Nedeľa 18. 11. 2018 meniny má Eugen

hľadaj na refresheri

Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Tech - Autá
2
Martin M.
25. november 2017, 13:50

Vyskúšali sme najpredávanejší Mercedes u nás. Čo stojí za obrovským úspechom GLA-čka?

Najmenšie SUV s hviezdou na kapote prešlo modernizáciou.

Martin M.
25. november 2017, 13:50
Vyskúšali sme najpredávanejší Mercedes u nás. Čo stojí za obrovským úspechom GLA-čka?
Zdroj: REFRESHER / martinzmartina
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložiť na neskôr.
Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.

Segment SUV-čiek a crossoverov zažíva posledné roky predajný boom. Jednotlivé automobilky pochopiteľne reagujú a predstavujú čoraz viac modelov tohto druhu. Samozrejme, zaostávať nemôže ani značka Mercedes-Benz, ktorá dlhodobo disponuje jedným z najväčších portfólií modelov. Už nejaký ten rok totiž platí, že stuttgartská ponuka neráta len s luxusnými sedanmi, limuzínami, kombíkmi či triedou ML a G. Okrem nedávnej zmeny nomenklatúry v rámci ktorej sme spoznali modely ako GLS, GLE, GLE kúpe, GLC či GLC kúpe sa medzičasom objavil v ponuke aj model GLA.

 

V duchu jednoduchých pravidiel nemeckej prémiovej automobilky je teda zrejmé, že modely kategórie SUV nosia označenie začínajúce skratkou GL a následne k nim v zmysle veľkostnej triedy pribúda tretie písmeno. GLA teda zastupuje vôbec najmenšie SUV, lepšie povedané crossover, ktorý navyše medzičasom prešiel modernizáciou. Tá so sebou vo výsledku priniesla nielen modernejšie technológie, ale aj skutočnosť, že práve GLA je v súčasnosti najpredávanejší Mercedes-Benz v našich končinách, čo len utvrdzuje postavenie automobilov s väčšou svetlou výškou na scéne. Čo teda GLA-čko ponúka?

 

Vyskúšali sme najpredávanejší Mercedes u nás. Čo stojí za obrovským úspechom GLA-čka?

 

Samotný design je veľmi vydarený navyše viacerí ocenia najmä kompaktnú veľkosť. GLA jednoducho nie je ozrutné SUV, ale crossover vychádzajúci z triedy A, čomu odpovedajú aj dané rozmery - 4417 x 1494 x 1804 milimetrov. Základná štylizácia exteriéru sa nesie v rovine áčka, pochopiteľne, v tomto prípade sme však svedkami podstatne mohutnejších detailov a ozdobných prvkov - nárazníky disponujú masívnejšími otvormi, pričom v ich spodnej časti evidujeme prvky, ktoré nielen slúžia na ozdobu, ale zároveň majú zaručiť ochranu v náročnejších podmienkach.

 

V rámci faceliftu práve predné a zadné nárazníky prešli najväčšou zmenou, vďaka čomu sa novinka oveľa viac približuje k súčasnému dizajnovému štýlu značky. Dôkazom toho je najmä predná maska, ktorá po modernizácii dostala masívnejší vzor a jej dvojica horizontálnych líšt svojím dizajnom pripomína väčšie SUV-čka. Najmä vďaka tomuto detailu tak vyzerá GLA-čko na pohľad mohutnejšie než doteraz. Nepochybne, modernizácia neobišla ani svetlomety. Koncové sa zmenili len v detailoch - došlo k vycibreniu grafiky, LED-ky pritom dostali známy trblietkavý efekt Stardust.

 

Vyskúšali sme najpredávanejší Mercedes u nás. Čo stojí za obrovským úspechom GLA-čka?

