Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Pondelok 16. 9. 2019 meniny má Ľudomila

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Refresher - Rozhovory
1
Vladimír Mičuda
4. september 2019, 15:04

Vlado Voštinár: Zavolali sme do Inkognita pornoherečku, ľudia sa sťažovali. Tvárili sa, že filmy pre dospelých neexistujú

Keď som si pozrel pár videí niektorých youtuberov, zamyslel som sa nad tým, pre koho to robia. Väčšina tvorby sa mi zdala byť veľmi infantilná, hovorí moderátor.

Vladimír Mičuda
4. september 2019, 15:04
Vlado Voštinár: Zavolali sme do Inkognita pornoherečku, ľudia sa sťažovali. Tvárili sa, že filmy pre dospelých neexistujú
Zdroj: Michal Dubovan/REFRESHER
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Vlado Voštinár je moderátor, ktorý je jednou z hlavných tvárí televízie JOJ. Ešte predtým pôsobil vo verejnoprávnej STV, tam odštartoval svoju kariéru. „Momentálne nemám potrebu púšťať sa do nových projektov. Mám toho dosť, na trhu nie je formát, do ktorého by som bol použiteľný. Momentálne moderujem relácie, ktoré sú dlhodobo úspešné a teraz robím všetko preto, aby na obrazovke žili, lebo ma to napĺňa a stačí mi to,“ hovorí v rozhovore pre Refresher.

 

Čo sa v rozhovore s televíznym moderátorom dozvieš:
  • Prečo nemá sociálne siete
  • Čo si myslí o tvorbe youtuberov
  • Kto vymýšľa indície v Inkognite
  • Ako tvoria tím, ktorý háda povolania
  • Čo si myslí o memes na adresu Zdenky Studenkovej
  • Prečo nešiel do Markízy
  • Ako sa spätne pozerá na konflikt s Braňom Mojsejom

 

 

Vlado Voštinár:

 

Snažil som sa nájsť vás na sociálnych sieťach.

A čo ste zistili?

 

Nikde som vás nenašiel.

Áno, potom je všetko tak, ako má byť (smiech).

 

Prečo ste si nezaložili verejný profil na Instagrame a na Facebooku?

To, že na sociálnych sieťach nie som, je možno tak trochu vnútorná rebélia. Boj, ktorý, bohužiaľ, prehrávam (smiech).

 

Prehrávajú ho však všetci, vývoj nezastavíš, tak to funguje. Môj argument je, že keďže som nezačal na samom začiatku a nebol som tam ani po tom, čo sociálne siete narástli, tak tam nie som ani teraz. Naozaj nemám potrebu o všetkom informovať ľudí a ukazovať kde som, ako sa stravujem, kedy som sa zobudil a podobne. Je to scestné a márnivé.  Spomienky a zážitky sú pre mňa, fotky sú pre rodinu.

 

Ako to myslíte, že boj prehrávate?

Mám súkromný profil na Facebooku. Všetci mi však vyčítajú, že som na ňom pasívny. A aj som (smiech). Pramení to z toho, o čom som pred pár sekundami rozprával. Profil mi založila dcéra, keď cestovala prvýkrát do USA. Bolo to v roku 2010 a mala pocit, že Facebook je na kontakt s ňou ideálny. Doteraz ho využívam minimálne. 

 

Ani trochu vás neláka povenovať sa sociálnym sieťam? Predsa len, je to jedinečný a promptný spôsob, ako môžete komunikovať s fanúšikmi.

Naozaj nie, asi som stará škola. Rád sa s ľuďmi rozprávam osobne, čo majú nové a podobne. Niekedy sa dokonca pýtam sám seba, prečo sú ľudia ochotní dávať fotky zo súkromia na internet.

 

Dôvod je veľmi jednoduchý. Úspešný influencer si dokáže za jednu fotku zarobiť pokojne aj stovky eur.

O tom som už počul.

 

 

Ani vidina zisku vás neláka? Ste známa osobnosť, pre mnohé spoločnosti by ste boli ideálny na spoluprácu.

Takýmto spôsobom by som sa zrejme ani nevedel „predávať“. Toto fakt nie je o mne. Keď sledujem niektorých youtuberov, príde mi veľmi zvláštne, že prvé, čo spravia na dovolenke, je natočiť sa. Chcú ľuďom ukázať, že sú naozaj tam. Pozrite sa na mňa, vravia v prvých záberoch. Miesto toho, aby si užívali daný moment, danú chvíľu. Uvedomujem si, že si takýmto spôsobom zarábajú. Na druhú stranu, stávajú sa na sebaprezentácii závislí.  Čudné mi príde aj to, že ľudia sa na všetko pozerajú cez telefóny. Prídu na dobrý koncert a pozerajú sa na interpreta cez obrazovku. Je to smiešne. Viem si zarobiť aj inak, nemusím obetovať svoje súkromie.

 

Spomínate youtuberov. Neuvažovali ste nad vlastným kanálom? Je to predsa len video obsah, ktorý vám je blízky, pracujete dlhé roky v televízii.

