Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 25. 4. 2019 meniny má Marek

hľadaj na refresheri

Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Hudba - Zahraničná
3
Viktor Kniš
10. február 2019, 12:20

Fyre Festival: Katastrofa za 100 miliónov, ktorú propagovali svetové modelky a konať sa mal na ostrove Pabla Escobara

Mal to byť najluxusnejší festival v histórii. Konať sa mal na ostrove Pabla Escobara a promovali ho najväčšie hviezdy na svete. Nikdy sa neudial a dnes sa na ňom baví celý svet.

Viktor Kniš
10. február 2019, 12:20
Fyre Festival: Katastrofa za 100 miliónov, ktorú propagovali svetové modelky a konať sa mal na ostrove Pabla Escobara
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
3
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Všetko sa to začalo ešte v závere roku 2016, keď sa stretli cesty pochybného podnikateľa Billyho a skoro úspešného amerického rapera Ja Rule. Ich spolupráca sa oficiálne začala s víziou rozbehnúť aplikáciu, ktorá mala byť taký Uber pre hudobný priemysel. Promotér by si jednoducho vybral interpreta podľa rozpočtu a rezeroval ho na svoju akciu.

 

Táto platforma mala niesť názov Fyre music a obaja majitelia v nej videli obrovský potenciál. Malo to však háčik, potrebovali rozšíriť povedomie o tomto projekte do celého sveta. A tak vznikol nápad zorganizovať festival s rovnomenným názvom, ktorý sa však nebude dať porovnávať so žiadnou hudobnou akciou pod holým nebom. 

 

Mal byť určený pre bohatých ľudí, oplývať luxusom a prítomnosť najznámejších celebrít zo sveta hudby a modelingu mala spôsobiť záujem, resp. skôr závisť všetkých, ktorí sa nemôžu zúčastniť. Tento na prvý pohľad dobrý nápad však od úplného začiatku nestál na pevných základoch, zlyhali samotní organizátori a prakticky všetky ľudské zdroje, ktoré sa na realizácii od začiatku podieľali. 

 

O Fyre Festivale už vznikli aj dva dokumentárne filmy, jeden nájdeš na Netflixe a druhý na Hulu. Cieľ oboch je však rovnaký. Reálne verejnosti ukázať, čo všetko sa počas dlhých mesiacov dialo, ako prebiehal celý proces, kto a v akých momentoch zlyhal, kto je všetkému na vine. My sme sa rozhodli na tento prípad a celkovo Billyho životný príbeh pozrieť bližšie, takže budeš mať kompletný prehľad o celej problematike.

 

V článku sa dozvieš: 

  • Kto je Billy McFarland a aké boli jeho aktivity
  • Na čom stroskotal Fyre Festival 

  • Aké celebrity v ňom boli angažované
  • Koľko to celé stálo
  • Čo čaká Billyho v budúcnosti
  • V čom sa môžeš od Billyho poučiť

 

Fyre Festival nebol prvý Billyho podvod

O Billym sa už prakticky od jeho trinástich rokov vedelo, že je to malý génius s biznisovým zmýšľaním. V tom čase totiž vyvinul prvú aplikáciu slúžiacu na to, aby spájala webových dizajnérov a zákazníkov, ktorí potrebovali ich služby. Pár mesiacov ešte študoval počítačové inžinierstvo na  vysokej škole, veľmi rýchlo však pochopil, že takto nezbohatne. 

 

Po prvom roku založil projekt Spling – platformu pripomínajúcu Google+, ktorej cieľom bolo vytvoriť sociálnu sieť na princípe záujmových okruhov. Podľa crowdfundingovej stránky crunchbase.com sa podarilo mladému podnikateľovi vyzbierať až 475-tisíc dolárov. Ďalšie zdroje ešte hovoria aj o investičnej firme, kvôli ktorej sa dokonca Billy presťahoval do Philadelphie. 

