Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
21. júla 2020, 15:39
Čas čítania 1:14
Martin Mičuda

Škoda Slavia je športová Scala bez strechy, ktorú si však nekúpiš

Škoda Slavia je športová Scala bez strechy, ktorú si však nekúpiš
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/wild-open-and-carefree-the-skoda-slavia-is-the-seventh-student-concept-car/" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">skoda-storyboard.com</a>
TECH ŠKODA
Uložiť Uložené

Opäť platí, že študentský výtvor sa sériovo vyrábať nebude.

Stalo sa už akousi tradíciou, že študenti Stredného odborného učilištia strojárenského Škoda Auto v Mladej Boleslavi každoročne vyrábajú vlastný automobilový výtvor. Inak tomu nie je ani v roku 2020. Tento rok vytvorili kabriolet. Nesie názov Slavia a odkazovať má na 125 rokov histórie značky – v roku 1895 Václav Laurin a Václav Klement založili firmu na výrobu bicyklov, neskôr motocyklov a automobilov.

Ako základ pre najnovší výtvor poslúžil model Scala, čo naznačuje najmä čelná maska s LED-kovými svetlami. Zvyšné časti karosérie sú kompletne prepracované a prispôsobené tomu, aby vozidlo bez strechy nestratilo tuhosť – karoséria bola vystužená v oblasti podlahy a zadné dvere zavarili. Pre zlepšenie aerodynamiky študenti vytvorili špeciálny kryt pre zadné partie, ktoré napokon zakončuje decentný spojler. 

Škdoa Slavia
Zdroj: www.skoda-storyboard.com

Inšpiráciu pre študentský počin môžeme hľadať v pretekárskom modeli Škoda 1100 OHC z roku 1957. Nielen preto je Slavia značne športovo ladená – 20” disky pochádzajú s veľkého Kodiaqu RS, brzdový systém si prepožičala z novej Octavie RS, no a väčších zmien sa dočkal aj výfukový systém.

Odporúčané
400 koní, ultra-luxus a kontroverzný dizajn. Je nová 7-čka najlepšia limuzína na našom trhu? 400 koní, ultra-luxus a kontroverzný dizajn. Je nová 7-čka najlepšia limuzína na našom trhu? 29. júna 2020, 14:21

Slavia napokon dostala efektné exteriérové podsvietenie prahov a perleťový lak Crystal Blue. Do kokpitu vložili športové sedačky Sparco v perforovanej koži, 2-ramenný volant z novej Octavie a dodatočnú audio sústavu. Okrem hŕstky ozdobných detailov je však palubná doska identická so sériovou Scalou.  

O pohon študentského počinu s rozmermi 4 362 x 1 793 x 1 410 milimetrov sa stará konvenčná technika – benzínový štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW / 150 koní. Sila je prenášaná výhradne na predné kolesá prostredníctvom 7-stupňovej automatickej prevodovky DSG. Zo sériového modelu pochádzajú obe nápravy, riadenie aj celá elektronika. Vďaka tomu, že Scala zhodila strechu a pišla o zadné sedačky, váži Slavia len 1 210 kilogramov.

Škdoa Slavia
Zdroj: www.skoda-storyboard.com

Otvorený spider vznikol pod taktovkou študentského projektu, ktorý tvorilo 31 žiakov. Tí sa podieľali na návrhu a celej výrobe úplne sami, len s dohľadom pedagógov a technikov automobilky Škoda Auto. Ako je už pri obdobných výtvoroch zvykom, aj v tomto prípade platí, že Škoda Slavia sa sériovo vyrábať a ani predávať nebude. To, či je to škoda nechávame posúdiť na tebe.

Domov
Zdieľať
Diskusia