Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 21. 10. 2020 meniny má Uršuľa

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Filmy a Seriály
3
Dominik Vetrák
29. júl 2020, 19:48
Čas čítania: 2:14
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Namiesto 3 mesiacov necelé tri týždne. V Hollywoode sa dejú veľké zmeny, nové filmy budú na internete dostupné skôr než doteraz

Namiesto 3 mesiacov budeš čakať len 17 dní, kým budú môcť štúdia predávať svoje nové filmy okrem kín aj na internete.

Dominik Vetrák
29. júl 2020, 19:48
Čas čítania: 2:14
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
3
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Collider prichádza s informáciou, že sieť kín AMC a štúdio Universal podpísali významnú dohodu na najbližších pár rokov. AMC povolí Universalu, aby sa ich filmy mohli dostať na VOD (Video on demand – predaj filmov cez internet vo vysokej kvalite) už 17 dní po kino premiére. 

 

 

Táto dohoda prišla necelé 3 mesiace po tom, čo AMC vydalo prehlásenie, v ktorom uviedlo, že do budúcna odmietnu premietať filmy od Universalu. Universal totiž namiesto zrušenej kinopremiéry uvoľnil animák Trolls World Tour na VOD, takže si ktokoľvek mohol film požičať na internete na 48-hodín za 19,99 dolárov. Štúdio bolo k tomuto kroku donútené po tom, čo vrazili desiatky miliónov dolárov na reklamnú kampaň, no práve vtedy sa kiná zatvorili všade po svete.

 

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1329 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VIAC O PREDPLATNOM
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 1.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš čitať aj tieto články
Bolí antigénový test, kto sa nemusí ísť testovať a čo ak musím a predsa nepôjdem? Toto už vieme o celoplošnom testovaní SlovákovBolí antigénový test, kto sa nemusí ísť testovať a čo ak musím a predsa nepôjdem? Toto už vieme o celoplošnom testovaní Slovákov
Šupky z ovocia a zeleniny tvoria polovicu obsahu smetiakov. Prinášame ti tipy, ako môžeš lepšie spracovať bioodpadŠupky z ovocia a zeleniny tvoria polovicu obsahu smetiakov. Prinášame ti tipy, ako môžeš lepšie spracovať bioodpad
Keď sa proti Hitlerovi postavila mládež: Tínedžerov mučili, vešali a posielali do koncentračných táborovKeď sa proti Hitlerovi postavila mládež: Tínedžerov mučili, vešali a posielali do koncentračných táborov
VIAC

 

Namiesto odloženia snímky a reštartovania reklamnej kampane o pár mesiacov neskôr sa rozhodli snímku vydať na internete. Toto rozhodnutie sa im oplatilo, keďže štúdio zarobilo za prvých 19 dní 77 miliónov dolárov. Prvý diel pritom zarobil v kinách v USA a Kanade za 5 mesiacov 153 miliónov dolárov, z čoho štúdio mohlo dostať okolo 70 miliónov dolárov.

 

 

Universal následne vydal správu v ktorej oznámili, že po úspechu Trolls World Tour na VOD budú mať niektoré ich snímky v budúcnosti simultánnu premiéru v kinách aj na internete. To sa však nepáčilo niektorým prevádzkovateľom kín. AMC Theaters, sieť kín v USA a Kanade, ktorá má finančné problémy, vyhlásila, že filmy od Universalu vo svojich kinách premietať nebudú.

 

Išlo o pochopiteľnú odozvu, keďže Universal plánovať porušiť dohodu o tom, ako dlho majú mať kiná exkluzívnu možnosť film premietať bez toho, aby bol dostupný kdekoľvek inde. Prevádzkovatelia kín dostávajú z tržieb za predaj vstupeniek najviac v prvých týždňoch. Ak by sa kino tržby zmenšili a ľudia by namiesto vstupeniek do kina kupovali film na internete, viac peňazí by získalo štúdio, zatiaľ čo kiná by ostali na suchu. 

 

Počas uplynulých mesiacov sa tak obe strany dohadovali o možnom riešení. Tým je napokon skrátenie takzvaného theatrical window, a teda obdobia, kedy nový film nájdeš jedine v kinách. V súčasnosti je toto obdobie dlhé minimálne 3 mesiace, a tak je jeho zúženie na 17 dní výrazným posunom. 

 

 

Nové filmy tak budú dostupné aj formou PVOD (Premium Video on Demand). V podstate ide o klasické VOD, akurát s tým, že ide o horúce novinky z kín, ktoré sú drahšie. Vo svete zmietanom pandémiou si hollywoodske štúdiá nemôžu dovoliť čakať vyše 3 mesiace na to, aby mohli svoje nové filmy predávať na internete. 

 

Ako prví sa teda dohodli AMC a Universal. Samozrejme, Universal nebude túto možnosť využívať pri každom filme. Rýchlo a zbesilo 9 sa na internete nezačne predávať už 3 týždne po premiére, keďže sa na film bude do kina chodiť v húfoch pár mesiacov. Na druhej strane, vieme si predstaviť, že menšie filmy a animáky sa na PVOD dostanú už po 17 dňoch. Úspech s Trolls World Tour je toho dôkazom. 

 

 

AMC z tejto dohody nevyjde naprázdno. Sieť kín bude z celkových tržieb z predaja filmov na PVOD dostávať určitý podiel. AMC zároveň spúšťa AMC Theaters on Demand, vlastnú platformu, kde si bude možné tieto filmy zakúpiť. Universal aj AMC tak predajom filmu na ich platforme získajú väčší podiel, ako keď film predajú napríklad na iTunes od Apple.

 

Revolúcia v Hollywoode bola na spadnutie už pred koronakrízou. Jej príchod však celý proces urýchlil a my sme zvedaví, ako sa kino priemysel bude v nasledujúcich mesiacoch a rokoch meniť. Je jasné, že dohoda AMC a Universalu nebude jediná svojho druhu a s niečím podobným už čoskoro prídu aj ostatné hollywoodske štúdiá.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Tagy: kino, universal, amc
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
2
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.