 

Projekt však nestál na pevných základoch a v roku 2013 sa mladý podnikateľ presunul k realizácii ďalšej myšlienky, ktorá bola v skutočnosti vzdušným zámkom. 

 

Fyre Festival: Katastrofa za stovky miliónov, za ktorou stojí profesionálny podvodník


Fyre Festival nebol ani druhý Billyho podvod

Magnises bola spoločnosť poskytujúca špeciálne kreditné karty a cielila na bohatých mileniálov. Hlavným motívom bolo vybudovať pocit prestíže a jedinečnosti, takže karty boli z matného ťažkého kovu. Aj keď to celé vyzeralo neuveriteľne luxusne, v skutočnosti zamestnanci spoločnosti len prehodili magnetický pásik z obyčajnej plastovej karty na Magnises kartu.

 

Za poplatok 250 dolárov mesačne ponúkala kreditka majiteľom členské výhody, slúžila ako vstupenka na prestížne párty, ponúkala prístup na exkluzívne miesta, umožňovala nákup špeciálnych vstupeniek na hudobné či športové udalosti a jednoducho mala navodiť pocit, že ak ju vlastníš, si niečo viac. Dokonca si mohli členovia vďaka karte požičať drahé automobily Tesla.

 

Ani jeden z dokumentárnych filmov nevysvetlil, čo sa s Magnises stalo, no podľa aktuálnych informácií mali zákazníci problém s benefitmi, vstupenkami, celkovým používaním platobnej karty a postupne prestalo fungovať aj luxusné sídlo. Podľa portálu bloomberg.com tento Billyho projekt síce nevyhasol teatrálne ako Fyre Festival, no už na začiatku bol odsúdený na neúspech. 

 

Fyre Festival: Katastrofa za stovky miliónov, za ktorou stojí profesionálny podvodník


Osudné stretnutie s raperom Ja Rule

Kto vie, ako by pomýlený biznismen Billy McFarland dopadol, keby nestretol podobne šialeného Ja Rule. Ten bol vždy zvyšku kolegov na smiech, no reputáciu si spečatil až osudným stretnutím s Billym. Dvojica najprv vymyslela aplikáciu Fyre music slúžiacu na rezervovanie umelcov. Tá však potrebovala propagáciu. 

 

Fyre Festival: Katastrofa za stovky miliónov, za ktorou stojí profesionálny podvodník

 

Billy si preto ešte v roku 2016 prenajal ostrov Norman's Cay, o ktorom sa vedelo, že bol v minulosti útočiskom pre členov kartelu Medellín. Aktuálni majitelia mu dovolili zorganizovať na ňom festival pod podmienkou, že nebude na propagáciu využívať meno Pabla Escobara, na čo najprv chorobný klamár Billy pristúpil. A bolo na čase rozbehnúť poriadny rozruch. 

 

12. decembra 2016 pricestovali na toto miesto v rovnakú chvíľu svetovo najznámejšie modelky a ďalší influenceri, ktorým Fyre Festival zaplatil za propagáciu. Spoločne natočili reklamný spot a na svoje instagramové profily pridali zopár fotografií z nádherného ostrova. Bella Hadid, Kendall Jenner ani Emily Ratajkowski však ešte netušili, že sú len obeťou blázna a túto spoluprácu ešte budú ľutovať. 

 

 

Promo video malo len jeden účel, vyraziť všetkým dych. Sľubovalo fascinujúci hudobný festival, dva nezabudnuteľné víkendy na hranici nemožného, najlepšie umenie, jedlo, dobrodružstvo a, samozrejme, aj prítomnosť najznámejších celebrít na svete. 

 

Dôležitý je moment v 47. sekunde, kedy Billy porušil dohodu s majiteľmi festivalu a na propagáciu použil meno Pablo Escobar. A to bola vlastne jediná pravdivá informácia, ktorá sa do necelých dvoch minút dostala. 

