Warner Bros. je pod paľbou jedného z najväčších režisérov 21. storočia.
Christopher Nolan je jeden z najväčších režisérov 21. storočia. Tento rok vydal počas pandémie ako jediný režisér svoj očakávaný blockbuster s názvom Tenet, ktorými štúdio Warner Bros. a samotný Nolan chceli naštartovať kiná. Lenže pandémia nabrala na sile a tie sa znova zatvárali.
Nolan pracuje s týmto štúdiom pri takmer každom filme. Od roku 2002, kedy vydal thriller Insomnia, s ním natočil všetky svoje filmy až na Prestige (Disney) a Interstellar (Paramount). Režisér mal s Warner Bros. vždy dobré vzťahy, čo sa však zrejme zmení.
Warner Bros. pred pár dňami vydalo stanovisko k svojmu distribučnému plánu pre rok 2021, kedy budú svoje novinky vydávať ako v kinách, tak aj na svojej streamovacej službe HBO max, a to v rovnaký deň. Samozrejme, Nolanovi, ktorý podporuje kiná stoj čo stoj, sa to vôbec nepáči. Svoj postoj vyjadril v rozhovore pre ET Online.
„Oh, je to neuveriteľné. Hlavné spôsob, akým to spravili. Je okolo taká kontroverzia, pretože to nikomu nepovedali. V roku 2021 vydávajú filmy jedných z najlepších filmárov a hercov na svete, ktorí v mnohých prípadoch pracovali na týchto projektoch celé roky a majú k nim citové puto. Sú to filmy, ktoré patria do kín. Majú byť dostupné najširšiemu možnému publiku. A teraz ich využívajú na aké-také zatienenie strát v rámci lákadiel pre svoju streamovaciu platformu, a to bez akejkoľvek konzultácie. Takže je tam veľa kontroverzie. Je to veľmi, veľmi, veľmi, veľmi chaotické. Takto sa s k filmárom a hviezdam, ktoré týmto projektom venovali naozaj mnoho, jednoducho nesprávate. Majú právo byť konzultovaní ohľadom toho, čo sa stane s ich prácou.
Komentár venoval aj službe HBO Max, a to v rozhovore pre The Hollywood Reporter.
„Niektorí z najväčších filmárov a najväčších hollywoodskych hviezd na svete išli večer do postele s tým, že pracujú pre najväčšie štúdio a zobudili sa s tým, že pracujú pre najhoršiu streamovaciu platformu. Warner Bros. mali neuveriteľný stroj pre distribúciu projektov všetkých filmárov, a to ako v kinách, tak doma, a práve teraz ho rozoberajú. Ani si neuvedomujú, o čo prichádzajú. Ich rozhodnutie nedáva žiadny ekonomický zmysel a aj bežný investor na Wall Street vidí rozdiel medzi narušením a dysfunkciou.“
Warner Bros. určite vie, aké riziká podstupujú a aký ekonomický dopad môže ich rozhodnutie mať na ich budúcnosť a celkové zárobky. V čom sa však s Nolanom zhodneme, je kritika prístupu v komunikácii, aký zvolili najmä medzi tvorcami a štúdiom.