PlayStation 5 vychádza už na jeseň 2020. Čo všetko o nej potrebuješ vedieť?
Pred pár dňami sme sa pozreli na Xbox Series X a budúcnosť exkluzivít, ktoré si zahráme len na Xboxe a PC. Venovali sme ako konzole, tak aj hrám, ktoré na nej uvidíme pri vydaní a v nasledujúcich rokoch. Dnes je načase pozrieť sa na PlayStation 5, súčasného konzolového kráľa, ktorý na jeseň pravdepodobne pokorí aj Xbox Series X. Obe spoločnosti sa snažia vstúpiť do ďalšej generácie s inými cieľmi a predávajú hráčom iné služby.
Zatiaľ čo Microsoft mení svoju stratégiu a sústredí sa na Project xCloud a Game Pass, PlayStation 5 bude pre majiteľov PlayStation 4 veľmi známym prostredím. Tvorcovia nám totiž sľubujú, že okrem viac multiplayerových titulov sa môžeme tešiť na ďalšie nezabudnuteľné príbehové exkluzivity, akých sme sa na PS4 dočkali neúrekom.
Tieto hry si užijeme ešte viac pretože vývojári hier budú mať k dispozícii silnejší hardware. Poďme si ho teda predstaviť.
PlayStation 5 – herná konzola s najrýchlejším SSD na trhu
Mark Cerny, hlavný architekt PS4 a PS5 znovu vytvoril konzolu, na ktorú sa hry vytvárajú veľmi jednoducho. Všetci vývojári chvália PS5 a väčšina z nich hovorí, že aj napriek tomu, že má Xbox nepochybne silnejší hardware na papieri, z praktického hľadiska viac preferujú PS5.
Môže za to najmä spojenie celého hardwardu do nesmierne funkčného celku a fakt, že SSD disk v PS5 je niekoľkonásobne výkonnejší ako ten v Xbox Series X. Načítavanie by malo byť veľmi rýchle. Oveľa dôležitejší je ale fakt, že vďaka tomuto rýchlemu úložisku budú môcť tvorcovia vytvárať hry, o akých mohli doteraz len snívať.
Bolo to vidno už na júnovom PS5 Evente. Ukázali nového Ratcheta a Clanka. Hrdinovia PlayStation budú v novej hre čeliť rozpadu dimenzií a časových línií. Preto sa budú presúvať medzi rôznymi dimenziami, svetmi a časovými úrovňami bez toho, aby ich hra musela načítavať. Trailer nám ukázal, ako to vyzerá v praxi. Ratchet a Clank sa prepadli cez portál a okamžite sa ocitli v novom svete.
Hry sa z dizajnérskeho hľadiska postupne vyvinú revolučným smerom. To, čo je možné vďaka SSD urobiť s hrami pre PS5, by nebolo možné urobiť pre hry na PS4. Čakajú nás teda nové prístupy k prechodom medzi veľkými oblasťami a celkovými dizajnérskymi nápadmi.
Zmiznú navždy scény s výťahmi, kedy sa postavy zhovárali, zatiaľ čo sa hra nenápadne načítavala v pozadí? Zmiznú úplne načítavacie obrazovky, počas ktorých dávali tvorcovia rôzne rady do hry? Uvidíme, ako to bude vyzerať v skutočnosti.
Ako teda vyzerá hardware PS5 v porovnaní s konkurenčným Xbox Series X?