Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 16. 1. 2021 meniny má Kristína

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
11. január 2019, 18:23

Najúspešnejšie desaťvalcové Lambo v histórii prešlo veľkou modernizáciou. Čím zaujme?

Niekdajšie "baby-Lambo" značne pritvrdilo.

Martin Mičuda
11. január 2019, 18:23
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Najúspešnejšie desaťvalcové Lambo v histórii prešlo veľkou modernizáciou. Čím zaujme?
Zdroj: lamborghini.com

I keď Lamborghini momentálne tlačí na Urus, do ktorého vkladá nemalé šance, zďaleka nezabúda na tradičné piliére značky. Po nedávnom facelifte koncernového Audi R8 tak  spoznávame modernizovaný Huracán. Ten sa už po pár rokoch na trhu stal vôbec najpredávanejším desťavalcovým modelom v histórii, nemožno sa preto čudovať, že jeho facelift bol dlho očakávaný.

 

Ako prvé tu máme samotné označenie – v oficiálnom znení sa z názvoslovia vyraďuje spleť písmen a čísiel, z ktorých sa dalo doposiaľ veľa vyčítať (LP610-4 a pod.). Novinka totiž nesie nový názov Huracán EVO. Už na prvý pohľad je možné badať značne prepracovaný bodykit, ktorý nielen vyznieva podstatne modernejšie, ale hlavne automobilka vyzdvihuje jeho výbornú funkčnosť – účinnosť aerodynamiky je údajne až 5-krát lepšia ako doteraz.

 

Najúspešnejšie desaťvalcové Lambo v histórí prešlo rozsiahlejšou modernizáciou. Čím zaujme?
Najúspešnejšie desaťvalcové Lambo v histórí prešlo rozsiahlejšou modernizáciou. Čím zaujme? Zdroj: media.lamborghini.com

 

Nepochybne, na oboch stranách nájdeme opäť prepracované full-LED svetlá, tentokrát však nejde o veľkú revolúciu. Do ponuky sa zaradili nové laky karosérie a 20" disky Aesir. Naopak, v interiéri cítiť závan moderných technológii okamžite. Stredová konzola sa totiž zbavila fyzických tlačidiel a privítala 8,4" dotykovú obrazovku s prepracovaným prostredím. Tým sa pýšia aj digitálne budíky. Okrem toho, vôbec po prvýkrát sa v interiéri ocitol skutočný karbón, teda dekór, ktorý Lamborghini označuje ako Carbon Skin.

 

O pohon sa naďalej stará atmosférická V10-ka s objemom 5,2 litra a zvýšeným výkonom až 470 kW / 640 koní. Nárast o 30 koní tak zabezpečil totožný výkon ako verzia Performate, s ktorou napokon zdieľa aj rýchlostné parametre – akcelerácia na stovku za 2,9 sekundy, maximálna rýchlosť "cez 350 km/h".

 

Desaťvalec je spárovaný so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a pohonom veštkých štyroch kolies. Po vzore modelu Aventador SVJ menší brat dostal nielen natáčanie zadných kolies, ale aj funkciu LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata), ktorá monitoruje správanie vozidla a podľa toho interaktívne mení jeho nastavenia podľa potrieb. Základná cena novinky je 165-tisíc libier bez DPH.

 

Zobraziť galériu 6
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
7
Zdielať
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.