Čas čítania: 6:58

Recenzia: Spider-Man: Miles Morales

Miles Morales je podareným pokračovaním príbehu so skvelými vylepšeniami.

25. november 2020, 11:40
Čas čítania: 6:58

Recenzovaná verzia: PS5

Oznámenie Spider-Man: Miles Morales bolo veľkým prekvapením. Všetci sme čakali, že štúdio Insomniac Games pripravuje nového Ratcheta, čo nám aj potvrdili na veľkom PS5 evente v júni. Následne sme rátali so Spider-Man 2. Na toho si ale ešte chvíľu počkáme, keďže ešte pred ním dorazil na pulty obchodov spin-off o Milesovi Moralesovi, ktorý už má svoje pavúčie schopnosti tiež.

Ide o niečo kratšiu hru než v prípade jednotky z roku 2018. Môžeš ju brať ako Uncharted: Lost Legacy, ktoré bolo kratšie ako Uncharted 4, no stále šlo o plnohodnotnú hru. Milesa Moralesa sme na 99% prešli za 16 hodín, a to na najťažšej obtiažnosti. Vďaka novým Milesovým schopnostiam sú súboje o čosi jednoduchšie ako v hre s Peterom Parkerom, takže odporúčame zvýšiť si obtiažnosť.

Ak sa zameriaš čisto na príbeh, hru prejdeš behom nejakých 8 či 10 hodín, čo je ideálna dĺžka. Vďaka tejto dobe hrania nemá príbeh Milesa Moralesa žiadny zbytočné odbočky. Nič sa nenaťahuje a aj keď sme si niekedy želali, aby sme preskúmali vzťahy medzi postavami hlbšie (obzvlášť s Milesovým strýkom či vynikajúcou postavou Hailey), dĺžka príbehu skvelo odpovedá jeho téme.

Príbeh a postavy

V centre diania sa ocitne Miles po tom, čo je Peter nútený dať si od superhrdinskej práce pauzu a odísť z New Yorku. Ochrana mesta tak pripadne na Milesove plecia. Našťastie sa môže spoľahnúť na svojho programátorského kamaráta Gankeeho, ktorý mu pomáha s riešením zločinov a hľadaním stôp po zločincoch.

Gankee okrem iného vyvinul pre Spideyho aj aplikáciu, cez ktorú mu ľudia nahlasujú zločiny. Vďaka tomu si budeš môcť kedykoľvek v hre vyvolať zločin a plniť rôzne úlohy. Ide o vynikajúci doplnok, no v neskorších fázach hry sme len krútili hlavou. Mohli za to scény, keď sa Gankee z vývojára aplikácii stal hackerom, ktorý sa behom pár sekúnd dostane aj cez bezpečnostný firewall gigantu, akým je napríklad spoločnosť Oscorp.

Spider-Man je však komiksový príbeh, a tak od neho absolútnu autentickosť nemôžeš očakávať. Logické nedostatky a nezrovnalosti sú teda v príbehu úplne bežné. Samotný príbeh zrejme zaujme každého hráča. Ak však hľadáš veľký komiksový dej, asi budeš sklamaný. Spider-Man nebojuje proti žiadnemu veľkému komiksovému záporákovi. Príbeh Milesa je viac osobný a drží sa viac pri zemi (až do záveru).

Miles prevažne bojuje proti Tinkererovi, ktorý pre zločineckú skupinu Underground vyrába zbrane a rôzne gadgety. Do toho sa zapletie aj organizácia Roxxon s vlastnou malou armádou. Spider-Man sa snaží ochrániť mesto, prísť na to, čo sa skrýva za až príliš dobre znejúcou technológiou „zelenej“ elektrickej energie, no a popritom sa musí venovať aj svojej rodine. Lenže skĺbenie civilného a superhrdinského života je nesmierne stresujúce.

Vzhľadom na dĺžku hry sa ale v hre nedočkáš preskúmania týchto zaujímavých tém. Príbeh sa takmer vôbec nevetví a venuje sa takmer výhradne Milesovi, Roxxon a Tinkererovi. Miestami to pripomína prvú kapitolu v Milesovom živote Spider-Mana. Nakoniec, ani nepriatelia tu nie sú takí silní ako tí, ktorým čelil Peter Parker v hre z roku 2018. Vtedy však už Peter bol Spider-Manom 8 rokov, zatiaľ čo Miles získal svoje schopnosti len pred pár mesiacmi.

Dáva to teda zmysel. Predsa len, Miles má v hre asi 16 rokov. Môže to pôsobiť zmätočne hlavne v scénach s Petrom Parkerom. Vývojári mu zmenili model tváre, aby sa viac podobal na herca, ktorý s ním „natáča“ scény. Na nového Parkera sme si zvykli rýchlo, ale je fakt, že vôbec nevyzerá na 24-25 rokov, a už vôbec nevyzerá byť o 8 rokov starší od Milesa.

Hojdanie na pavučinách, súboje a Milesove nové schopnosti

Ukazuje sa to aj na jeho pohybovaní po meste (hojdaní na pavučinách). Miles je menej skúsený, jeho pohyb a „lietanie“ vo vzduchu je teda trochu neistejšie. Celkovo to dotvára dojem novej postavy s celkom novými animáciami, za čo dávame tvorcom palec hore.

Článok pre predplatiteľov REFRESHER+
PRIDAJ SA K PREDPLATITELOM
alebo Odomkni 1 článok cez SMS