Mnohí mladí sa od televízie presúvajú na internet, na Youtube. Keď som si pozrel pár videí niektorých youtuberov,  nechápal som.  Rozmýšľal  som sa nad tým, pre koho to robia?  Väčšina tvorby sa mi zdala byť veľmi infantilná.

 

Rozprával som sa o tom aj s režisérmi, s ktorými robím televízne programy, čo na Youtube chýba. Zhodli sme sa na tom, že slovenský Youtube nemá veľa kanálov s kvalitnými, hodnotnými informáciami. Začal som teda premýšľať nad obsahom na internete, ktorý by nebol len pre -násťročných. Už nielen mladí, ale aj starší majú neustále sklonenú hlavu a pozerajú do mobilov. Navyše, všetci starneme. Aj dnešní tínedžeri vyrastú a nebudú chcieť sledovať návody, ako hrať ktorú hru. Je teda  možné, že sa časom na internete s nejakým programom objavím.  Možno to bude aj Youtube, no budem robiť obsah, ktorý ľudí obohatí. Ponúkal by som len kredibilné informácie, aby ľudia mali dôvod sledovať ma. Zatiaľ potichu rozmýšľame nad témou bývania.

 

 Mnohí z nás chodia moderovať aj  zadarmo,  alebo za symbolické honoráre.

 

Sledujete pravidelne nejakého youtubera?

Nie. Nemám dôvod ich sledovať, neviem, čo by som tam „videl“. Na Youtube vyhľadávam predovšetkým humor a hudbu, rôzne talk-show.

 

Čím sa živíte, ako si zarábate na živobytie?

Živí ma televízia a moderovanie na súkromných a spoločenských akciách. Peniaze, ktoré si „vymoderujem“, utápam v tábore pre deti Twistovo. To, čo mi ostane, mám na život. Ja však nevediem extrémne nákladný život.  Nerobím okázalé veci a nemusím nutne zarábať šialené peniaze, aby som si ukojil prehnaný životný štandard.

 

Je pre vás ťažké nájsť si zákazku na moderovanie? Bez sociálnych sietí to môže byť o čosi ťažšie.

Ak je o vás záujem a prepracujete sa na úroveň, kedy o vás agentúry vedia, zákazka si vás nájde.  V drvivej väčšine si ma ľudia zavolajú bez toho, aby som sa musel ponúkať na internete, „neleštím kľučky“. Agentúry ma odporučia klientom a ak tí zhodnotia, že pomer cena a výkon je ideálny, dohodneme sa.

 

Koľko si dokážete zarobiť za jedno moderovanie?

Odvíja sa to od toho, akú má vaša značka hodnotu. A vaša značka je vaše meno, vaša pozícia v mediálnom prostredí a recenzie vašej práce.  Sumy sa teda líšia. Napriek tomu, že je to naša práca, nie sú vždy  za všetkým  len peniaze.  Mnohí z nás chodia moderovať aj  zadarmo,  alebo za symbolické honoráre.  Sú podujatia, na ktorých jednoducho chcem byť bez ohľadu na to, koľko zarobím. Uzavrel by som to tak, že moderátori si pýtajú honoráre v stovkách,  niektorí v tisíckach eur.

 

Spomínali ste tiež, že vás živí televízia. Viete spresniť, aké vysoké sú honoráre napríklad za jeden diel Inkognita? Či už pre vás, alebo pre „hádačov“.

Neviem, aké majú honoráre ostatní moderátori a ani účinkujúci v programoch, ktoré moderujem.  O tomto sa nerozprávame a ani ma to nezaujíma.  Môj honorár by som vám povedať mohol, ale hádam vás nesklamem, keď to neurobím.

 

Inkognito malo istú dobu pauzu, teraz sa vysiela nepretržite už štvrtý rok. Prečo sa relácia vrátila na obrazovky?

Prvá séria bola nesmierne úspešná. To si nemyslím, to je fakt potvrdený číslami. Aj napriek tomu sa relácia z obrazoviek vytratila. Dôvody nepoznám, no podľa môjho názoru sa Inkognito ukončilo predčasne. V roku 2007 sme s prvou sériou začali, v roku 2011  skončili. O štyri roky na to, v roku 2015, sa Inkognito vrátilo a relácia funguje dodnes. 

 

Prekvapilo vás to?

Áno, veľmi príjemne.  I keď jedným dychom dodávam, že som úspech trochu očakával.  Vo vnútri som bol presvedčený, že ak vyberieme dobrý panel, dobrých „hádačov“, ľudia si k nám cestu nájdu.

 

Panel?

Inkognito je panelová šou.  Stabilná scéna, v nej moderátor, oproti nemu  účinkujúci. V našom žargóne sa takýmto programom hovorí „panelový“. 

 

Ktorý z hádačov je najvtipnejší?

Nedá sa to takto konkretizovať. Samozrejme, ľudia by si dokázali hneď spraviť rebríček. Ja to zámerne nerobím, skôr ich posudzujem ako „bunku“.