 

Vpredu sme svedkami úplne nových svetiel, ktoré síce tvarovo vyzerajú prakticky totožne, v ich vnútri sa po facelifte nachádza (za príplatok) full-LED technológia, ktorá nielenže dodáva vozidlu kvalitnejší dojem, ale zároveň svojou svietivosťou patrí medzi nadpriemer. V našom prípade bol testovaný exemplár vybavený edíciou WhiteArt Edition, čo napovedá nielen snehobielým lakom, ale aj prítomnosťou efektných 19" kolies, množstvom chrómu, či už v maske, prednom nárazníku, bočných prahoch či zadnom nárazníku s relatívne veľkými (skutočnými) koncovkami výfukov. Summa summarum, s vonkajšieho pohľadu na vozidlo sa nemožno čudovať tomu, ako sa mu na trhu darí.

 

Vyskúšali sme najpredávanejší Mercedes u nás. Čo stojí za obrovským úspechom GLA-čka?

 

Príbuznosť s triednou A, respektíve CLA, evidujeme najmä v interiéri, ktorý je do drvivej väčšiny úplne zhodný. Za negatívum to považovať nemožno, naopak, vzhľadom k veľkostnej kategórií a príbuznosti daných modelov je to pochopiteľné. Pravdou však je, že aj keď palubná doska vyzerá vskutku štýlovo, atraktívne a moderne, nájde sa viacero detailov, ktoré naopak pôsobia až zastaralým dojmom - panel klimatizácie je prevzatý zo starších modelov a na danú dobu by si predsa len zaslúžil zaujímavejšie a kvalitnejšie vyhotovenie. Obdobne je tomu aj v prípade klimatizácie, ktorá bola dokonca manuálna a nie automatická, čo sa vo vozidlách tejto značky často nevidí, obzvlášť za prítomnosti daných cien.

 

Vyskúšali sme najpredávanejší Mercedes u nás. Čo stojí za obrovským úspechom GLA-čka?

 

Povedať však treba, že gé-el-áčko je akýsi entry-level, alebo teda vstupenka medzi SUV-čka, nemožno teda očakávať nielen priestor, ale ani luxus a spracovanie, akým sa pýšia väčšie a drahšie modely. V rámci faceliftu sa zmeny zamerali do detailov čo v prípade kokpitu znamená napríklad väčší (8") a kvalitnejší voľné stojaci stredový displej s prepracovanejšiu grafikou. Ďalej, decentné upravený športový, zospodu zrezaný multifunkčný volant alebo klasické analógové budíky, ktorých ciachovanie tiež prešlo decentnou úpravou. Digitálne budíky v ponuke nenájdete, dá sa však očakávať, že už v sklonku len niekoľkých mesiacov ich uvidíme v novom A-čku a neskôr aj v novej generácii GLA.

 

Športové sedadlá efektným dizajnom ponúkajú veľmi dobrú stabilizáciu aj v zákrutách, škoda len, že skrz jedinečný dizajn nemožno polohovať opierky hlavy. V porovnaní s triednou A/CLA je najväčším pozitívom interiéru rozhodne priestrannosť. Samozrejme, že od GLA netreba čakať zázraky, ostatné ide o najmenší SUV v ponuke, no v porovnaní s jeho súrodencami je vo vnútri najviac priestoru. Pocítia to najmä pasažieri sediaci vzadu, nakoľko i väčšie postavy si relatívne pohodlne vzadu sadnú. Batožinový priestor následne ponúka 421 litrov, čo je na príslušnú veľkostnú kategóriu opäť relatívne slušný údaj.

 

Vyskúšali sme najpredávanejší Mercedes u nás. Čo stojí za obrovským úspechom GLA-čka?

 

Pod vskutku mohutnou prednou kapotou sa ukrýval preplňovaný 2,1-litrový naftový štvorvalec. Ide totiž o verziu GLA 220d, čo po stránke parametrov znamenalo nasledovné - maximálny výkon 130 kW / 177 k a krútiaci moment 350 N.m. Papierové údaje hovoria o akcelerácii na stovku za 7,7 sekundy, no a najmä za prítomnosti pohonu všetkých štyroch kolies 4Matic je to naozaj ľahko dosiahnuteľné. Zrýchlenie z pokoja či pružné akcelerácie nerobia crossoveru najmenší problém, vo vyšších rýchlostiach však už predsa len začína strácať dych. Po stránke dynamiky ide ale GLA-čko ruka v ruke s veľkosťou a výkonnostným potenciálom motora, takže žiadne šialené tempá nik ani nečaká.

