Ide o reakciu na prechod Applu na vlastné čipy a na nedávny spot, v ktorom si uťahujú z Windows počítačov.
McDonald’s verzus Burger King, Nike proti Adidas, BMW verzus Audi. A tiež Apple verzus Microsoft, Apple verzus Samsung a najnovšie Apple verzus Intel. Veľkí rivali si robia napriek vo svojich reklamách už celé desaťročia. Teraz to vcelku štýlovo urobil výrobca procesorov Intel.
V roku 2006 bola vojna systémov macOS a Windows v plnom prúde. Vtedy ešte len rozbiehajúce sa Apple vytvorilo sériu krátkych spotov, kde herec Justin Long predstavoval Mac a John Hodgman zasa PC. Len jednoduché biele pozadie a vtipné porovnanie toho, ako zariadenia Apple dokážu robiť veci lepšie a rýchlejšie než konzervatívny Windows počítač.
Minulú jeseň Apple predstavilo prvé počítače, ktoré už nepoháňa procesor Intel. Vyvinuli si totiž vlastný čip Apple M1. Po 14 rokoch spolupráce tak prišiel Intel o veľkú časť odbytu pre svoje produkty.
Apple pridalo ešte aj krátky spot s Johnom Hodgmanom na podporu M1, v ktorom je „PC“ (a teda v podstate Intel) pomalý, hlučný a má slabú výdrž batérie.
Intel akceptoval hodenú rukavicu a pripravil sériu zatiaľ piatich klipov, v ktorých prekvapujúco vystupuje Justin Long. Spot aj teraz začína na bielom pozadí, ale Long sa už nepredstaví ako Mac, ale iba ako... Justin.
A potom porovnáva PC a Apple laptopy. Ukazuje obrovskú rozmanitosť pri Windows zariadeniach v porovnaní so sivým a ešte sivším MacBookom. Baví sa na flexibilite PC laptopov s otočným, dvojitým alebo dotykovým displejom a smutne ich porovnáva s Macom, ktorý nič z toho nepozná.
Intel si nenechal ujsť príležitosť, aby sa vysmial aj z toho, že MacBooky s M1 čipom zvládajú pripojenie len jedného externého monitora alebo že na Macoch prakticky nikto nehrá počítačové hry.
Videá si za jeden deň doteraz pozrelo viac ako pol milióna ľudí.