zrebný, Bianka Rumanová a Dev1. Poďme sa spoločne pozrieť na ich športiaky.
- Aké dve autá aktuálne vlastní Sajfa a v čom sú preňho výnimočné.
- Do akého auta chce Yaksha investovať, hneď ako dokončí nové bývanie.
- Auto ktorého influencera zvládne akcelerovať z 0 na 100 km/h za najkratší čas.
- Prečo sa Duklock rozhodol práve pre Teslu a aký problém malo jeho prvé auto.
- Aké auto zdedil Yaksha po svojej babke.
- Aký detský motoristický sen si Dev1 splnil na svoje 30. narodeniny.
- Ako vyzerá nikdy nezverejnená fotografia Yakshovho nabúraného M2.
Michal Yaksha Novotný | Mercedes-Benz S 350 BlueTec
Trieda S je odjakživa najväčšou pýchou značky Mercedes-Benz. Yaksha vlastní minulú generáciu pred faceliftom, teda konkrétne model s kódovým označením W222, ktorý bol svetu prvýkrát predstavený v roku 2013.
Vzhľadom na to, že vo veci je motorická verzia 350 BlueTec (po novom 350d), pod kapotou je 3-litrový vidlicový naftový šesťvalec s výkonom 190 kW/258 koní a krútiacim momentom 620 Nm. Strieborný exemplár je zabalený do optického AMG paketu, čo potvrdzujú športovejšie strihnuté nárazníky.
Yaksha je známy svojou dlhoročnou záľubou v nemeckých limuzínach. V čase, keď S-class kupoval, jazdil na BMW 7 a na BMW M2. „Bol to môj už druhý 7. rad, tak som vedel, že určite budem chcieť vyskúšať aj inú značku v tejto triede, takže S-class bola prvá voľba,“ prezrádza pre Refresher.
Svoje BMW 7 nakoniec predal a nedávno sa zbavil aj M2, ktoré bolo nabúrané a viac ako 2 a pol roka sa súdil s poisťovňou. Yakshu sme sa opýtali aj na jeho úplne prvé auto. Bola to vraj Škoda Favorit jeho babky s palubovkou z Felície.
„Neskôr som si kúpil Fiat Uno 1,4 benzín, ktorý som dokázal otočiť na mieste, a tretím bol Opel Kadett Combo, v ktorom som vozil tovar do Queensu (Yaksha bol kedysi šéfom slovenských pobočiek streetwearového obchodu Queens – pozn. red.),“ prezrádza.
Vysnívané auto vraj nikdy nemal, ani žiadnu materiálnu motiváciu, no nedávno vraj mal možnosť jazdiť v najnovšom Mercedese triedy S a podľa jeho slov bude práve toto jeho najbližšia väčšia investícia, hneď ako dokončí nové bývanie.
Dušan Duklock Brachna | Tesla Model 3 Performance
Model 3 je najmenší a cenovo najdostupnejší elektromobil americkej automobilky Tesla. Duklock vlastní biely exemplár vo vrcholnej verzii Performance, ktorý sa spolieha na dva elektromotory – jeden na každej náprave. Pokiaľ ide o výkon, ako sme si už zvykli, je ťažké zistiť presné údaje, pretože Tesla neraz zavádza.
Variant Performence by však mal mať reálne dostupných približne 400 koní. Z 0 na 100 km/h zvládne Model 3 akcelerovať za 3,3 sekundy, maximálna rýchlosť je 261 km/h. Azda najkľúčovejšou informáciou je dojazd, ktorý by mal byť v zmysle metodiky WLTP na úrovni 567 km.
Duklock sa podľa vlastných slov rozhodol pre Model 3 od Tesly preto, lebo chcel počítač na kolesách a navyše dlhodobo sleduje Teslu ako firmu a chcel vyskúšať jej technológie na vlastnej koži. Jeho prvým autom bola Škoda Fabia 1,6, ročník 2005, ktorá však mala krivú geometriu.
„Inak povedané, ak by som popustil volant na dve sekundy, tak som vo zvodidlách,“ vtipkuje Duklock. Pred Teslou jazdil na Nissane Qashqai. Čo sa týka jeho automobilových snov, aktuálne by vraj rád vyskúšal elektrické Porsche Taycan. „Myslím si, že netreba hovoriť prečo,“ dodáva youtuber.
Matej Sajfa Cifra | Mercedes-Benz G 500, Land Rover Defender
Jeden z najslávnejších off-roadov sa v roku 2018 dočkal úplne novej generácie, i keď na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že sa toho veľa nezmenilo. Opak je však pravdou. Matejov Mercedes-Benz triedy G v matnej farbe poháňa 4-litrové V8 s výkonom 310 kW/422 koní a 610 Nm.
Ide teda o verziu G 500 s charakteristickou maskou prevzatou z vrcholného G 63 – tri vodorovné lamely vystriedali vertikálne, teda tzv. Panamericana Grill. Štandardom je 9-stupňový automat a permanentný pohon všetkých štyroch kolies, akceleráciu na stovku tento 2,5-tonový kúsok zvládne za úctyhodných 5,9 sekundy.
Obdobne ikonická je aj jeho druhá off-roadová legenda. Sajfa totiž dostal na štyridsiatku svoje vysnívané auto – tmavozelený Land Rover Defender predošlej generácie. Poctivý terénny pracant minulej generácie v krátkej verzii (90) je z roku 2006, vo veci je pritom verzia TD5 – 2,5-litrový naftový agregát má výkon 90 kW/122 koní a 5-stupňovú manuálnu prevodovku.
Okrem týchto dvoch spomínaných off-roadov však Sajfu môžeš často stretnúť aj na iných prémiových modeloch z dielne Mercedesu. S nemeckým gigantom má totiž moderátor už niekoľko rokov dlhodobú spoluprácu, vďaka čomu má možnosť striedať rôzne nové modely.
V čase, keď nám odpovedal na otázky, mal na týždeň požičané vozidlo od automobilovej značky Smart patriacej pod nemecký koncern Daimler, pričom tá je súčasťou práve Mercedesu. „Milujem svoj Defender, a keďže mám rád hranaté tvary, rozhodol som sa pre Mercedes G. Milé, rodinné a praktické auto aj do mesta,“ hovorí Sajfa pre Refresher.
Prezradil nám aj, že jeho prvým autom bola Honda Civic. „Frajerské auto, ktoré predstavili na ženevskom autosalóne,“ opisuje moderátor. Aktuálne vraj nemá žiadny motoristický sen, ktorý by si raz chcel splniť.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Aké auto si Sajfa naposledy pochvaľoval.
- Ktorý influencer má najvýkonnejšie auto.
- Ako vyzerá červené Camaro Mateja Zrebného, ktoré volá „žraločik“, a ako sa k nemu dostal.
- Aký športiak, ktorý opísala ako „menší, sexy, športový a zábavný“, vlastní Bianka Rumanová.
- Aké auto mal Dev1 odmala na plagáte v detskej izbe a napokon si ho zaobstaral na 30. narodeniny.