 

Fyre Festival: Katastrofa za stovky miliónov, za ktorou stojí profesionálny podvodník

 

Podľa výpovedí organizačného tímu už v tomto momente bolo mnohým jasné, že splniť všetky sľuby z vizuálu bude pravdepodobne nereálne. Na realizáciu mali len pol roka, všetky hmatateľné podklady nevyzerali realisticky a každý, kto mal dočinenia s produkciu udalosti pre 10-tisíc ľudí vedel, že to ani zďaleka nie je len o postavení pódia a bookovaní interpretov. 

 

Všetko však z vonku vyzeralo viac než dobre, sociálne siete zrazu zaplavili stovky oranžových dlaždíc na profiloch celebrít a mohol sa začať predaj lístkov. Ich cena sa spoločne s luxusným ubytovaním pohybovala od 500 až po niekoľko desiatok tisíc dolárov, záujem bol obrovský a priamou úmerou s počtom návštevníkov stúpali aj problémy.

 

Ako prepraviť, nasýtiť a zabaviť toľko ľudí na opustenom ostrove? Ako im zabezpečiť lekársku pomoc a všetky nevyhnutné služby, čisté toalety, čerstvú pitnú vodu, bezpečnosť a pohodlie? Ani na jednu z týchto otázok nemal v čase predaja lístkov Billy odpoveď.

 

Takto vyzerali skice, na základe ktorých predával Fyre Festival lístky za neuveriteľných 400-tisíc dolárov.

Fyre Festival: Katastrofa za stovky miliónov, za ktorou stojí profesionálny podvodníkFyre Festival: Katastrofa za stovky miliónov, za ktorou stojí profesionálny podvodník

Prvé problémy

Billy porušil dohodu so súkromným ostrovom a majitelia mu zakázali organizovať na ňom festival. Ako náhradu našli náhodnú časť iného bahamského ostrova, ktorý však ani zďaleka nevyzeral ako to nádherné a človekom nedotknuté panenské miesto na propagačnom videu. Nekonala sa biela pláž, azúrové more, palmy ani morské prasiatka, no aj napriek tomu organizátori zahmlievali fakty a zlyhanie zakryli. 

 

Postupne sa zistilo, že absolútne nereálna je aj realizácia luxusných stanov, za ktoré však už ľudia zaplatili. Billy nebol pripravený ani z hľadiska ľudských zdrojov, so stavbou náhradných lacných napodobenín mu museli pomáhať miestni robotníci a aj keď už celý tím vedel, že sa blíži katastrofa, nikto nedal verejnosti ani náznak. 

  

Na obrázku vľavo je pôvodný sľubovaný súkromný ostrov Pabla Escobara. Na druhom je alternatíva, ktorú našiel Billy, keď porušil podmienky. 

NAČÍTAŤ CELÝ ČLÁNOK BEZPLATNE
Podpor tvorbu kvalitného obsahu
Roky tvoríme kvalitné autorské články, ktoré nikde inde nenájdeš. Ak chceš viac takýchto článkov, predplať si REFRESHER+ a dostaneš ďalšie výhody.
CHCEM PODPORIŤ

Fyre Festival: Katastrofa za stovky miliónov, za ktorou stojí profesionálny podvodník


Odkiaľ mal pochybný podnikateľ peniaze a koľko to celé stálo? 

Billy sa spoliehal v prvom rade na investorov, ktorým vždy ukazoval poupravené reporty, aby z nich dostal čo najviac peňazí. Influenceri ako Kendall Jenner si prišli na viac ako 250-tisíc dolárov za jeden príspevok na Instagrame a účasť vo videu, jachta pre Blink-182 stála 160-tisíc dolárov. Náklady na stanové mestečko boli približne 500-tisíc, k tomu však musíme pripočítať ešte 260-tisíc za koberce a 18-tisíc za deky.

 

Poďme ale k vážnejším číslam. Pôvodný rozpočet na občerstvenie podľa sľubov vo videu by činil 6 miliónov, bol preto zredukovaný na šestinu. Postavenie adekvátneho pódia so všetkou technikou sa odhadovalo na 12 miliónov. Samotný line-up mal hodnotu niekoľkých desiatok miliónov dolárov a aj keď tieto náklady vyzerajú hrozivo, na festivale ešte stále nikto nerátal s neobmedzenou dodávkou čistej vody. 