 

 Ľudia niekedy nechcú veriť, že to tí naši hádači dokážu uhádnuť tak rýchlo, že sú takí dobrí.

 

Podľa čoho tvoríte bunku?

Zostava je so mnou komunikovaná len na veľmi plytkej úrovni, pýtajú sa ma na názor. Je to robota producentov a režiséra. Snažia sa vyberať zostavu, ktorá spolu „ladí“. Zámerne vyberajú hádačov s rôznym typom humoru, ktorí vedia osloviť rôzne cieľovky, aby sa pred televízorom zabavil každý. Sedí tam preto Zdenka Studenková, Marcel Forgáč, Marián Čekovský,  Mišo Hudák a mnohí ďalší. Avšak ako vravím, najdôležitejšie je to, aby si rozumeli a dopĺňali sa. Preto sa podľa mňa ani nedá posúdiť, kto je najvtipnejší, navzájom si totiž nahrávajú.

 

Je na Inkognite komparz?

Áno, zhruba 120 ľudí.

 

 

Chodí pred nimi producent a hovorí im, kedy sa majú smiať?

Nebláznite (smiech).  Komparz dotvára atmosféru a ja im  pred začiatkom relácie vysvetlím, prečo tam vlastne sú, mentálne sa ich snažím pripraviť na to, čo ich čaká. Spolu sa dáme do veselého stavu a ide sa na to. Inkognito sa nakrúca celý deň a nie je jednoduché sa celý deň  smiať a tlieskať. 

 

Bežný divák sa dostane do publika len veľmi ťažko, väčšinou cez výherné lístky a tých je len pár. Komparz máme preto, že Inkognito sa nahráva v televíznych štúdiách na Kolibe a nie je  čas na to, aby SBS  každého jedného detailne kontrolovali, či nemajú pri sebe niečo, čo by nemali a mať a tak. Bezpečnosť a schopnosť byť celý deň správne naladení sú veľmi dôležité. Takto k nám chodia preverení ľudia.

 

Nekážete im teda, kedy sa majú smiať?

Nie, to nie. Máme ich tam preto, aby nám niekto zatlieskal, zasmial sa, aby sa vytvorila prirodzená atmosféra. To by ani nefungovalo, ak by sme im niečo prikazovali.

 

Prečo?

Nebolo by to autentické.

 

Už viackrát ste sa vyjadrili, že hádači nevedia dopredu správnu odpoveď. Občas to však tak nevyzerá.

To by sme šli proti sebe. Ľudia niekedy nechcú veriť, že to tí naši hádači dokážu uhádnuť tak rýchlo, že sú takí dobrí. Spolu s producentom vymýšľame indície. Snažíme sa vymyslieť také  50 na 50 – teda aby neboli príliš jednoduché, no zároveň aby mali hádači šancu. Nesmie to byť nič prvoplánové.  Niečo, že by hodinár dostal indíciu „ručičky“.  To by uhádli  za sekundu. Ale zároveň  by sme bez problémov vedeli vymyslieť indície, s ktorými by sme odstrelili hádačov na jednu ranu.  Neuhádli by takmer nič, a to samozrejme  nie je cieľ.  

 

Hádači sledujú pohyby očí, pohyby rúk, sledujú úplne všetko, sú jednoducho dobrí, dávame si preto záležať a indície si vždy poriadne premyslíme.  Ak hosťa uhádnu príliš rýchlo, vtedy mi to je trochu ľúto.  Niekedy totiž prídu z veľkej diaľky a nestihnú si to poriadne užiť a posedieť s nami v štúdiu.  Ale aj o tom je Inkognito.  Tajného hosťa hádači takisto nepoznajú a všetci sú požiadaní, aby s nikým o tom, že idú do Inkognita, nehovorili.

 

V šou máte zaujímavé povolania, no za hranu veľmi nechodíte,..

...viem, na čo narážate. V minulosti sme mali pornoherečku.  Čo my sme si za to  vypočuli od ľudí, to by ste neverili.

 

 Takáto zábava je voči Zdenke nefér. Na Slovensku existuje veľa iných objektov, z ktorých by si ľudia mohli a mali robiť srandu. A právom.

 

Pornoherečka však už dávno nie je zamestnanie, ktoré je za hranou.

Exkluzívny obsah pre predplatiteľov REFRESHER+
od 2,50 € na mesiac
PREDPLATIŤ
Máš už predplatené? Prihlásiť sa
PREČO SI PREDPLATIŤ?

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Čo si myslí o vtipoch o Zdene Studenkovej
  • ako po čase hodnotí konflikt s Braňom Mojsejom
  • Koľko ľudí sa hlási do Inkognita či Nového bývania
  • Prečo neprešiel do Markízy, aj keď mal ponuky
  • Kto je dnešný slovenský televízny divák
  • Čo si myslí o kauze detského tábora Chachaland, keďže sám šéfuje táboru pre deti

Náhľadový obrázok: Michal Dubovan/REFRESHER Tagy: joj, inkognito, Vladimír Voštinár
Ohodnoť článok
11
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.