24. novembra 2017, 13:14
Martin Švirik

Recenzia: Matky rebelky sa opäť plánujú odviazať a výsledok je slabší ako minule. Tentokrát sa robí bordel na Vianoce

Matky rebelky pripravujú Vianoce po svojom a nie všetko vychádza podľa ich plánov.

Scenáristická dvojica Jon Lucas a Scott Moore napísala v roku 2009 komédiu The Hangover, ktorá sa stala akýmsi fenoménom a nápadom pre veľa hrozných napodobenín. Ostatní tvorcovia sa snažili vyšťaviť aspoň niečo z tohto komediálneho úspechu. Neskôr sme sa dočkali aj dvoch pokračovaní, ale o tom teraz hovoriť nebudeme. Minulý rok prišli totiž s ďalším mierne originálnym nápadom, a síce ukázať ustarostené životy matiek, ktoré majú už všetkého po krk. Rozhodnú sa preto stať matkami rebelkami. Ubehlo 16 mesiacov od ich premiéry a veselé mamičky sa vracajú na plátna kín. Ako to teda dopadlo?

Sú takmer Vianoce. Čas lásky, pokoja a radosti. Avšak nie pre matky. Ide pre ne o vôbec najstresujúcejšie obdobie. O všetko sa totiž musia postarať a vôbec to nie je jednoduché. Nakupovanie darčekov pre každého, varenie, upratovanie. Až vám z toho praská hlava. Preto sa tri matky rebelky Amy (Mila Kunis), Kiki (Kristen Bell) a Carla (Kathryn Hahn) rozhodnú vziať celé sviatky do vlastných rúk a urobiť všetko po svojom. Netušia ale, že prichádzajúca návšteva nemusí s ich predstavami úplne súhlasiť. Ich vlastné matky.

Zdroj: STX Entertainment

Dej začína tam, kde sme ho opustili v prvej časti. Vidíme všetky svoje obľúbené postavy a ihneď aj vítame ich matky. Každá sa predstavuje vo svojom svetle, takže si ľahko dokážete vykresliť ich charakter hneď od začiatku. Všetky tri typy sú akoby vytiahnuté z knihy klišé hollywoodskych matiek, takže vás ničím neprekvapia. Počas filmu vás ale čaká pár momentov, ktoré idú nelogicky mimo ich osobnosť, a to len kvôli srande. Potom sa znovu vrátia do svojho módu, a tak sú znova hrozné, miestami dokonca otravné. Dialógy sa od minulej časti vôbec nezmenili a častokrát pôsobia trápne. Tipujem tak, že autori si nedali veľkú námahu a chceli mať film čo najrýchlejšie napísaný a pripravený dostať do kín, aby stihli sezónu.

Vtipy teda neprešli takmer žiadnou zmenou a môžete teda čakať rovnakú porciu "zábavy" ako pri prvej časti. Nadávky tu lietajú pri takmer každej príležitosti. Ako keby si tvorcovia mysleli, že čím viackrát zaznejú, tým vtipnejší bude výsledok. To bohužiaľ neplatí len pri nadávkach, ale pri celkovom využívaní už predtým použitých vtipov. Najvtipnejšie na celom filme zostáva, že používa rovnakú schému ako pri jednotke. Máme tu príhovor hlavnej postavy, uvedenie problému, spomalené zábery s pop hudbou v pozadí, ďalší problém, vyriešenie problémov a voilá, krásne vyvrcholenie. Samozrejme nesmieme zabudnúť na zlú postavu, ktorá v skutočnosti nie je taká zlá.

Zdroj: STX Entertainment

Mohol by som ešte vyčítať mnoho vecí, ale aby som len nekritizoval tak musím napísať, že film má aj svoje pekné momenty. Poukazuje hlavne na fakt, aké je dôležité mať dobré vzťahy s vašou matkou, a ako tento vzťah môže ovplyvňovať ľudí okolo vás. Herecky sa na celú snímku pozerá príjemné a postavy pôsobia uveriteľným, hoci hlúpym dojmom. So svojím scenárom robia to najlepšie, čo môžu a casting bol aj pre matky (Christine Baranski, Susan Sarandon, Cheryl Hines) zvládnutý výborne.

A Bad Moms Christmas je komédia, ktorá sa po vyše roku opakuje pod iným názvom. Pokiaľ si vás ale získal prvý diel, tak nebudete sklamaní. Ak ste ho ale nevideli a chcete si so svojou polovičkou užiť túto vianočnú komédiu, musíte proste byť veľkým fanúšikom tohto jednoduchého humoru. Celá komédia inak pôsobí chabo, nehumorne a americké klišé na vás striehne za každým rohom 4.5/10.

0/10