Svojský dizajn, nová podvozková architektúra a výhradne hybridné motorizácie.
Bol to práve Nissan, ktorý v roku 2007 založil segment kompaktných crossoverov s modelom, ktorého meno vie dodnes len málokto správe napísať. Qashqai krátko na to zaznamenal obrovský úspech, veď už po niekoľkých mesiacoch na trhu sa prvá generácia dostala do desiatky najpredávanejších vozidiel v Európe. A to si povedzme, že v nej dlhodobo figurujú podstatne lacnejšie počiny (Polo, Fiesta či Clio), vyššia stavba karosérie ale priniesla svoje ovocie.
Najnovšie nám Nissan v rámci súčasnej modelovej ofenzívy predstavuje úplne novú, v poradí 3. generáciu. Tá prichádza na scénu po viac ako 3 miliónoch predaných kusov predošlých vyhotovení. Novinka je od základov prepracovaná, vsádza na svojský dizajn, modernejšiu architektúru a výhradne hybridnú technológiu.
Základná línia sa síce až tak nemení, oba konce karosérie sú ale značne modernejšie a zároveň aj tvarovo agresívnejšie. Charakteristickou črtou je vystupujúca maska s špecificky tvarované full-LED svetlomety s denným svietenim, ktoré pripomína bumerang. V rámci príplatkovej výbavy dokonca Nissan už aj v tejto triede ponúkne Matrix LED technológiu. Qashqai medzigeneračne narástol o pár centimetrov v každom smere, batožinový priestor sa však zväčšil o citeľných 50 až 74 litrov (vzhľadom na metodiku merania) na 504 litov.