 

Väčšinu nákladov pokryli investori, ktorým Billy klamal. Keď peniaze došli, taktizoval, nechal ľudí dobíjať si festivalové náramky týždne pred festivalom. Síce nepoznáme celkové náklady, súd však konštatuje, že Fyre Festival spôsobil škody vo výške viac ako 100 miliónov dolárov, do ktorých sa ešte ráta aj celková suma za predané lístky. 

 

Podľa dostupných informácií portálu Dailymail zo spisov pri obvinení v roku 2016 a 2017 vyzbieral Billy od viac ako 100 investorov okolo 25 miliónov dolárov len vďaka tomu, že ich klamal číslami. 

 

Tieto dokumenty vytvoril Billy pre investorov, aby deklaroval, že Fyre Festival je na tom veľmi dobre a darí sa mu. Okrem týchto zavádzajúcich čísel, v rámci ktorých dokonca tvrdí, že vlastní spomínaný ostrov Pabla Escobara, ešte podnikateľ tvrdil, že má 2,5 milióna v akciách Facebooku. V skutočnosti to však bolo 1500 dolárov. 

Fyre Festival: Katastrofa za stovky miliónov, za ktorou stojí profesionálny podvodník

Fyre Festival: Katastrofa za stovky miliónov, za ktorou stojí profesionálny podvodník

Fyre Festival v plnej kráse

Organizátori počas celých príprav ani raz nemysleli na to, čo bude s ich udalosťou, keď sa počasie rozhodne vzdorovať. Stalo sa to presne deň pred tým, ako sa mali otvoriť brány a odhaliť katastrofický scenár, ktorý napísal sám život a chorobný klamár Billy. Prakticky všetko, čo na kolene produkčný tím vytvoril, bolo zničené. Ešteže toho až tak veľa nebolo.

 

Najsmutnejšie na tom všetkom je, že tisícky ľudí museli na všetko prísť sami a nikto ich vopred neupozornil. Už pár hodín po príchode bolo všetkým jasné, že išlo o podvod. Všetci vystupujúci interpreti zrušili koncerty a internet začal šalieť znovu. 

 

Fyre Festival: Katastrofa za stovky miliónov, za ktorou stojí profesionálny podvodník

 

Verejnosť sa rozdelila na dva tábory, jedna skupina s obeťami súcitila, druhá si z nich intenzívne uťahovala. Sviatok pod holým nebom pre bohatých mileniálov sa zmenil nielen na nočnú moru, ale aj malú lekciu sociálnych sietí. 

 

Pre tých, ktorí ešte predsa len dúfali, že oklamaní neboli, ešte prišiel ďalší moment uvedomenia, keď obrovský kamión doviezol stovky kufrov, vyložil ich na kopu a odišiel. Návštevníci si v tme medzi zvyškom čiernych batožín museli nájsť tú svoju. Posledným klincom do rakvy bola táto už ikonická fotografia občerstvenia. 

 Fyre Festival: Katastrofa za stovky miliónov, za ktorou stojí profesionálny podvodník


Ospravedl... 

Nie. V skutočnosti sa nikto nikdy podvedeným účastníkom neospravedlnil. Raper Ja Rule vyriešil celú situáciu na Twitteri pár vetami, v rámci ktorých padlo aj: „it was NOT A SCAM" and "this is NOT MY FAULT“. PR oddelenie festivalu ešte počas prvého večera pridalo príspevok, v ktorom deklaruje, že komplexný sľubovaný zážitok nemohol byť návštevníkom ostrova poskytnutý kvôli okolnostiam, aké nemal organizačný tím moc ovplyvniť

 

Ďalej sa v oficiálnej správe píše o tom, že sa intenzívne pracuje na tom, aby boli všetci bezpečne dopravení naspäť na pevninu. Kompetentní žiadali zachovanie pokoja, trpezlivosť a spoluprácu.