 

Vyskúšali sme najpredávanejší Mercedes u nás. Čo stojí za obrovským úspechom GLA-čka?

 

Motor je štandardne spárovaný so 7-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá radí veľmi dobre - hladko, plynulo a bez zaváhaní, pričom vo väčšine prípadov je nastavená skôr defenzívne. Dieselový agregát ma kultivovaný chod, jeho zvukový prejav je však najmä pri studenom motore a v nízkych rýchlostiach miestami hlučný, či už ide o vonkajší zvuk, alebo zvuk prenikajúci do interiéru. Minca má však dve strany, a teda síce prítomnosť naftového agregáta pocítite zvukovým prejavom, vo veľmi pozitívnom slova zmysle sa to odzrkadlí na spotrebe. Dlhodobá spotreba sa ustálila v našom prípade na úrovni 5,8 litra, pričom viac než polovicu z toho tvorila jazda v meste. Tam si síce agregát vypýta 6,5 a niekedy aj 7 litrov, ak ale nasmerujete vaše cesty mimo obce, tak spotrebou sa viete pohybovať na úrovni len 4,5 litra! Automobilka pritom papierovo udáva na okreskách spotrebu 4,4 l/100 km. Áno, nejde o obrovské SUV, no na 177-koňový 2,1-litrový motor s pohonom všetkých kolies a vskutku veľkou svetlou výškou je to veľmi pekný údaj. Pre úplnosť dodajme, že pri diaľničnom tempe si 220d-čko žiada niečo málo cez 6 litrov.

 

Istou dvojsečnou zbraňou sú efektné 19” disky. Na jednu stranu síce vyzerajú veľmi pekne, no na stranu druhú prakticky zabíjajú potenciál auta. Je jasne, že GLA nie je to pravé orechové na extrémne terénne dobrodružstva, no vzhľadom k zvýšenému podvozku a chytrému pohonu všetkých štyroch kolies sa GLA nestratí ani v ťažsom teréne. Limitom sú však disky, keďže s 19-kami je auto prakticky v akomkoľvek teréne nepoužiteľné - jednak ich ľahko poškodíte a jednak je auto veľmi tvrdé, čiže trpíte pri každej väčšej nerovnosti. Na bežných cestách je komfort na veľmi dobre úrovni, samozrejme s menším obutím by to bolo ešte lepšie. 

 

Vyskúšali sme najpredávanejší Mercedes u nás. Čo stojí za obrovským úspechom GLA-čka?

 

Pri voľbe kolies treba naozaj zvážit, či kupujete SUV na imidž/status alebo reálne využitie. A to je vlastne aj akési zhrnutie auta ako takého. SUV-čkám sa v našich končinách darí zväčša vďaka faktu, že sú všestrannejšie, plnohodnotnejšie a v neposlednom rade trendy. Dôkazom toho je aj GLA, ktoré za prítomnosti techniky a zhodnej platformy s A/CLA vyznie ako najracionálnejší článok. Je najpriestrannejší, najviac "mestuvzdorný", zvládne i nespevnené cesty a s prižmúrením oka a lepším obutím možno naozaj hovoriť o vozidle SUV (pojem crossover mu predsa len sedí viac), a to je v dnešnej dobe dôležitý artikel. Treba však dbať na svoje preferencie a reálne potreby - základné GLA stojí vskutku príjemných 28-tisíc €, testovaný exemplár mal však mastnú cenovku 52 830 €. Ak však zoberieme do úvahy prítomnú techniku a najsilnejší motor, cena začína dávať zmysel, i keď... Za túto čiastku si vieme skôr predstaviť slušne vybavené a modernejšie GLC, ktoré je plnohodnotným SUV všetkými desiatimi. Dopyt však hovorí jasnou rečou a my sa v zásade ani nečudujeme!

 

Zobraziť galériu 11 galeria
Zdroj: REFRESHER / martinzmartina Foto: REFRESHER / martinzmartina Tagy: mercedes-benz, gla, automobilovy test, 4Matic, GLA220d
Ohodnoť článok
24
Zdieľaj článok
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol ohodnotiť článok.
Prihlásiť sa
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.