Dacia sa zbaví okrajových variantov a zároveň časom predstaví ďalšie modely.
Ako sme ťa už informovali, automobilka Renault nás tento týždeň oboznámila so svojou novou stratégiou na nasledujúce roky. V rámci konferencie pritom neboli vynechané ani sesterské značky skupiny, medzi ktoré patrí aj Dacia. Tá posledné roky zažíva veľký úspech, za čo môžu najmä cenovo veľmi dostupné vozidlá. Rumunský výrobca aj napriek tomu chystá pomerne veľké zmeny vo svojom portfóliu.
Dôvodom je snaha o ešte väčšiu efektívnosť, čo zároveň znamená, že Dacia ešte viac prehĺbi kooperáciu s ruskou Ladou. Práve tá totiž rovnako spadá do skupiny Renault, čoho výsledkom je nielen skutočnosť, že na niektorých trhoch sa s logami Lada predávajú modely Dacia. Obe značky majú pritom k sebe veľmi blízko, pretože obe predávajú lacné a koncepčne pomerne jednoduché automobily. Do budúcna sa teda chystajú značky Dacia a Lada ešte užšie spolupracovať.
Ak ale očakávaš nejaký spoločný automobil, toho sa pravdepodobne nedočkáš. Hlavným úsilím totiž bude zdieľať techniku či podvozkovú platformu. Práve tá má byť o niekoľko rokov základným stavebným kameňom pre oboch výrobcov.
Dacia v tomto kroku napreduje, pretože nedávno uverejnené nové generácie modelov Logan a Sandero už využívajú novú modulárnu platformu CMF-B, ktorú časom prevezmú aj vozidlá Lada. Aj preto sa z ponuky neskôr vytratia isté karosárske verzie či odvodené špecifické typy a portfólio Dacie sa zúži na 11 variantov.