 

Najúsmevnejšia je skutočnosť, že poškodení dostali na výber medzi stopercentnou refundáciou lístkov alebo VIP vstupenkami na nasledujúci ročník Fyre Festivalu. Nuž, v tomto momente už pravdepodobne každý samozvaný psychológ dokázal Billymu určiť aspoň pár diagnóz. 
Fyre Festival: Katastrofa za stovky miliónov, za ktorou stojí profesionálny podvodník

Fyre Festival nebol Billyho posledný podvod

Niekto by mohol povedať, že bol Billy McFarland géniom. Väčšia je však pravdepodobnosť, že mal vážne problémy. Po katastrofe na náhradnom ostrove pre luxusný festival bol Billy najprv zadržaný, no ešte poslednýkrát sa dostal vďaka kaucii na slobodu. 

 

Opäť si užíval drahé bývanie, ktoré si mohol dovoliť, keďže zapracoval na poslednom skutočnom podvode. Využil zoznam e-mailových adries z Fyre Media, aby bohatým deckám rozosielal podozrivé ponuky na exkluzívne vstupenky, ktoré sa často vôbec nedali zohnať. Alebo ani neexistovali.

 

Fyre Festival: Katastrofa za stovky miliónov, za ktorou stojí profesionálny podvodník

 

Netrvalo však dlho a systematickosť tohto už na prvý pohľad veľmi primitívneho nápadu doviedla vyšetrovateľov k jedinému menu. Podvodník sa ešte pokúsil zachrániť situáciu tým, že sa označil za bipolárneho, no od 11. októbra 2018 je právoplatne odsúdeným zločincom a vo federálnej väznici si odsedí 6 rokov natvrdo.

 

Musí ešte zaplatiť desiatky miliónov dolárov investorom a z dlhov sa už pravdepodobne nevyhrabe nikdy. Aj keď, ktovie, aké biznisové modely vymyslí za mrežami. 


Poučiť sa môžeme všetci

Celá táto myšlienka vznikla aj kvôli tomu, že sociálne siete v súčasnosti umožňujú užívateľom a obzvlášť známym osobnostiam s obrovským zásahom vytvoriť bublinu, ktorá v skutočnosti vôbec nemusí existovať. Influenceri by si mali odteraz dávať obzvlášť pozor na to, čo rozširujú a ich sledovatelia zasa filtrovať extrémy. 

 

Všetky modelky sa za spoluprácu s Fyre Festivalom ospravedlnili. Aj keď boli len nástrojom na oklamanie verejnosti, ak by si ich manažmenty vopred zistili skutočnosti okolo Billyho podnikania, Splingu alebo Magnises, mohli katastrofe predísť. Minimálne je však tento prípad veľkým výkričníkom do budúcnosti. 

 

Apelovať sa však musí aj na konzumentov tohto obsahu. Aj keď je to klišovitý gýč, never všetkému, čo vidíš na sociálnych sieťach. Ak je to pekné, niekto za to dostal zaplatené, robí to len preto, aby na tom zbohatol. Veľa influencerov síce pochybné spolupráce odmieta, no každý má svoju cenu a v prípade svetových modeliek ju už dokážeme vďaka Fyre Festivalu vyčísliť. 

 

Fyre Festival: Katastrofa za stovky miliónov, za ktorou stojí profesionálny podvodník

 

Ak ťa príbeh pomýleného biznismena zaujal, určite nevynechaj ani spomínané dokumentárne filmy. V tom od Netflixu nájdeš vyjadrenia organizačných tímov, poškodených návštevníkov aj obyvateľov ostrova, ktorí do dnešného dňa nedostali zaplatené. Druhý dokument od Hulu dokonca zaplatil samotnému Billymu, aby sa k celej situácii ešte raz vyjadril.

Pridaj sa k tým, ktorí nas podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
9
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.