GTA a GTAm odkazujú na slávnu históriu.
Aj napriek tomu, že značka Alfa Romeo nepatrí momentálne k tým najúspešnejším a ani po stránke spoľahlivosti nemá zďaleka najlepšiu povesť, model Giulia QV je jeden z najlepších počinov vo svojej triede. Žiaľ, dopyt tomu veľmi nenasvedčuje a Taliani preto stále riešia existenčné problémy. Ktovie, ako by to vyzeralo, keby aj Alfa pristúpila na SUV trend a ich Stelvio by predstavili v čase, keď svetu ukázali Giulia. Možno by stihli nastúpiť na rozbehnutý vlak lepšie a dnes by bola ich situácia úplne iná.
Tak či onak, pokiaľ sa povie Alfa Romeo, číslom jeden v týchto dňoch je špeciálna edícia športovej Giulie QV. Tá sa ukázala hneď v dvoch vyhotoveniach – GTA a GTAm, teda Gran Turismo Alleggerita (odľahčené Gran Turismo) a napokon v ešte brutálnejšom balení s dodatkom Modificata. I keď ide skutočne o úžasné kúsky, paradoxne viac sa do povedomia dostali najmä skrz svoju astronomickú cenovku. Poďme ale pekne poporiadku.
Giualiu v GTA verziách rozoznáš podľa masívneho bodykitu – agresívne nárazníky s prvkami aktívnej aerodynamiky, nafúknuté a rozšírené blatníky (+ 50 mm), centrálna dvojica titánových koncoviek výfuku z dielne Akapovič či obrovské zadné krídlo. Prehliadnuť nemožno ani 20" disky a obrovské karbón-keramické brzdy. Variant GTAm dokonca nedisponuje zadným radom sedadiel, keďže miesto nich si miesto našiel ochranný rám a ukotvenie pretekárskych pásov predných sedadiel Sabelt.