
Brexit dvihol ceny online nákupov: Kuriér si od Londýnčanky vypýtal k balíku v hodnote 200 libier ďalších 82 libier
„Vôbec som netušila, že mi budú účtované ďalšie poplatky za doručenie po brexite. Dodatočné náklady boli pre mňa miernym šokom," vyjadrila sa Londýnčanka.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
26-ročná Londýnčanka ostala prekvapená, keď si kuriér za jej balík v hodnote 200 libier vypýtal ďalších 82 libier. Jej „výhodný“ nákup z Európskej únie tak vrátila do obchodu bez zaplatenia, informoval o tom portál BBC.
Ellie Huddleston, si pôvodne chcela dopriať pracovné oblečenie z januárových výpredajov. Keď objavila výhodnú ponuku, objednala si kabát a niekoľko blúzok od svojich dvoch obľúbených značiek oblečenia, ktoré sídlia v Európe. Doručenie oboch objednávok bolo však oneskorené, nakoľko jej balíky zadržali colné kontroly. Na colnici stáli najmenej týždeň.

Londýnčanku zarazila správa od kuriérskej spoločnosti DPD, ktorá obsahovala žiadosť o doplatenie cla, DPH a ďalších poplatkov za jej objednávku v hodnote 180 libier. „Vôbec som netušila, že mi budú účtované ďalšie poplatky za doručenie po brexite. Dodatočné náklady boli pre mňa miernym šokom," vyjadrila sa Huddleston.
Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1749 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOM
O pár dní neskôr sa jej pred dverami objavil kuriér UPS, ktorý jej priniesol druhý objednaný balík. Tentokrát išlo o kabát, ktorý stál 200 libier, kuriér si však vypýtal aj ďalšie poplatky súvisiace s dopravou z Európskej únie v hodnote 82 libier.
Poplatky uložené novými vládnymi pravidlami musia totiž v mene úradov vyberať od zákazníkov kuriérske spoločnosti. „Ani som netušila, kedy mi zásielky prídu. Obe som poslala naspäť, bez zaplatenia poplatkov navyše. Z Európy si tak skoro už nič neobjednám,“ povedala Londýnčanka.
Poplatky po Brexite sa rádovo zvýšili
Maloobchodníci z EÚ, ktorí posielajú balíky do Spojeného kráľovstva, sú podľa nových nariadení povinní vyplniť formuláre colného vyhlásenia. Kupujúcim zase pribudli colné poplatky ako aj poplatky za DPH, v závislosti od hodnoty produktu a miesta, odkiaľ pochádza.
Za colné poplatky však zodpovedá zákazník, nie maloobchodník, ktorý často ani netuší, koľko by mohli byť prípadné náklady navyše. Niektorí špecializovaní európski maloobchodníci, ako napríklad holandská firma na výrobu bicyklov Dutch Bike Bits, alebo belgická spoločnosť Beer On Web, však nedávno uviedli , že zastavia všetky dodávky do Veľkej Británie z dôvodu zmien DPH, ktoré vstúpili do platnosti 1. januára.
Michelle Dale, hlavná manažérka účtovníkov UHY Hacker Young, tvrdí, že nové poplatky môžu pre firmy v nasledujúcich týždňoch predstavovať zásadné problémy. „Myslím si, že čoskoro uvidíme, ako sa veľká časť obchodov z EÚ zastaví, kým sa niektoré z týchto pravidiel neuvoľnia,“ vysvetlila Dale.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.




