Prevetrali sme novú generáciu triedy G.
Mercedes-Benz triedy G. To je auto, ktoré si v zásade nemusíme ani veľmi predstavovať, keďže na trhu je naozaj len hŕstka tak unikátnych vozidiel so siahodlhou históriou a obdobne silným menom. Ostatne, samotná automobilka predstavovalo novú generáciu so sloganom silnejší než čas.
My sme dostali exkluzívnu možnosť nielen overiť pravosť tohto výroku, ale hlavne okúsiť kvality novinky. Pripravili sme si pre teba test ikonickej hviezdy, i keď v tomto prípade ide skôr o akúsi senzáciu, keďže pri osemvalcovom monštre za 140-tisíc € nadobúda pojem test úplne iný rozmer.
Pri pohľade na novú generáciu si povieš, že sa dokopy nič nezmenilo, maximálne, že je vo veci nejaký facelift. Pravdou však je, že sa pozeráš na od podlahy úplne nový počin.
Aby sme boli presnejší, nové G-čko si od predchodcu prevzalo len 5 častí – obstrek predných svetiel, interiérové slnečné clony, kľučky, kryt rezervy a plastový detail v zadnom rohu karosérie, ktorý slúži na odvetrávanie.
Vo výsledku sa teda trieda G opticky nezmenila, v skutočnosti je ale úplne nová. Podstatné je, že neprišla o svoje povestné prvky a detaily, čo hodnotíme kladne. Naďalej tak dvere disponujú na pohľad starými pántami, kľučkami, či mechanickým zámkom, ktorý hlasne cvaká.
Dverami treba slušne trieskať, ba čo viac, nie je možné ich vybaviť bezkľúčovou technológiou. Avšak, opäť dávame palec hore, keďže o tom G-čko vždy bolo a našťastie je aj naďalej.
O svojskom statuse auta hovorí aj dizajn ako taký. Síce viacero hrán vystriedali oblejšie línie a dopredu sa nasťahovala špičková Multibeam LED technológia, naďalej sme svedkami jedinečného zovňajšku, ktorý ide stále svojou vlastnou cestou a odlišuje sa od všetkého, čo je momentálne na trhu.
Zaujímavosťou sú povestné smerovkové tykadlá. Vystupujúce tykadlá už neboli v súlade so súčasnými bezpečnostnými normami pre ochranu chodcov, preto Mercedes-Benz prišiel s kompromisným riešením – pokiaľ dôjde k nárazu, šikovný mechanizmus smerovky okamžite skryje do karosérie.
Ako je zvykom, výfuky sú vyvedené pod bočnými prahmi, zatiaľ čo vzadu nechýba plnohodnotná rezerva umiestnená na piatych dverách. Batožinový priestor narástol na úroveň 487 litrov, takže v zmysle legendy nové vyhotovenie odvezie možno viac ako 11 ľudí. Svetlá výška medzi nápravami je viac než 24 centimetrov, v prípade absencie prahov je údaj ešte pozoruhodnejší.