Cena začína na 40-tisíc amerických dolároch.
Dlho očakávané vozidlo s názvom Tesla Cybertruck bolo predmetom diskusií automobilových nadšencov už od roku 2012, kedy Elon Musk vôbec prvýkrát oznámil, že spoločnosť pracuje na plne elektrickom pickupe. Novinky sme sa dočkali po siedmich rokoch v plnej kráse.
Ako informuje portál The Verge, Cybertruck bol predstavený včera v Los Angeles o ôsmej večer miestneho času. Vozidlo bude dostupné v troch rôznych verziách: RWD, AWD s dvomi motormi a AWD s tromi motormi.
Variant so zadným náhonom disponuje dojazdom vyše 400 km a zrýchlením okolo 6,6 sekundy na 100 km/h s maximálnou rýchlosťou 177 km/h. Dvojmotorová verzia sa pýši dojazdom 480 km, so zrýchlením menej ako 5 sekúnd a s maximálkou na úrovni 193 km/h. Čo sa týka najvýkonnejšej verzie s tromi motormi, tá má mať dojazd až 800 km, stovku pokorí za niečo viac ako 3 sekundy a dokáže ísť aj rýchlosťou 203 km/h.
Americká spoločnosť sa opäť môže pochváliť skutočne unikátnym dizajnom, ktorý skôr ako pickup pripomína nejaké obrnené či mimozemské vozidlo. V prednej časti hranatej nefarbenej karosérie nájdeš obrovské LED svetlo v tenučkom pásiku. Skvostné sú najmä časti z ocele Ultra-Hard 30X Cold-Rolled.
Exteriér cyberpunkovej novinky má byť omnoho odolnejší než sme zvyknutí u bežných áut či u samotných Tesla vozidiel. Nerezová oceľ má zabrániť poškodeniu a pri výstrele zo zbrane s 9 mm nábojmi je vraj komplet nepriestrelná.
Rovnako odolné by malo byť aj sklo, aj napriek tomu, že pri prezentácii sa sklo na dverách pri teste rozbilo oceľovou guľou. A to hneď dvakrát. Musk však na tento trapas vtipne zareagoval spôsobom, že guľa aspon neprešla skrz.
Elon Musk accidentally broke the Tesla Cybertruck's windows in its debut. https://t.co/rdOPBM304P pic.twitter.com/PKzyAXYYsC
— Complex (@Complex) November 22, 2019
Okrem samotného vozidla Musk na včerajšej udalosti predstavil aj štvorkolku s podobným cyberpunkovým dizajnom, ktorá sa dá navyše odparkovať na zadnú časť vozidla. Z kufra sa totiž dokáže vysunúť tzv. rampa na plynulý prechod. Štvorkolka by sa mala dať nabíjať zo samotnej kabíny vozidla.
Spomínaný transformujúci kufor vie okrem rampy ponúknuť aj kempovaciu plochu. Batožinových priestor disponuje objemom o veľkosti 2 800 litrov. Nechýba tiež rýchle nabíjanie s nabíjacím výkonom 250 kW.
Čo sa interiéru týka, ide o pomerne minimalistický dizajn. Opäť dominujú ostré hrany, volant pripomínajúci hernú konzolu a opäť obrazovka v strede palubnej dosky, ako sme u Tesly zvyknutí. Najlacnejšia verzia sa bude predávať za 39 900 dolárov, najdrahšia za 69 900 dolárov a na trh by sa vozidlo malo dostať niekedy behom roku 2021.