Opäť platí, že študentský výtvor sa sériovo vyrábať nebude.
Stalo sa už akousi tradíciou, že študenti Stredného odborného učilištia strojárenského Škoda Auto v Mladej Boleslavi každoročne vyrábajú vlastný automobilový výtvor. Inak tomu nie je ani v roku 2020. Tento rok vytvorili kabriolet. Nesie názov Slavia a odkazovať má na 125 rokov histórie značky – v roku 1895 Václav Laurin a Václav Klement založili firmu na výrobu bicyklov, neskôr motocyklov a automobilov.
Ako základ pre najnovší výtvor poslúžil model Scala, čo naznačuje najmä čelná maska s LED-kovými svetlami. Zvyšné časti karosérie sú kompletne prepracované a prispôsobené tomu, aby vozidlo bez strechy nestratilo tuhosť – karoséria bola vystužená v oblasti podlahy a zadné dvere zavarili. Pre zlepšenie aerodynamiky študenti vytvorili špeciálny kryt pre zadné partie, ktoré napokon zakončuje decentný spojler.
Inšpiráciu pre študentský počin môžeme hľadať v pretekárskom modeli Škoda 1100 OHC z roku 1957. Nielen preto je Slavia značne športovo ladená – 20” disky pochádzajú s veľkého Kodiaqu RS, brzdový systém si prepožičala z novej Octavie RS, no a väčších zmien sa dočkal aj výfukový systém.
Slavia napokon dostala efektné exteriérové podsvietenie prahov a perleťový lak Crystal Blue. Do kokpitu vložili športové sedačky Sparco v perforovanej koži, 2-ramenný volant z novej Octavie a dodatočnú audio sústavu. Okrem hŕstky ozdobných detailov je však palubná doska identická so sériovou Scalou.
O pohon študentského počinu s rozmermi 4 362 x 1 793 x 1 410 milimetrov sa stará konvenčná technika – benzínový štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW / 150 koní. Sila je prenášaná výhradne na predné kolesá prostredníctvom 7-stupňovej automatickej prevodovky DSG. Zo sériového modelu pochádzajú obe nápravy, riadenie aj celá elektronika. Vďaka tomu, že Scala zhodila strechu a pišla o zadné sedačky, váži Slavia len 1 210 kilogramov.
Otvorený spider vznikol pod taktovkou študentského projektu, ktorý tvorilo 31 žiakov. Tí sa podieľali na návrhu a celej výrobe úplne sami, len s dohľadom pedagógov a technikov automobilky Škoda Auto. Ako je už pri obdobných výtvoroch zvykom, aj v tomto prípade platí, že Škoda Slavia sa sériovo vyrábať a ani predávať nebude. To, či je to škoda nechávame posúdiť na tebe.